Gezondheid alle pijlers

Een maand niet...(roken, drinken, wat dan ook).

29-09-2016 21:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag zat ik aan de borrel met mijn broers. Broer 1 vertelde dat hij mee zou gaan doen met stoptober, een maand niet roken (zou ik ook moeten doen, rook weer sinds de zomer). Broer 2 wilde uit solidariteit dan een maand geen alcohol drinken (zou ik ook moeten doen, drink minstens 4 avonden per week).

Ik heb me wat afzijdig gehouden, maar het speelt eigenlijk al de hele week door mijn hoofd. Ik baal dat ik weer rook, mijn kinderen ook trouwens. Ik drink net wat te graag een wijntje, het is een gewoonte geworden (in mijn omgeving is regelmatig een borrel ook heel normaal).

Waar ik in het begin van dit jaar heel sportief was, ben ik nu moe en futloos.



Dus nu heb ik net besloten: Ik ga het doen! De hele maand oktober niet roken en geen alcohol drinken.

Voel me gemotiveerd, maar weet dat het heel lastig gaat worden.



Wie doet er mee? Alternatieven zijn ook mogelijk natuurlijk: niet snoepen, geen suiker, verzin het maar...



Kan wel een steuntje, uitlaatklep en/of schop onder mijn kont gebruiken denk ik
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook mijn eigen stoptober bedacht.

In ieder geval drastisch minderen met snoepen en snaaien!

Helemaal niet gaat niet lukken, want ik zondag meteen een high tea.... Die staat al tijden gepland, dus daar kan ik niet onderuit.

Wel ga ik in de supermarkt en bij de pomp geen extra lekkers meer kopen.



Succes!

(stoppen met roken hoef ik gelukkig niet meer, die heb ik al een poos afgezworen)
Ik zou wel willen, maar als ik aan een topic mee ga doen waar continu over roken wordt geschreven, dan word bij mij het verlangen naar een sigaretje des te groter. IK moet het dus gewoon los kunnen laten.

De enige steun die ik zou kunnen gebruiken is als ik naar een sigaret wil grijpen is dat iemand me letterlijk tegenhoudt.
Ik doe mee....stoppen met snoepen en minimaal 1,5 liter water per dag drinken. Voor mij 2 flinke uitdagingen ;). Heel veel succes met jouw 2 uitdagingen...pittig!
Alle reacties Link kopieren
@twilight: Ik ben ook 3 jaar (!) gestopt geweest. En nu stop ik elke maandag... voor een dag, of misschien twee. Dan heb ik wel weer een excuus om te roken. Ik baal er zo van. Maar kan het ook moeilijk laten.



@cateautje: Wel eerdere pogingen ondernomen? Ik hoop juist wat steun en herkenning te vinden hier Heb juist het gevoel dat dat me zou kunnen helpen.



In mijn omgeving weten heel veel mensen niet dat ik weer volop rook. Ik doe altijd net of ben ik gelegenheidsroker. Op mijn werk rook ik helemaal niet (werk 3 dagen per week). Maar het eerste wat ik dan thuis doe is roken.

Ik hou natuurlijk alleen mezelf voor de gek, maar ik schaam me er ergens ook wel voor.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief9184 schreef op 29 september 2016 @ 21:54:

Ik doe mee....stoppen met snoepen en minimaal 1,5 liter water per dag drinken. Voor mij 2 flinke uitdagingen ;). Heel veel succes met jouw 2 uitdagingen...pittig!



Leuk! Schrijf je mee over je vorderingen zo nu en dan?

Het gaat er eigenlijk niet om welke gewoontes/verslavingen je wil doorbreken he?
tsja.....
quote:famke76 schreef op 29 september 2016 @ 21:55:

@twilight: Ik ben ook 3 jaar (!) gestopt geweest. En nu stop ik elke maandag... voor een dag, of misschien twee. Dan heb ik wel weer een excuus om te roken. Ik baal er zo van. Maar kan het ook moeilijk laten.



@cateautje: Wel eerdere pogingen ondernomen? Ik hoop juist wat steun en herkenning te vinden hier Heb juist het gevoel dat dat me zou kunnen helpen.



In mijn omgeving weten heel veel mensen niet dat ik weer volop rook. Ik doe altijd net of ben ik gelegenheidsroker. Op mijn werk rook ik helemaal niet (werk 3 dagen per week). Maar het eerste wat ik dan thuis doe is roken.

Ik hou natuurlijk alleen mezelf voor de gek, maar ik schaam me er ergens ook wel voor.

Ja, eerder geprobeerd, maar helaas na een dag of zes weer begonnen. Jammer, want de nicotine was geheel uit mijn lijf verdwenen.

Ik moet er ook klaar voor zijn en gemotiveerd, anders lukt het me nog geen uur.
Roken heb ik nu denk al 6 jaar niet meer gedaan. Jeah trots mezelf! Dus dat wil ik blijven volhouden, blijft moeilijk op momenten zeker met een rokende partner..



En verder in oktober wil ik stoppen met snoep en chips nadat ik me vanavond heb volgestouwd met chocola en drop.... De combi ook vandaar nu een beetje misselijk
Alle reacties Link kopieren
@ Theo

chips en drop... . Goed denken aan dit misselijke gevoel in oktober. Misschien helpt het .

Ik zit aan de droge witte wijn en nootjes en rook nog een sigaret zo voor ik ga slapen. Kan nu nog.... (ja ik weet dat er nu of later vast een reactie komt in de trant van: waarom niet gelijk stoppen? Maar nee... ik ga me nog heerlijk 2 dagen misdragen).
tsja.....
-



Ik wens jou en andere stoppers in oktober wel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je niet rookt met een rokende partner trouwens! Mijn man is al ruim 5 jaar gestopt (ooit samen gedaan), dat scheelt wel. Hij vind het ook zonde dat ik weer rook. Al 'zeurt' hij er niet over hoor.
tsja.....
quote:famke76 schreef op 29 september 2016 @ 22:06:

chips en drop... . Goed denken aan dit misselijke gevoel in oktober. Misschien helpt het .

Ik zit aan de droge witte wijn en nootjes en rook nog een sigaret zo voor ik ga slapen. Kan nu nog.... (ja ik weet dat er nu of later vast een reactie komt in de trant van: waarom niet gelijk stoppen? Maar nee... ik ga me nog heerlijk 2 dagen misdragen).



Hahaha ja met dit misselijke gevoel in mijn geheugen red ik t wel de eerste week denk ik...

Nee juist heel pakkie oproken tot je zo'n rookhoofdpijn krijgt, dat kom jij ook die eerste dagen wel door!
Alle reacties Link kopieren
quote:theo75 schreef op 29 september 2016 @ 22:10:

[...]





Hahaha ja met dit misselijke gevoel in mijn geheugen red ik t wel de eerste week denk ik...

Nee juist heel pakkie oproken tot je zo'n rookhoofdpijn krijgt, dat kom jij ook die eerste dagen wel door! Hé fijn! De eerste goede tip is binnen.
tsja.....
Oh ik zeur wel want door hem besef ik veel vaker dat ik niet 'mag'... en we hebben een kleine van 1 dus qua goede voorbeeld enzo zou ik echt wel liever hebben dat hij stopt...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor, dat goede voorbeeld is ook één van de redenen dat ik wil stoppen.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook proberen mee te doen met stoptober. Ik ga stoppen met roken.

Begin wel pas maandag 3 oktober. Dat vind ik fijner. En dan uiteraard volhouden tot 30 oktober zodat ik toch de 28 dagen volhoud.



En uiteraard hopen dat ik daarna niet meer begin.
Succes! Gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh dat is jammer, na 3 jaar toch weer beginnen!



Ik ben er nu 3 jaar vanaf.

Als ik jou was zou ik nu ook nog even maximaal roken. En dan zaterdag stoppen.



Ik ga zaterdag weer beginnen met evy. Hardlopen weer eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga idd ook weer hardlopen. Om het gezonde gevoel weer te ervaren. Ben nu vooral lui en ongemotiveerd steeds. Stel alles uit.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
quote:theo75 schreef op 29 september 2016 @ 22:22:

Succes! Gaat je lukken!Bedankt. Ik hoop het.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Het snaaien, te weinig sporten en roken is er weer in geslopen in de zomermaanden. Dus tijd voor actie! Om te beginnen niet meer roken. Helemaal niet. Ook niet 1tje omdat het weekend is. Hardlopen weer twee keer in de week ipv af en toe een keer. En gezond eten met alleen in het weekend wat extra's. Ik wil ook vijf kilo kwijt, dus dat is mijn doel!

Ik begin maandag, want ik heb drie feestjes dit weekend. Heb nog 10 sigaretten, die rook ik nog op en dan is het klaar met roken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die reacties op 'mijn' topic! Motiverend ook.

krijg er bijna zin in! .
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Het is ook zo'n vicieuze cirkel die je moet doorbreken. Ik voel me veel beter als ik gezond leef. Maar dat doe ik nu niet, waardoor ik lamlendig ben en veel te makkelijk ga zitten snaaien en een peukje opsteek. En daar voel ik me dan weer slecht over...
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar viennas!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
quote:famke76 schreef op 29 september 2016 @ 22:30:

Ik ga idd ook weer hardlopen. Om het gezonde gevoel weer te ervaren. Ben nu vooral lui en ongemotiveerd steeds. Stel alles uit.

Ben jij mij??



Lui en ongemotiveerd, en alles uitstellen.

Ja jij bent mij :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven