Gezondheid alle pijlers

Fitbit/myfitnesspal?

24-05-2016 21:01 16 berichten
Ik heb myfitnesspal gekoppeld aan de fitbit app. Het aantal calorieën wat ik volgens de fitbit app heb gebruikt ligt vaak een heel stuk hoger dan in de myfitnesspal app.

Ik weeg m'n eten af en voer alles nauwkeurig in, ben inmiddels 10 kilo kwijtgeraakt sinds februari. Nog 10 kilo te gaan.



Weet iemand hoe dit zit? Ik denk zelf dat het aantal calorieën dat ik binnen krijg overeen komt met myfitnesspal. Hoe kan het dan dat fitbit er soms 500-1000 kcal boven zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde met de garmin vivosmart. Daar verbruik ik ook stukken meer mee dan ik denk te verbruiken.

Knap trouwens dat je al 10 kg kwijt bent. En zo snel!
Je bedoelt dat de Garmin zegt dat je bv meer gelopen hebt dan je in werkelijkheid hebt gedaan?
Afvallen gaat mooi geleidelijk en ik eet nog steeds regelmatig wat lekkers. Wel binnen de perken, afgewogen enzo, maar het is heel goed te doen zo.

Ben benieuwd naar het verschil in calorieën. Eet ik nou zoveel meer dan ik denk of klopt de berekening van fitbit niet? Myfitnesspal is toch wel betrouwbaar volgens mij. Ik vergelijk het aantal kcal altijd met de verpakking en dat klopt dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor, 10 kg. Ikzelf googel altijd naar de calorische waarde en dan neem ik het zoekresultaat wat me het meest logisch overkomt als de waarheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij houdt de fitbit rekening met het aantal calorieen wat je lijf normaal al verbruikt. MFP rekent alleen de calorieen van je eten/drinken en de activiteit die je invoert.
Retrostar: daarom denk ik ook dat het aantal kcal dat myfitnesspal aangeeft klopt.



Gravinnetje: fitbit houdt idd rekening met wat je lichaam verbruikt. Maar als je in fitbit kijkt naar wat je aan voedsel genuttigd hebt (wat hij dus via myfitnesspal door krijgt, want in fitbit voer ik niks in) dan geeft hij dus aan dat het zoveel hoger ligt dan in myfitnesspal.

Ik snap niet hoe dat dan kan...
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is me nooit opgevallen dan. Mijn fitbit doet het nu niet meer, sinds de laatste update dus kan het nu niet checken maar zal ik eens doen als hij het weer doet.

Ik houd MFP aan voor de calorieen in ieder geval en de fitbit echt alleen voor de stappen.
Alle reacties Link kopieren
Komt dat niet doordat de Fitbit ook je hartslag meet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook mijn fitbit en MFP gekoppeld staan, maar wat ik in MFP aan eten invoer neemt hij netjes over naar fitbit.

Ik voer echter geen activiteiten in op MFP omdat fitbit dit zelf al registreert.
Wat raar Truusperenat dat het bij jou wel hetzelfde is. Beweging voer ik ook niet in, dat meet fitbit wel.



Het is geen levensgroot vraagstuk, maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe het dan zit.
quote:NoName1983 schreef op 24 mei 2016 @ 21:54:

Komt dat niet doordat de Fitbit ook je hartslag meet?Maar dan kan het aantal kcal door voeding toch niet anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
In mn iphone health staan soms maaktijden dubbel, dus twee keer dinner met (ongeveer) dezelfde waarden. Alleen bij de macros btw calorieen kloppen altijd.

Misschien dat er zoiets gebeurd?
Niet dat ik kan ontdekken. De maaltijden an sich zijn niet zichtbaar in de app, alleen de kcal.



Het blijft een mysterie...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak hetzelfde, hier komt het omdat er in de uitwisseling van MFP en de Fitbit app iets niet goed gaat. Hetzelfde als Miepje heeft met Iphone Health. Dat kan ik zien door bij 'calories eaten' in het scherm dat daarna komt de dag aan te klikken waar het om gaat. Je krijgt dan te zien hoeveel calorieën je maaltijden waren en daar staat soms twee keer dinner, lunch etc. Overigens met vaak totaal verschillende waarden, geen idee hoe dat kan. Maaltijden verwijderen in MFP en opnieuw invoeren helpt in ieder geval niet.
Ok. Ik heb geen idee of ik dat precies kan zien. Ik ga het proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven