Gezondheid alle pijlers

Gevoelloze billen, voeten en benen?

07-09-2007 22:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wie herkent dit:

Sinds twee weken heb ik geen gevoel meer in mijn billen en een gedeelte van mijn schaamlippen. Dit straalt zich nu uit naar mijn benen, hielen en tenen. Ik kan nog wel lopen, maar m'n spieren lijken wel verzwakt en sowieso is het gevoel weg. Wanneer ik op blote voeten loop, lijkt het wel of ik op kussentjes loop, zeg maar.

Dit in combi met lichte rugpijn (nooit eerder gehad daar).



A.s. maandag naar de neuroloog. Heeft iemand dit eerder gehad? Ik moet zelf denken aan een hernia, maar weet niet zeker of deze diagnose juist is?



Groetjes S.
Alle reacties Link kopieren
Joh,waarom duurt het meer dan 2 weken voordat je een neurloog ziet? Kan je nog wel je urine en ontlasting ophouden? Hernia zou inderdaad goed kunnen. Is de uitval geleidelijk ontstaan? Volgens mij is neurologische uitval een reden voor de neurochirurgen om te opereren maar hoe sneller dat gedaan wordt na ontstaan van de uitval, hoe meer kans op herstel. Ik hoop voor je dat je snel beter wordt!
Alle reacties Link kopieren
Rook je veel?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die twee weken is inderdaad wachttijd voor de neuroloog.

Kan m'n urine en ontlasting wel ophouden. Er wordt wel gezegd dat dit geen echte uitval is, omdat ik mijn spieren nog kan gebruiken.

Maar het gevoel begon ineens, van de ene op de andee dag was het er. Het verder trekken naar benen en voeten gaat wel geleidelijk ja.



Enne Antonio, inderdaad ik rook wel (veel). Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet bang maken, maar ik keek eens naar ingang Oost, en toen kwam er een postbode met gevoelloosheidsklachten in zijn been. Later is dat been compleet geamputeerd. Men was bij dat programma ook enigzins geschokt, maar die dokter had een soort "eigen schuld dikke bult" houding, had hij maar niet (zoveel) moeten roken. Roken kan dus een dermate slechte doorbloeding in je benen overoorzaken met amputatie tot gevolg. Geloof je me niet? Zoek dan maar eens op "rokersbenen" op Google. Ik hoop dat vele rokers zich zo lam schrikken dat ze ervan stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig!
Alle reacties Link kopieren
Antonio ik vind jouw antwoord in deze niet verantwoord, een neuroloog kan met deze symptomen ook geen diagnose stellen zonder eerst een uitgebreide onderzoek te doen...niet zo doemdenken en mensen onnodig ongerust maken.

Bovendien beginnen rokers benen, eerst met geveolloos tenen.

Laat je niet bang maken, wacht je consult even af, mss is het een onderughernia of een navelbreuk, wat ook een hernia is. Dooradt de zenuwen bekneld zijn/raken, kun je bepaalde sensaties ervaren als gevoelloosheid hier en daar.
Alles is niets, Niets is alles
Ik heb die klachten die jij beschrijft ook gehad.. schrok me rot!

Maar had al wel langer pijn in mijn rug, en behoorlijk heftig ook.

mijn huid voelde als een soort brandnetels, kon ook haast mijn broek niet aanhouden.

Benen en billen waren gevoelloos, zwak en mijn voeten voelden "raar"aan.

Ben toen naar de huisarts geweest en die heeft mij 2 weken bedrust en spierverslappers voorgeschreven, en om de 4 uur paracetamol..

Mocht per 4 uur maximaal een half uur uit bed...

Hij sprak van een zenuwbeknelling of hernia en ik moest om de paar dagen bellen en na 10 dagen weer langskomen.(Dacht ik maar t is alweer 1,5 jaar geleden)

Ging met mij gelukkig al vrij snel beter, na 2 weken was het ergste over, hield alleen wel last van mijn rug en wat zwakte in mijn benen.(gek... als je zo lang niks hebt gedaan:))

Nog een poos fysiotherapie gehad, en na 3 weken weer langzaam steeds meer uren gaan werken...

Mijn rug blijf altijd een "zwakke plek"maar het is wel over gegaan met veel rust!!

Dus een hernia zou wel kunnen lijkt mij... wacht maar ff af wat de neuroloog ervan zegt...succes!
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat er mensen zijn die vinden dat Antonio nodeloos mensen de stuipen op het lijf jaagt, en ik hoop dan ook van harte dat TO in dit geval geen rookgerelateerde klachten heeft, maar helemaal ongelijk heeft hij niet.

Ik ben zelf n.a.v. dergelijke beginnende klachten gestopt met roken, en nu na amper 3,5 week merk ik een wereld van verschil in de doorbloeding van mijn voeten en vingers...

.. en dat is toch wel iets om over na te denken.





Dus simplysimon: veel succes bij de neuroloog, ik hoop dat hij/zij iets voor je kan betekenen en tja... zou het eitherway misschien niet beter zijn om... ;-) Je zou bv eens aan je HA kunnen vragen naar champix, mij helpt het i.e.g. waanzinnig!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Heb je een soort van tintelig gevoel? Dat zou op MS kunnen duiden... Maar laten we maar niet al te hard van stapel lopen, eerst maar even horen wat de dokter te zeggen heeft :-)
Alle reacties Link kopieren
Champix? Dat ken ik helemaal niet. Is dat een methode of een medicijn?



Neuroloogbezoek gehad, kon meteen door naar de MRI afdeling, gelukkig een gaatje vrij. De neuroloog wil me met spoed onderzoeken, ik hoor morgenochtend meteen al de uitslag.

Wel heftig inderdaad de verhalen over rokersbenen. Natuurlijk schiet het ook door mijn hoofd dat ik moet stoppen met roken. Dit is toch het meest gezonde. Zeker ook omdat ik veel sport en die combi klopt natuurlijk ook niet helemaal.

Ik hoor ook verhalen over hernia's, maar dat zal morgen uitwijzen. Anders wordt het verder onderzoek (hoofd e.d.).



Tintelig gevoel herken ik ook, maar eigenlijk wil ik nog niet aan dat soort dingen denken....

Fijn dat jullie reageren, anders zit ik ook maar te malen en op deze manier spoor ik wat mensen op (hopelijk) die hier ook ervaring mee hebben. Want het blijft eng, een rotgevoel en iets waar ik me zorgen om maak.



Nog steeds ff afwachten dus en bedankt zover voor jullie opmerkingen. Als er nog meer mensen zijn die iets herkennen: reageer alsjeblieft, heb ik veel aan! :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn insteek is inderdaad van: pak je kans nu je gewaarschuwd wordt! Roken is gewoon niet goed voor de doorbloeding van je benen. Het is misschien nog niet te laat om je leven om te gooien.
Alle reacties Link kopieren
google maar even op champix dan, het is een hulpmiddel bij het stoppen met roken. Soort nieuwe generatie Zyban.

Uiteindelijk moet je zélf écht willen stoppen. Dat in de eerste plaats. Alle aanmoediging kan helpen, maar jij bent uiteindelijk degene die de beslissing moet nemen. Ook in het geval dat het (nu) geen rokersbenen zijn...Ook herniaklachten kunnen negatief beinvloed worden door roken en mocht je bv de pech hebben dat je geopereerd zou moeten worden, is het voor je herstel zelfs beter (tijdelijk?) te stoppen met roken.. Er zijn zelfs al artsen die kunnen besluiten af te zien van operatie indien je rookt...



Maargoed, ik weet ook dat ook al weet je hoe ongezond het is, stoppen met roken iets is waar je soms lang over kunt doen...



Ik ben benieuwd naar de uitslag die je als het goed is vanmorgen al krijgt, laat je ons weten hoe het met je gaat?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk zeg! maar wel goed om te horen dat je vanmorgen de uitslag al krijgt..



@antonia..wacht eerst maar eens af wat ze daadwerkelijk heeft i.p.v. al de conclussie te trekken
Alle reacties Link kopieren
De enige conclusie die ik trek is dat roken slecht is voor de doorbloeding van je benen, een conclusie die als een paal boven water staat. Niets meer en niets minder. Wat Simplysimon heeft weet ik ook niet. Het zal me echter wel verbazen als de dokter zegt "rook maar lekker door".
Alle reacties Link kopieren
En heb je al de uitslag? hoop dat het niet al te ernstig is....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga Champix even googelen. Stoppen met roken kan meer goed dan kwaad doen....!



De uitslag is geen hernia. Ook geen beknelde zenuwen o.i.d. Het vervolg hierop wordt een MRI scan van m'n hoofd. Ze controleren dan kanker en MS. Ik werd wel van slag van deze mededeling!

Natuurlijk googel ik me al gek op de symptomen, maar vind inderdaad dan MS, maar ook ziekte van Lyme (ik heb een bloedonderzoek aangevraagd, omdat ze dit, vreemd genoeg, nog niet gedaan hebben).

Wat ik ook wel hoor is vitamine b12 tekort. Weer afwachten.

Ik hoop maar niet dat ik voor lange tijd in de medische molen terecht kom, dat lijkt me vreselijk!



Antonio: ik heb wel even de rokersbenen geopperd, de neuroloog vertelde mij dat ik hier te jong voor ben (ik ben 30). Maar dat neemt niet weg dat het stoppen niet oke is!



Ik laat het vervolg wel weten, hoop natuurlijk snel
Alle reacties Link kopieren
Jemig meid! dus je weet nog niets(behalve dat het geen hernia is)?



Nou ik hoop dat je de uitslag snel krijgt en weet waar je aan toe bent,en 1 tip probeer niet teveel op internet te kijken wordt je alleen maar onzeker en bang van(is mijn ervaring dan..)



Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven