Gezondheid alle pijlers

Griep...

20-02-2017 11:53 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na vorige week al twee dagen ziek op bed te hebben gelegen donderdags weer aan het werk gegaan. Zaterdagavond keerde de griep veel heftiger dan die twee dagen terug.



Gisteren op het hoogtepunt 39,6 graden koorts, is inmiddels gezakt naar ongeveer 38,5. Hoesten, proesten, snotteren, Lig met een pyjama, onesie en fleecedeken op bed. Zweten natuurlijk, maar zonder die onesie en fleecedeken veel te koud.



Gelukkig wel eetlust en gek genoeg ook energie om te laptoppen, boekje te lezen etc. Slapen lukt niet.. Zodra ik mn bed uit ga zo slap als een vaatdoek en weer rillen.



Beetje jammer in de vakantie!



Wie heeft ook de griep en hoe kom jij de dag door?
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Oeps in de verkeerde categorie gezet... ;) Hoort uiteraard bij gezondheid
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Geen griep, maar wil je veel beterschap wensen!
Life is short. Eat dessert first.
Beterschap! Toen ik 'm een paar jaar terug had, kon ik alleen maar slapen. Ik heb het eens bijgehouden, 20 uur in een etmaal. Vermoeidheid is wel m'n zwakke punt, misschien dat ik daarom op dat vlak zo hard werd getroffen.
Alle reacties Link kopieren
Geen griep maar burn out: ik heb een 'rust dag' vandaag en heb van m'n bank een bed gemaakt en ben filmpjes / YouTube aan t kijken op de bank! Beterschap
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je mag het zelf weten, maar je kunt je ook ziek melden bij je werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net een paar dagen terug van een reis van een paar maanden. En vandaag wel zo beroerd: zware hoofdpijn en veel te moe om iets te doen behalve in de bank en op bed hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 20 februari 2017 @ 12:44:

Je mag het zelf weten, maar je kunt je ook ziek melden bij je werkgever.Ziek melden in je vakantie lijkt mij vrij nutteloos...
quote:everyday schreef op 20 februari 2017 @ 13:09:

[...]



Ziek melden in je vakantie lijkt mij vrij nutteloos...Als je je ziek meldt, kost het je geen vrije dagen. Helemaal niet nutteloos dus!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:everyday schreef op 20 februari 2017 @ 13:09:

[...]





Ziek melden in je vakantie lijkt mij vrij nutteloos...Officieel moet je werkgever die dagen dan als ziektedagen zien en worden er geen vakantiedagen ingehouden. Het heeft dus wel degelijk nut. Ik heb het alleen zelf niet durven doen toen ik ziek was in mijn vakantie, vond het een beetje lullig naar mijn werkgever toe. Maar het mag dus wel degelijk!
Hier ook maar dan buikgriep, zonder overgeven gelukkig. Maar als ik niks eet word ik misselijk. Al twee dagen koorts van net geen 40 graden. Vannacht tijdens dringend toilet bezoek zelfs twee keer achter elkaar bewusteloos geraakt. Eerste keer in het toilet toen ik opstond en ik mijn heup over de drempel flink heb bezeerd. En de tweede keer toen ik te snel was opgestaan om naar de bank te lopen om te gaan liggen maar net te laat, viel tegen de kast aan en mijn kaak een flinke klap heeft gekregen. Ik denk dat ik zeker 5 minuten out was. Slapen kan ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:chamilla schreef op 20 februari 2017 @ 13:41:

Hier ook maar dan buikgriep, zonder overgeven gelukkig. Maar als ik niks eet word ik misselijk. Al twee dagen koorts van net geen 40 graden. Vannacht tijdens dringend toilet bezoek zelfs twee keer achter elkaar bewusteloos geraakt. Eerste keer in het toilet toen ik opstond en ik mijn heup over de drempel flink heb bezeerd. En de tweede keer toen ik te snel was opgestaan om naar de bank te lopen om te gaan liggen maar net te laat, viel tegen de kast aan en mijn kaak een flinke klap heeft gekregen. Ik denk dat ik zeker 5 minuten out was. Slapen kan ik wel.Dat lijkt me niet "normaal", zelfs niet tijdens een griep. Huisarts?
Een paar weken geleden de griep gehad, nog nooit zo erg gehad! Wat een drama ik voelde me ook een verlepte vaatdoek. Ik heb citrosan gehaald en dat dronk ik s'morgens en s'avonds (dat gaf voor even een beetje verlichting) en tussen door de nodige paracetamol om me toch een beetje levendig te voelen, ik vind koorts zo verschrikkelijk... Voor de rest is het denk ik gewoon echt uitzieken, ik heb iig 5 dagen echt rond mijn bed en de bank geleeft.
quote:AnnBritt79 schreef op 20 februari 2017 @ 14:10:

[...]





Dat lijkt me niet "normaal", zelfs niet tijdens een griep. Huisarts?Dat is zeker niet normaal! Ben je niet aan het uitdrogen? Zou inderdaad even contact opnemen met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er bijna klaar mee inmiddels. Ben vrijdag 3 feb begonnen met ziek zijn en nu nog aan een antibiotica kuur voor voorhoofdsholte ontsteking. Ben sinds kindertijd niet zo ziek geweest! Hoge koorts, alles verstopt in mijn hoofd. Ik kon ook niet echt slapen maar keek vooral series op de iPad en alles deed zeer. Ik ben zelf na een week weer aan het werk gegaan en na 1 dag werken weer ziekgemeld. Het is echt een super heftige griep!



Ik zou je aanraden wel te stomen en te zorgen dat alles een beetje open blijft in je hoofd. Zodat je niet zoals ik er een ontsteking aan over houdt. Ik snap hoe je je voelt, het is echt vreselijk en ik dacht op den duur dat ik me nooit meer goed zou gaan voelen! Wat een ellende..
Ik word onderzocht voor bloedarmoede. Eind van de middag bel ik voor de uitslag en zal ik idd vermelden wat er speelt. Hoogstwaarschijnlijk zal het aan mijn lage bloeddruk liggen dat ik flauwviel.
Alle reacties Link kopieren
Heb het gelukkig zelden. Weet wel dat je een paar dagen flink ziek bent en dan denk je dat het wel weer gaat maar dan ben je nog een paar weken slapjes. Het beste is dus even rustig aan doen en uitzieken. Wat vitamientjes en Sambucol kunnen wel helpen om je iets beter te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, dat is niet normaal. Ik zou de dokter bellen. Vergeet je niet je multivitamientjes in te nemen en af en toe een stukje vlees te eten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Beterschap. Ik heb, voor het eerst in mijn leven, de griep. Hoge koorts, rillerig, spierpijn, longen uit mijn lijf hoesten, snipverkouden, kortademig. Dus ik zie het nog even aan, dan ga ik naar de huisarts. Longontsteking is bij mij namelijk wel een terugkerend iets.

Ik breng mijn dagen, afwisselend op een stoel en in bed door. Mijn man is solidair in deze. Ook griep.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Afwisselend de stoel/bed/bank inderdaad.. Mijn onderrug vind het bed niet meer zo prettig, maar dat ligt eigenlijk wel het fijnst. Die rillingen zijn echt killing.. Beterschap voor een ieder die ook ziek is.
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Oei.. beterschap voor iedereen!

Ik ben inmiddels snotverkouden (sinds gister) en een lichte pijn door mijn hele lichaam, maar geen koorts. Begon het bij jullie ook zo? ;(
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het met hoesten, daarna rillerig en koorts
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden... beterschap allemaal. Ik ben ook geveld. In eeuwen niet gebeurd, ik baal ervan. Soms denk ik even dat het iets beter gaat maar daarna voel ik me weer rillerig, koud/warm en zo slap als een vaatdoek. Ik ben doodop van het hoesten en rochelen en wil bijna niet meer hoesten omdat het zoveel energie kost. Ben Fluimucil gaan nemen om alles wat beter op te kunnen hoesten. Verder drankje van heet water, citroen, honing en gember en dat doet wel wat. Koorts gaat op en neer (maar ik neem Paracetamol). Zooo balen dit.



@ chamilla: hoe is het nou met dat flauwvallen?
Ik heb het sinds 7 februari. Toen het griepgevoel weg begon te trekken begon ik te hoesten als een zeehond en nu zitten mijn holtes verstopt. Zelfs mijn tanden doen pijn. Beterschap allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven