Gezondheid alle pijlers

exploderende e-cigarettes

11-11-2014 21:20 31 berichten
Hallo,



Al een tijdje ben ik gestopt met roken met behulp van de elektronische sigaret. Ik vind het dé uitvinding van de eeuw want het heeft het stoppen met roken een stuk makkelijker gemaakt.

Zo nu en dan gebruik ik nog wel eens mijn elektronische sigaret ( met weinig mg nicotine) maar ik kan m ook makkelijk laten liggen. Het is meer een soort van leuk recreatiedingetje geworden zeg maar, beter dan die verslavende analoogsigaret die hopelijk tot het verleden hoort.

Maar zoals vaak aan goede dingen ook vaak wel wat nadelen kleven las ik laatst wat verontrustende berichten over de elektronische sigaret. Zo was er eentje ontploft toen de damper 'm liet vallen en waren zijn benen zo gehavend dat hij naar het ziekenhuis moest. Een ander verontrustend bericht kwam van een vrouw in Engeland die haar elektronische sigaret in de oplader had gedaan waardoor kort daarna haar hele huis tot de grond affikte.

Het zijn gelukkig maar een paar enge berichten over exploderende e-sigaretten maar toch, het zal je maar gebeuren dat zo 'n sigaret je huis afbrandt of in je gezicht ontploft.

Dat was dan weer gebeurd bij een man in het zuiden van Amerika, zijn e-sigaret explodeerde in zijn gezicht waardoor hij ernstige brandwonden opliep en zijn voortanden kwijt raakte.



Hoe groot is de kans dat je elektronische sigaret ontploft?
Alle reacties Link kopieren
1 op een miljoen? Daar zou ik me echt niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Wow. Ik rook ook elektronisch en daarom klikte ik je bericht aan. Fijne berichten dan



Zit er ook verschil in merken? Misschien dat die ontplofte en - voor brand zorgende - sigaretten meer van het soort goedkope troep zijn? Ik heb zo'n jiksu en volgens mij is die wel veilig.
Ontploffing klopt niet. Of heb je een betrouwbare bron voor dat verhaal? Fik bij slechte oplader misschien wel.
Ene bericht wat ik ooit tegenkwam speelde in Maleisie, Borneo. En man in kwestie bleek geen e-sigaret te hebben maar ander apparaatje wat ontplofte.
@Vivamila; Het AD en Dailymail, dacht ik zo even uit mijn hoofd.
quote:girlpower29 schreef op 11 november 2014 @ 21:25:

Wow. Ik rook ook elektronisch en daarom klikte ik je bericht aan. Fijne berichten dan



Zit er ook verschil in merken? Misschien dat die ontplofte en - voor brand zorgende - sigaretten meer van het soort goedkope troep zijn? Ik heb zo'n jiksu en volgens mij is die wel veilig.



Er werd gewezen naar de Chinese e-cigaretfabrikanten die zouden meesurfen op het snel groeiende succes van de e-cigaret d.m.v. goedkopere varianten.



Is Jiksu een Chinees produkt?
Dit hoor je toch ook wel 's over telefoons? Nou, die gebruik ik er ook niet minder om.
Maar dat was een hoax, Stora Huntur.
quote:Keausje schreef op 11 november 2014 @ 21:43:

Maar dat was een hoax, Stora Huntur.Niet, dat waren de batterijen. En waarom is dat wel een hoax en dit niet?
.
anoniem_155350 wijzigde dit bericht op 11-11-2014 21:59
Reden: dubbel
% gewijzigd
Die ontplofte batterijen zijn van die grote batterijen, de mods waar ze aan hebben zitten prutsen. De gewone standaardbatterijen ontploffen echt niet zo maar. Waar je wel een kleine kans op hebt is inderdaad brand, maar dat heb je in principe met elk apparaat wat je oplaadt. Je kan dit voorkomen door nooit op te laden als je niet in de buurt bent en als je een klein emmertje met zand op de grond zet en daar de op te laden batterij op legt is de kans minimaal. Je zou er meer over kunnen lezen op www.dampforum.nu



Ik ben ook een hele blije damper, ik ga trouwens bijna over mijn nek als ik alleen maar echte sigaretten ruik.
Maar laad je je laptop, iPad, telefoon etc. dan ook nooit op als je er niet bij ben? Dat kan toch niet.
quote:StoraHuntur schreef op 11 november 2014 @ 21:58:

Maar laad je je laptop, iPad, telefoon etc. dan ook nooit op als je er niet bij ben? Dat kan toch niet.Je kan echt beter niet gaan slapen met apparatuur die aan het opladen is. Ik vind het in ieder geval een heel eng idee. Maar goed, ik ben dan ook wel een beetje een schijterd. Ik durf ook echt niet van huis te gaan of te slapen met droger of wasmachine aan. Mijn zus heeft zowel een droger als een wasmachine in de fik gehad. Ik was er bij toen dat ding in de fik vloog. Dan word je vanzelf wel voorzichtig.
quote:StoraHuntur schreef op 11 november 2014 @ 21:54:

[...]



Niet, dat waren de batterijen. En waarom is dat wel een hoax en dit niet?Há, ik hoop dat dit een hoax is
quote:netniet schreef op 11 november 2014 @ 22:03:

[...]



Je kan echt beter niet gaan slapen met apparatuur die aan het opladen is. Ik vind het in ieder geval een heel eng idee. Maar goed, ik ben dan ook wel een beetje een schijterd. Ik durf ook echt niet van huis te gaan of te slapen met droger of wasmachine aan. Mijn zus heeft zowel een droger als een wasmachine in de fik gehad. Ik was er bij toen dat ding in de fik vloog. Dan word je vanzelf wel voorzichtig.Droger doe ik ook niet maar da's eigenlijk het enige. Iets met "als de lucht naar beneden valt".
quote:netniet schreef op 11 november 2014 @ 22:03:

[...]



Je kan echt beter niet gaan slapen met apparatuur die aan het opladen is. Ik vind het in ieder geval een heel eng idee. Maar goed, ik ben dan ook wel een beetje een schijterd. Ik durf ook echt niet van huis te gaan of te slapen met droger of wasmachine aan. Mijn zus heeft zowel een droger als een wasmachine in de fik gehad. Ik was er bij toen dat ding in de fik vloog. Dan word je vanzelf wel voorzichtig.



Hier idem. Ooit eens een Bauknecht gehad waar de blauwe vonken onder vandaan kwamen.

En na de berichten van exploderende e-sigaretten laad ik die van mij niet meer op aan de laptop :schriksmilie:
quote:StoraHuntur schreef op 11 november 2014 @ 22:06:

[...]





Droger doe ik ook niet maar da's eigenlijk het enige. Iets met "als de lucht naar beneden valt".Ik wil je toch even waarschuwen en zie maar wat je er mee doet:

http://huis-en-tuin.infon ... hoe-voorkom-je-brand.html

van bovenstaande website:

Daarnaast is falende apparatuur (15%) ook een veelvoorkomende oorzaak. Met falende apparatuur wordt brand bedoeld door kapotte apparatuur of fout gebruik van apparatuur. De wasdroger, tv, wasmachine en vriezer/koelkast spannen hierbij de kroon.
Welke liquid vind jij trouwens lekker? Ik kom altijd weer terug bij menthol en iedere keer als ik wat anders gebruik valt het toch weer tegen.
Ik antwoord ook even; ik heb desert van joy tech. Maar ik damp echt een end weg; ter vervanging van sigaretten niet om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Desert van Dekang. Heb nog een clearomizer met Desert en een drupje icemint van Twenties voor de afwisseling.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Dampen jullie om te stoppen of om het "roken"?
Alle reacties Link kopieren
Je zou voor de zekerheid bij degene bij wie je de e-sigaret hebt gekocht eens kunnen navragen hoe het zit met hun productaansprakelijkheids-verzekering. Maar zelf ben ik geen fan van goedkope China-meuk. Gewoon, omdat je nooit weet wat ze er nu weer ingeflikkerd hebben.



Ik heb nu kersensmaak. Menthol vind ik niet lekker, peppermint wel. Maar het liefst damp ik toch e-sigaren.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Tabak met vanille vind ik erg lekker en mango zonder nicotine.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 11 november 2014 @ 22:35:

Dampen jullie om te stoppen of om het "roken"?Ik ben al jaren gestopt met roken en ik zal ook never nooit meer een sigaret opsteken. Ik heb de afgelopen jaren af en toe een hijsje gepakt van Stan en in het weekend zo af en toe een e-sigaar bij een goed glas port. Maar toen het ineens zo slecht ging met Brutus, ben ik een stuk meer gaan dampen en heb ik zelf een e-sigaret aangeschaft. Maar ik kan er niet zo mee zitten, het is een stuk minder erg dan terugvallen naar roken.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven