Gezondheid alle pijlers

Herstel na lisexcisie, ervaringen?

20-02-2012 12:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vijf weken geleden lisexcisie gehad, daarna veel bloedingen, in eerste twee weken twee keer terug voor dicht branden. Pijn nam geleidelijk af.

1feb. ongesteld geweest, regelmatig qua cyclus. Vrijdagavond 17feb. opeens bruine afscheiding (oud bloed?), zoals ik ook eerste dag en laatste dag van menstruatie heb. Pijn in buik, bekken en rug.

Gynaecologie is vandaag en morgen dicht ivm carnaval, dus die kan ik pas woensdag bellen.

Heeft iemand van jullie ook een lisexcisie ondergaan en na vijf weken nog last hiervan gehad? Ik voel mij zwaar klote om nu de zesde week in te gaan en nog niet hersteld te zijn voor mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst een knuffel, dit zijn altijd van die vervelende, vrouwonvriendelijke dingen :( Begrijp heel goed dat je je klote voelt.



Hier geen ervaring. Misschien kun je de huisartstenpost bellen om te vragen of dit normaal is na je behandeling?

Ik vind het wel echt ronduit belachelijk dat de gynaecologie gesloten is vanwege carnaval... kom op zeg, wat denken ze wel niet.



Sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de steun btje! Ik vroeg mij ook al af wat mensen dan moeten doen die spoedeisende hulp nodig hebben, ben zelf twee weken geleden naar nightcare gegaan, maar dat was het ook niet. Huisartsenpost heb ik ook gebeld, maar die verwijzen naar gynaecoloog, weten het ook niet. De ingreep zelf viel reuze mee, en is ook geen grote ingreep. Ik lijk wel een watje tegenover vrouwen die bevallen of een conisatie hebben ondergaan. Daarom had ik ook niet verwacht, hier zo lang last van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet normaal. Na die twee weken had het klaar moeten zijn. Is het bij vrijdagavond gebleven, of bloed je nog steeds?

Ik heb een lis gehad en een conisatie, dit was bij mij binnen twee weken hersteld.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds bruine afscheiding. Met googlen las ik, dat dit betekent, dat t dan geneest of oud bloed is? Had jij ook die bruine afscheiding op t einde, miepje? En voelde je na twee weken niets meer of nog n beetje pijn? De pijn is 's avonds erger, zoals wanneer je griep hebt en dan 's avonds meer koortsig bent (ik heb geen koorts gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Het is inmiddels 5 jaar geleden, dus ik weet het niet meer precies. Ik kan me niet herinneren dat het zo lang heeft geduurd. Na twee weken was alles wel over.

Misschien duurt bij jou de genezing wat langer, omdat je nog twee keer terug bent geweest om het te laten dichtbranden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t nu na vijf jaar met jou, krijg je nu 1x per jaar n uitstrijkje?

Kon je na twee weken herstel ook weer stofzuigen e.d.?

Was de conisatie pijnlijker qua ingreep en herstel dan lis?

Misschien overvraag ik je, omdat t al vijf jaar geleden is.

Laatste x dichtbranden is drie weken geleden. Ik denk, dat ik woensdag t werk bel dat ik iets later kom, zodat ik eerst gynaecologie kan bellen. Zodat ik weet of t verstandig om binnen na te laten lijken als ik dan nog bruin vloei en pijn heb.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg inderdaad na een jaar een uitstrijkje, toen na twee jaar en toen kon ik weer terug naar het bevolkingsonderzoek (ook na twee jaar). Dat was eind vorig jaar. Weer pap 2. Meteen doorgestuurd naar gynaecoloog, die een controle-uitstrijk deed. Daarvan was de uitslag pap 1. Niks aan de hand dus. Maar blijft een punt van aandacht.

Ik heb totaal geen last meer van de conisatie. Weet nog wel dat ik in de eerste twee/drie weken nog wel eens wat buikpijn had, met stofzuigen inderdaad.Het herstel van de conisatie duurde iets langer, hooguit een week langer.

Het enige nadeel is dat ik nu geen spiraal meer kan dragen, die blijft niet meer zitten, zakt er gewoon uit.

Ik vind dat je sowieso even naar de gynaecoloog moet voor een inwendig onderzoek. Je bloedt toch niet voor niets? Ook al is het misschien niets bijzonders, dan is het fijn om dat even te weten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, dat je goed nieuws had en hopelijk ook volgende x goed nieuws krijgt. Kan mij voorstellen hoe angstig je dan bent geweest, eerst lis en dan ook nog conisatie. En dan de opluchting van pap2 naar 1. Ik ging van 3 naar 2 en daarna kreeg ik pas de lis. Huisarts dacht eerst dat verbetering van 3 naar 2 voldoende was en in de gaten gehouden kon worden door 6maandelijks uitstrijkje, maar vond het achteraf toch beter om mij door te sturen voor lisbiopsie ivm hpv virus. Ik twijfelde, want mijn lichaam was bezig slechte cellen op te ruimen. Wilde eerst nog n uitstrijkje over 6 maanden afwachten om te kijken of ik op 2 bleef zitten of zelfs naar 1 zou gaan. Maar heb toen toch de lis gedaan.

Ja, als ik woensdag nog vloei wordt t tijd voor check up. Dank je voor het delen van jouw ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan. Ik duim voor je woensdag! Laat je het nog even weten wat de gyn zei?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik laat t woensdagavond weten, misschien heeft n ander er ook iets aan als ze googled en op dit forum terecht komt (net zoals ik n jaar geleden).
Alle reacties Link kopieren
Geen dank natuurlijk

Je bent geen watje, voor iedereen is een bepaalde ingreep weer anders. Hoop dat er niets ernstigs is en dat de bruine afscheiding snel stopt!
Alle reacties Link kopieren
Hi Miepje, zou nog even updaatje geven.

Bruine afscheiding is inderdaad teken van genezing, zei de gynaecologe. Heb het nog n beetje, maar veel minder dan n paar dagen geleden. Buikkramp 's avonds is als spierpijn, maar inmiddels ook minder.

Voor het geval ik ooit nog iets dergelijks moet ondergaan heb ik besloten volgende keer bij gynaecologe te gaan ipv gynaecologie ziekenhuis, waar ik inmiddels drie gynaecologen heb gehad. Geeft meer vertrouwen om bij één dezelfde persoon te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd! Was het vergeten....

Fijn dat het goed is! En fijn dat het al een stuk minder is. Een hele opluchting of niet?

Succes met het laatste restje herstel!

groetjes Miepje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven