Gezondheid alle pijlers

Help mijn tanden worden geel.

21-02-2017 09:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja het valt me ineens op, mijn tanden worden geel.

Ik rook niet, ik drink weinig koffie.

Ik ben al wel 50, maar om dan nu al gele tanden te krijgen..

Ik vind het super lelijk. Binnenkort ga ik naar de tandarts om ze te polijsten. Ik zit nu ook te denken aan bleken, maar je hoort altijd dat dat slecht is voor je tanden.

Ik heb een tijdje Citroen op mijn lege maag gedronken. Dan spoelde ik altijd wel goed na, want ik weet dat ook Citroen je tanden aan kan tasten. Ik ben er nu al een poosje mee gestopt.

Verder eet ik graag verse kiwi, zouden daar je tanden ook geel van worden?

Hebben jullie misschien tips hoe ik ze weer mooi wit zou kunnen krijgen?
Don't worry be happy
Naar de tandarts. Whitening tandpasta's werken niet.
Alle reacties Link kopieren
Niets aan te doen, behalve d.m.v. bleken e.d. Drink je veel thee? Daar worden je tanden ook geel van.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt tegenwoordig ook tanden bleken zonder peroxide. Dat haalt enkel je gele aanslag weg (dus als je van nature gele tanden hebt is het weggegooi geld). Écht bleken mag enkel gedaan worden door tandartsen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
elke dag citroen op je lege maag? denk dat je blij mag zijn dat het bij geel gebleven is
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 21 februari 2017 @ 10:02:

elke dag citroen op je lege maag? denk dat je blij mag zijn dat het bij geel gebleven isHaha ja. Zou goed zijn voor de stoelgang, maar ik ben ermee gekapt. Veel te zuur. Kan niet goed zijn
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
quote:Iloveyouso schreef op 21 februari 2017 @ 10:00:

Niets aan te doen, behalve d.m.v. bleken e.d. Drink je veel thee? Daar worden je tanden ook geel van.Ik drink redelijk veel thee. Vaak kruidenthee
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Thee en rode wijn worden je tanden geel van. En verder vaak ook van ouderdom.



Vraag advies bij je tandarts.
quote:jojojanneke schreef op 21 februari 2017 @ 10:06:

[...]



Haha ja. Zou goed zijn voor de stoelgang, maar ik ben ermee gekapt. Veel te zuur. Kan niet goed zijnvoor de stoelgang moet je vezels eten en veel drinken en bewegen. Als dat niet helpt gedroogde pruimen
Alle reacties Link kopieren
Ga eens bij je tandarts langs.

Mijn man heeft ook gele tanden en heeft ze bij de tandarts laten bleken. Kreeg een speciaal aangemeten bitje en bleekspul. Was wel duur, maar goed resultaat ! helaas werden ze vanzelf weer geler, dus je moet het af en toe herhalen.

Maar ga naar de tandarts, probeer niet zelf met huis- tuin- en keukenmiddeltjes je tanden te laten bleken, want dat werkt niet of je beschadigt je tanden ....
Alle reacties Link kopieren
Oh en misschien een hele rare tip, maar optisch bedrog kan ook werken. Ik gebruik af en toe zelfbruiner op mijn gezicht voor een gezonder kleurtje dan het lijk-winter-wit en hierdoor lijken mijn tanden automatisch ook witter.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf BCC-whitening, werkt op basis van zuurstof. Weet niet of het nog bestaat maar er zullen wel vergelijkbare middelen zijn.

Oilpulling schijnt ook te werken. En poetsen met kurkuma of met zwarte tandpasta, op basis van kool.

Heb nu sinds een tijd een ionische tandenborstel en kreeg een opmerking dat mijn tanden er beter uitzagen.

De juiste voeding, met voldoende mineralen, kan ook uitmaken.

http://www.metronieuws.nl ... -eten-voor-wittere-tanden

https://www.ahealthylife. ... -zonder-giftige-fluoride/
Alle reacties Link kopieren
quote:jojojanneke schreef op 21 februari 2017 @ 10:07:

[...]





Ik drink redelijk veel thee. Vaak kruidentheeGroene en witte thee zou niet zo'n probleem moeten zijn, de rest (met name zwarte thee) wordt bij grote hoeveelheden niet zo bevorderlijk gevonden voor de kleur van het gebit geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het inderdaad met je tandarts overleggen! Ik heb dat ook gedaan voor mijn bruiloft en die heeft bitjes op maat gemaakt en daarin deed je het "bleekmiddel" en daar sliep ik snachts mee. Het is heel veilig voor je tanden en niet agressief oid. Dat hield wel in dat het een aantal dagen duurde voordat je echt heel goed het verschil zag. Ik heb in totaal een week ermee geslapen en was erg blij met het resultaat, het zag er heel natuurlijk uit en niet van die blauwe/witte tanden!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen voor de tips



Dank je wel schapenwolkje voor de linkjes. Er staan leuke tips tussen.

Bv Poetsen met de binnenkant van een banaan. Lijkt me heel onschuldig en makkelijk om uit te proberen.



Afspraak met de tandarts staat al, maar duurt nog even.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 21 februari 2017 @ 10:17:

Oh en misschien een hele rare tip, maar optisch bedrog kan ook werken. Ik gebruik af en toe zelfbruiner op mijn gezicht voor een gezonder kleurtje dan het lijk-winter-wit en hierdoor lijken mijn tanden automatisch ook witter.Hahaha grappige tip. In de zomer lijken mijn tanden idd bleken.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Onschuldige tip voor de stoelgang, een glas warm water op de nuchtere maag
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 21 februari 2017 @ 10:02:

elke dag citroen op je lege maag? denk dat je blij mag zijn dat het bij geel gebleven is

Citroen of citroensap? Puur citroen, behalve als smaakmaker, zou ik echt niet kunnen eten.



Verder, ik ben een zuiplap, wat koffie betreft. Ik ben 50, maar ik zie de kleur van mijn tanden niet veranderen. Dat zegt echter weinig van anderen en hoe zij hun tanden verzorgen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat griekse yoghurt in combinatie met kiwi en banaan een slecht effect heeft op de kleur van tanden?

Ik eet dat graag. Ik vind het een top combinatie. Liefst elke ochtend.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Reacties niet gelezen, dus excuses mocht ik dubbele tips inbrengen.



Waarvan ik zéker weet dat het werkt..

- zout!

- houtskool in een theedoek proppen en schrobben maar

- baksoda

- citroen (aarbei, lemon)

- kokosolie goggelen ci 20 minuten lang



Zout geeft direct resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven