Gezondheid alle pijlers

Galblaas rugklachten

09-03-2017 17:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na steeds zeurende pijn (lijkt net of er iets onder me ribben zit) en uitstralende rug/schouder pijn. Soms met hele erge rugpijn wat later weer wat wegzakt. Toch doorgestuurd door de arts voor een echo. Vier grote galstenen van 1 tot 1,5 cm te zien op de echo.

Nu sta ik op de lijst van een operatie en de arts nog telefonisch besproken. Hij zegt wel dat mijn klachten a typisch zijn, dat betekend dus dat het niet 100% zeker is dat mijn klachten ook daadwerkelijk weg zijn. (ik heb geen boven buikpijn en ook geen kolieken dat ik over de grond rol dus mijn klachten zijn a typisch). Wel heb ik soms enorme rugpijn en dan precies op 1 punt, eigenlijk achter me lever. Alle klachten zijn begonnen na mijn tweede zwangerschap......

Herkent iemand dit en waren je klachten weg na de operatie,
Tja ik zou denken gewoon de operatie en het resultaat even afwachten.

Ik heb een week met een dubbele longembolie rondgelopen, 5 artsen gezien maar niemand herkende het want niet benauwd en andere afwezige klachten.

Mijn man had last van zijn been, bleek na weken leukemie te zijn. Alle standaard klachten als vermoeidheid, blauwe plekken enzo waren afwezig.

Wat ik wel zeggen is dat naar mijn ervaring ieder lichaam anders is en medische klachten zich anders kunnen uitten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nou ja, zo is mijn galblaas ontstoken geweest zonder dat iemand dat wist. Ik had namelijk geen koorts. En volgens de dokter kon je dan geen ontsteking hebben. Ik had ook galstenen dus, en tijdens de operatie kwamen ze erachter dat de boel ontstoken was geweest doordat de galblaas helemaal verkleefd zat.
Je arts heeft gelijk.

Er zijn mensen die galstenen hebben en geen klachten.

Er zijn ook mensen die cholecystectomie hebben gehad ( verwijderen galblaas) en niet van hun klachten af zijn, volgens mij zelfs iets van 25%.

Vindt de arts dat de operatie nodig is of laat hij/zij de keuze asn jou?
Je bent zelf een theepot
Proud mama, jeetje wat vervelend. Hebben ze hem wel via een kijk operatie kunnen verwijderen.

Arts zegt, er zitten galstenen in dus de galblaas is zowieso ziek en werkt nooit 100% meer. Maarja of de klachten ook daadwerkelijk daar vandaan komen dat weet hij niet. Hij laat het in het midden en hij zegt ook, opereren en je weet het. Haha ja had ik maar een glazenbol ;)
Ik ben geopereerd en heb er klachten op één specifiek punt in mijn rug aan over gehouden (tussen ribben rechtsachter). Ben wel van de verschrikkelijke koliekpijn in mijn buik af.
Die pijn in rug is mij wel bekend toen ik last had van galstenen.
Dank je monti en heb jij je galblaas laten verwijderen ?
Toen ik galstenen had had ik eerst die koliekpijnen en dat zakte dan af tot een constante, zeurende pijn. Ook op de plek die je beschrijft. Uiteindelijk een zware ontstoken bende.

Galstenen zijn gewoon kut, sowieso lekker dat ding eruit laten halen hoor, je hebt hem toch niet echt nodig.
Ik heb wel een kijkoperatie gehad ja. Alleen ik ben dubbel zo lang onder narcose geweest omdat m'n galblaas dus knapte tijdens het verwijderen. Ik ben daarna goed ziek geweest, paar dagen geel omdat mijn lijf de gal aan het opruimen was.

Weet je wat het is, je zal je vroeg of laat toch moeten laten opereren. De stenen gaan niet vanzelf weg en je krijgt er alleen maar meer bij. De kans dat je galblaas knapt is groot en dat wil je echt niet hebben.
Ik had ook een aantal maanden last van a-typische klachten die de huisarts niet herkende. Inderdaad ook zeurende pijn in mijn rug (niet hevig) maar ook steeds een licht gevoel van misselijkheid en soms ook maagkrampen. Op gegeven moment kreeg ik koorts en meer kramp, in darmen en maag (dacht ik). Huisarts in opleiding dacht aan buikgriep en stuurde mij in eerste instantie hiermee weg. Uit later onderzoek bleek toen dat mijn galgang was ontstoken. Heb een dag of 10 in het ziekenhuis gelegen en behandeld met antibiotica en toen bleek dat er sprake was van flinke galstenen. Mijn galblaas is er na een aantal weken uitgehaald en ik hierna heb ik nooit meer deze klachten gehad. De operatie viel mee reuze mee (dagopname) misschien helpt het voor je klachten. De stenen laten zitten geeft ook problemen.
Bij mij is 3 jaren geleden mijn galblaas verwijderd. Ik had last van koliek pijnen.

Ik heb hem niet met een kijkoperatie laten verwijderen maar via een nieuwe methode.

Ze maken een sneetje in je vagina wand en kunnen hem dan verwijderen.

Voordeel is een sneller herstel en geen sneetjes in je buik.

Kan het je echt aanraden!!!
Ik herken de rugklachten wel en had galstenen.

Na de operatie geen last meer gehad.
wat fijn om jullie verhalen te lezen, uiteraard niet fijn voor jullie dat jullie deze pijn ook gehad hebben. Maar wel blij dat jullie van de pijn af zijn. En kitmir, jij zegt grote galstenen? Ook van knikkers zo groot? Hoorde laatst een verhaal die had een heel paasei. Auw.
En proud mama, jeetje, klapte hij doordat er zoveel steentjes in zaten? Gingen die niet zwerven dan doordat hij klapte, gelukkig ben je goed hersteld.
Ik heb de stenen alleen op de foto gezien maar er was een zeker zo groot inderdaad als een paaseitje.. Na de operatie vroeg ik ernaar maar toen waren de stenen al weggedaan.
quote:lzzy1984 schreef op 09 maart 2017 @ 18:45:

Dank je monti en heb jij je galblaas laten verwijderen ?Ja dat was onvermijdelijk. Ik ben er goed ziel van geweest.
Laat je gewoon opereren. De klachten worden enkel erger.

Ik heb er anderhalf jaar mee rond gelopen

Kon op laatst niet meer zitten, liggen en later ook niet meer eten en drinken. Was uitgedroogd en m'n lever en alvleesklier konden hun werk niet meer doen. Meerdere malen opgenomen geweest.

Toen het uiteindelijk verwijderd was voelde ik me gelijk zoveel beter.
ja de afspraak staat ook al maar omdat de arts vandaag weer zei, het is niet zeker dat je klachten weg zijn...twijfel ik weer....

en ook nog nooit onder narcose geweest dus vind ik ook wel spannend, dat je opeens ploep weg bent....
quote:lzzy1984 schreef op 09 maart 2017 @ 19:59:

ja de afspraak staat ook al maar omdat de arts vandaag weer zei, het is niet zeker dat je klachten weg zijn...twijfel ik weer....

en ook nog nooit onder narcose geweest dus vind ik ook wel spannend, dat je opeens ploep weg bent....Merk je niks van, ik was ook bang. Ik was ook nog nooit geopereerd maar ik heb me gewoon overgegeven. Ik dacht; die mensen zijn niet voor niks jaren naar school geweest
quote:lzzy1984 schreef op 09 maart 2017 @ 19:35:

En proud mama, jeetje, klapte hij doordat er zoveel steentjes in zaten? Gingen die niet zwerven dan doordat hij klapte, gelukkig ben je goed hersteld.

Als ik loop dan hoor je ze rammelen

Ik mag ook niet meer zwemmen, ze zijn bang dat ik zinkt
hahaha. Nou ze laten soms hele tangen achter....wel zeldzaam natuurlijk. Oeps foutje ;)
quote:lzzy1984 schreef op 09 maart 2017 @ 19:59:

en ook nog nooit onder narcose geweest dus vind ik ook wel spannend, dat je opeens ploep weg bent....Doe het maar meid, het zal je echt meevallen.
Gewoon laten doen hoor! Lekker chillen in dat bed van te voren, zo rustig mogelijk er in gaan, dan word je ook weer rustig wakker. En dan word je wakker met 4 ieniemini sneetjes in je buik en heb je geen pijn meer en dat is zó fijn. En een dag later stond ik al weer de was te doen. Is niet helemaal de bedoeling, maar ik voelde me echt prima.
Haha lekker chillen.....het lijkt me gewoon zo vreemd dat je weggespoten wordt...........heb keizersnede gehad en ik vond dat persoonlijk wel fijn dat ik er gewoon bij was met mijn positieve ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven