Gezondheid alle pijlers

Geven jullie je kinderen extra vitaminen?

09-10-2013 11:16 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren geef ik mijn kinderen als de R weer in de maand zit van die Davitamon kauwvitaminen. Aangezien ze best prijzig zijn en mijn kinderen toch redelijk gezond eten, begon ik ineens te twijfelen of ik wel een nieuwe pot zal halen. Geven jullie je kinderen extra vitaminen in de winter?
Aangezien bij ons groenten slecht worden gegeten: ja.
Alle reacties Link kopieren
In de winter wel, zomers niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tip, de Hema heeft ook kinder vitamine, maar dan veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
De enige vitamine die kinderen echt altijd extra nodig hebben (tenzij hun dieet wel zeer eenzijdig is, of vegetarisch ofzo), is vitamine D3. Van de rest heb je niet gauw een tekort. Vitamine D3 kun je echter niet voldoende binnen krijgen via eten en je amakt het alleen in de zomermaanden zelf aan als je voldoende, onbeschermd, in de zon komt.





Je kunt dus overwegen niet meer zo vaak een multivitamine te geven en verder iedere dag 10 microgram vitamine D3. Dat zijn zeer goedkope pilletjes en scheelt dus flink wat geld.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij eten ze niet altijd goed groenten en fruit, dus op die dagen wel een vitaminepilletje. Van het Kruidvat eigen merk, met een smaakje, kinderen vinden het best lekker en ze zijn niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kinderen in de leeftijd waarbij vitaminesuppletie wenselijk zou zijn, maar ik zou zelf geen geld uitgeven aan iets waarbij het nut niet bewezen is. Daarnaast krijgen de meeste kinderen (ook al eten zij weinig tot geen groente) echt wel hun benodigde voedingsstoffen binnen. Maar als je de farmaceutische industrie wil spekken, vooral kopen
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat heeft nu een aanbieding 2 plus 1 gratis.

Geef ze ook elke dag en ik heb toch het idee dat het zeker helpt op een verkoudheid na hier verder geen griep geweest de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
Als je kind gezond en gevarieerd eet is het helemaal niet nodig om vitamines te geven dan krijgt hij/zij genoeg binnen.

Als je kind door ziekte of iets dergelijks slechter eet dan kan je aanvullen met vitamines. maar meestal heeft het lichaam wel een voorraad opgeslagen om zo'n periode op te vangen, kinderen onder de 4 of met donkere huid hebben wel extra vitamine d nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:samosa schreef op 09 oktober 2013 @ 11:25:

Ik heb nog geen kinderen in de leeftijd waarbij vitaminesuppletie wenselijk zou zijn, maar ik zou zelf geen geld uitgeven aan iets waarbij het nut niet bewezen is. Daarnaast krijgen de meeste kinderen (ook al eten zij weinig tot geen groente) echt wel hun benodigde voedingsstoffen binnen. Maar als je de farmaceutische industrie wil spekken, vooral kopen Juist voor de jongste kinderen is vitamine D3 belangrijk. Wordt ook geadviseerd door iedere arts, consultatiebureau. Ik neem aand at je dat weet. En nee, vitamine D3 krijg je neit voldoende binnen via je eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het niet. Mijne eet matig fruit en groente. Ze is in 2,5 jaar nog nooit ziek geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewoonmama schreef op 09 oktober 2013 @ 11:27:

Als je kind gezond en gevarieerd eet is het helemaal niet nodig om vitamines te geven dan krijgt hij/zij genoeg binnen.

Als je kind door ziekte of iets dergelijks slechter eet dan kan je aanvullen met vitamines. maar meestal heeft het lichaam wel een voorraad opgeslagen om zo'n periode op te vangen, kinderen onder de 4 of met donkere huid hebben wel extra vitamine d nodig.Niet alleen kinderen onder de vier. Eigenlijk iedereen, vrijwel iedereen is, in meer of mindere mate, vitamine D3 deficient.
Nog geen kinderen, maar t.z.t. sowieso vit.D in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik niet.

Het is bewezen dat als ze zelf genoeg groente en fruit eten dat niet nodig is.

Gelukkig doen ze dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 09 oktober 2013 @ 11:36:

Nee ik niet.

Het is bewezen dat als ze zelf genoeg groente en fruit eten dat niet nodig is.

Gelukkig doen ze dat.Nou kom maar op dan. Je hebt vast wel een linkje naar dat bewijs. Nogmaals, ieder kind heeft extra vitamine D3 nodig.
Tot haar vierde jaar vitamine D. Voor de rest niks. Wij eten voldoende fruit en groente. En ze drinkt veel roosvice.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 09 oktober 2013 @ 11:36:

Nee ik niet.

Het is bewezen dat als ze zelf genoeg groente en fruit eten dat niet nodig is.

Gelukkig doen ze dat.Verder heb je bepaalde vetoplosbare vitamines die je helemaal niet vindt in groente of fruit, zoals bv. vitamine D3. Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijk voedsel. Je weet dus duidelijk niet waar je het over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt standaard elke zes maanden gecontroleerd op viamine a, b, d en e afgelopen jaar was het voor het eerst weer nodig om vitamine d bij te geven. Dochter krijgt het dan ook. Hoorde van de arts dat er door de lange winter veel kinderen een vitamine d tekort hadden op dat moment. Maar wanneer de vitamines goed op pijl zijn geef ik niks extra
Alle reacties Link kopieren
quote:samosa schreef op 09 oktober 2013 @ 11:25:

Ik heb nog geen kinderen in de leeftijd waarbij vitaminesuppletie wenselijk zou zijn,

Ik neem aan dat je bedoeld dat je überhaubt nog geen kinderen hebt? Want na de eerste week wordt vit D en K aanbevolen. Peuters t/m 3 jaar vit D sowieso, en vanaf 4 jaar afhankelijk van hoeveel je kind buitenkomt.



On topic, als je perse een multivitamine wilt geven, bv omdat je denk dat je kinderen tekorten hebben, dan is dure davitamon natuurlijk niet de enige optie. Huismerk kan natuurlijk ook.



Edit: vitamine K dus de eerste 3 maanden. Indien kind meer dan 500 ml/ dag kunstvoeding krijgt, is het niet nodig, want daar is het al aan toegevoegd.
anoniem_101722 wijzigde dit bericht op 09-10-2013 11:45
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook davitamon kauwtabletten.



Ze zijn regelmatig in de aanbieding. Ik kijk altijd naar de 1+1 gratis aanbiedingen.

Vorige week was het bij de AH. Ook regelmatig bij de Etos.



Ik ben er een paar maanden mee gestopt. Ook omdat ik eraan twijfelde en juist in die maanden zijn ze 3 keer ziek geweest.

Misschien toeval. Sindsdien geef ik ze weer trouw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste van 3 geef ik elke dag multivitaminepillen omdat hij heel slecht eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet. Mijn zoon houdt net zo min van vitamine-tabeletten/snoepjes als van groente, dan stimuleer ik hem liever in de groente dan in de supplementen.



Er zitten trouwens ook veel vitamines in brood en vlees en dat eet hij gelukkig wel genoeg.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
De oudste niet, de jongste wel op medisch advies.
Alle reacties Link kopieren
Tot en met 4 jaar vitamine d klopt.

Maar als je naar de voedingsadviezen heel simpel op google kijkt lees je echt dat het niet nodig is.

Vind het lastig te geloven dat in onze voeding welke wij zo gevarieerd mogelijk geven te weinig vitamine zitten.
Elke dag 10 druppels vitamine D. Verder niks. Dochter is 20 maanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven