Gezondheid alle pijlers

Energie gezocht.

06-05-2016 17:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies onder welke pijler dit valt, maar ik kom energie tekort. Hoe krijg ik weer energie? Ik slaap goed, maar het voelt alsof er iets niet klopt, alsof ik er niet helemaal bij ben en alles heel veel moeite kost. Ik wil weer energie! Iemand tips?
Misschien eerst medische oorzaak uitsluiten en even een afspraak met de huisarts maken.
Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan en bloed laten prikken om te controleren of je tekorten aan bepaalde vitamines of mineralen hebt. Een ijzer-, vitamine B12-, of een vitamine D tekort bijvoorbeeld kunnen o.a. vermoeidheid/ weinig energie tot gevolg hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet zeker, maar ben/was jij niet depressie-patient? Bij depressie hoort vermoeidheid he. Helaas.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ja ik slik AD.

Maar ik heb juist energie nodig om hieruit te komen. :(
Ik lees overal dat het een bijwerking is van ad. Had je al gekeken op google of in de bijsluiter?
Alle reacties Link kopieren
I know. Mijn huisarts vertelde me dat mensen met depressie en/of angstproblematiek vanzelf een vitamine-tekort opbouwen, vaak. Er hoort namelijk ook bij depressie dat je geen hap door je keel krijgt, waarna je denkt, laat ik dan maar calorie-rijk voedsel eten zoals junkfood want dan hebben de de calorien geregeld. Maar dan mis je gewoon veel voedingsstoffen. Ik knap meteen op van een stoot vitamine B, bv B complex. Ik weet dat er mensen hier zijn, die het ingewikkelder zien maar ik ben vrij simpel, ik gooi er gewoon af en toe een hele stoot vitamines in. Ik heb een potje ijzertabletten en vitamine D, en een multivitamine voor vegetariers, want daar zit veel vitamine b6 en b12 in. Ik eet toevallig ook vegetarisch maar die twee kunnen je geest enorm helpen. Dus er zit zeker wat in om je vitamine tekort te laten checken.



Verder, ik vind dus, dat het schuldgevoel bij mij alles erger maakt. Dat ik niks doe. Probeer je daar een beetje vanaf te wentelen want ergens heeft je geest ook rust nodig. En activiteit maar dan wel passend bij je stemming. Ik knap soms op van muziek. Soms van een beetje dom dansen door de kamer. Soms knap ik nergens van op. Maar ja, zo is dat nu eenmaal. Probeer op de momenten dat het wel gaat, wat nuttige dingen te doen. En heb geen schuldgevoel als je niks nuttigs doet. Die energie komt weer terug, als je geest meer hersteld is, zo zie ik dat. Het proberen te haasten omdat de wereld van alles van je wil, het heeft geen zin. Ik heb vaker depressies meegemaakt en ik ben beter geworden in 'nee' zeggen dan.



Sterkte!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven