Gezondheid alle pijlers

Herstel na buikgriep. Tips?

30-04-2016 09:33 20 berichten
Maandag begon het. Tot en met vannacht diarree gehad en tot en met woensdag overgegeven. Niet fijn to say the least...

Overmorgen begin ik met m'n nieuwe baan. Op dit moment voel ik me echt niet fit genoeg om te werken maar ik wil me liever ook niet ziek melden op m'n eerste werkdag.



Zijn er dingen die ik kan doen om mijn herstel verder te bespoedigen? Ik neem zoveel mogelijk rust, drink ORS om tekorten aan te vullen, probeer weer te eten (al valt dat nog niet zo lekker).



Ben erg duizelig, sta te tollen op m'n benen. Zolang ik lig voel ik me heel wat maar zodra ik overeind kom is dat afgelopen.



Wie weet zijn er mensen met tips die ik nog niet ken. Hoop doet leven
Alle reacties Link kopieren
Bouillionblokje in 0.5l water opwarmen en drinken.

Verder kan je beschuitjes eten met confituur.
Alle reacties Link kopieren
Nu hou je dus alles weer binnen? Dan denk ik dat het maandag wel weer goed gaat hoor! Misschien nog wat soep voor de zouten met veel groenten.

Kippensoep schijnt bij ziekte goed te zijn.
Ik houd kleine beetjes binnen. Het smaakt voor geen meter en na een paar happen is t wel weer klaar.

Maar regelmatig kleine beetjes dat gaat
Langzaamaan weer wat gaan eten, de duizeligheid kan komen door een tekort aan voedingsstoffen. Veel blijven drinken, maar niet bezig blijven met die ORS en ook nog bouillon. Dan krijg je weer teveel zout binnen. Gewoon brood, crackers, wat fruit proberen.
Veel rusten, rustig aan beginnen met eten en dan kijken hoe het maandag gaat.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als noro... werk je in de zorg o.id.?dan zou ik het toch wel even melden en vragen wat het beleid is.
Ik werk in de zorg idd. Had 12/4 m'n laatste werkdag op m'n oude werk en 2/5 de eerste werkdag op m'n nieuwe werk. Dus nog niemand aan kunnen steken gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Geen fruit. Tenzij banaan.

En als je maandag te zwak bent om te werken, moet je je toch ziek melden. Je nieuwe werkgever heeft niks aan een slappe vaatdoek die eigenlijk in bed moet liggen en niks meekrijgt van het inwerken. Dan valt je eerste werkdag gewoon wat later.
Veel drinken, wat probiotica yoghurt, lekker rustig aandoen en elke dag even buiten wandelen of fietsen. Maandag zal het vast wel gaan. Ik zou op mijn eerste dag wel gaan, mocht je echt te slap zijn kun je dit aangeven op je werk. Laat je zien dat je het wel probeert in ieder geval
quote:parbleumondieu schreef op 30 april 2016 @ 10:32:

Geen fruit. Tenzij banaan.

En als je maandag te zwak bent om te werken, moet je je toch ziek melden. Je nieuwe werkgever heeft niks aan een slappe vaatdoek die eigenlijk in bed moet liggen en niks meekrijgt van het inwerken. Dan valt je eerste werkdag gewoon wat later.Fruit is juist goed, daar zitten vezels in die het vocht in je darmen bindt. Het is een fabeltje van vroeger dat fruit niet goed zou zijn.
ORS heb ik alleen vandaag genomen in de hoop dat het wat zou helpen. De afgelopen dagen dus niet.

Ik ga manlief vragen om kippensoep te maken en extra fruit te halen. Wellicht groentesmoothie oid maken.

Wandelen of fietsen zie ik vandaag echt nog niet gebeuren ivm duizeligheid.

Dank voor de tips dames.
Alle reacties Link kopieren
Mintthee (2-3 kopjes per dag)

Gewone thee

Water

Fruit (langzaam opbouwen), geen smoothies want dat is te zwaar na een buikgriep

Beschuit met licht beleg, als dit goed gaat kan je uitbreiden naar stukjes brood

Als dit goed gaat uitbreiden met wat aardappel
Alle reacties Link kopieren
Het is allang achterhaald om na een buikgriep rustig aan te doen met eten. Neem waar je zin in hebt en ga zo snel mogelijk normaal eten
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 30 april 2016 @ 10:28:

Klinkt als noro... werk je in de zorg o.id.?dan zou ik het toch wel even melden en vragen wat het beleid is.Eens. Als je direct patiëntencontact hebt en niet 48 uur klachtenvrij bent, zou je bij ons niet mogen werken. Je hebt er wel erg lang last van, zeker voor iemand die in de zorg werkt, heb je een wat mindere weerstand?
Alle reacties Link kopieren
Incibatietijd noro is gemiddeld 30, op zn hoogst 60 uur. Dat is dus allang voorbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op" 30 april 2016 @ 11:35:

Het is allang achterhaald om na een buikgriep rustig aan te doen met eten. Neem waar je zin in hebt en ga zo snel mogelijk normaal etenDit is niet achterhaald, tenzij de opleiding Geneeskunde ook achterhaalde leerstof aanbiedt over dit onderwerp. Heb meerdere keren een buikgriep gehad (niet zo lang geleden) en de MDLartsen (ook die in opleiding) zeggen altijd rustig aandoen na een buikgriep met eten.
Alle reacties Link kopieren
Je zou bij bijv. Etos okugest van vsm kunnen halen dat helpt hier altijd goed!



Verder gewoon thee, water, bouillon, cracker of beschuit dat soort dingen.



Rust goed uit hopelijk ben je er maandag weer een beetje!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Gekookte witte rijst! Vriendin van mij heeft chronische darmproblemen, en zij gaf mij eens deze tip.



Verder: muntthee kalmeert de maag. Gemberthee helpt tegen de misselijkheid en sinasappelthee helpt bij darmklachten (heeft eerder genoemde vriendin ook baat bij!).



Verder leerde een verpleegkundige mij ooit om, als ik slecht at, iig multi-vitamine te nemen, en isotone sportdrank.



Zelf vind ik na buikgriep hardgekookte eieren vaak ook erg lekker.



Vette dingen en alcohol zou ik nog eventjes vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, behalve je koest houden als je nog geen energie hebt en zorgen dat je je niet al te stom voedt (bijvoorbeeld alleen alcohol) kan je niet veel doen. Dat is een illusie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven