Gezondheid alle pijlers

Het gaat niet zo goed

05-04-2013 15:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 3 jaar de diagnose Reumatoide Artritis en heb na een slechte periode een hele tijd een redelijke periode gehad en tijdens m'n laatste zwangerschap ging het heel lang goed en daarna ook nog een poos. En nu gaat het de laatste maanden weer bergafwaarts... De laatste keer dat ik bij de reumatoloog was voor het eerst sinds tijden weer medicatie voorgeschreven gekregen (Plaquenil). Ik heb nog niet veel mogelijkheden qua medicatie ivm borstvoeding.



Maar goed, in die tussentijd ben ik wel met dingen bezig (opstarten bedrijf, solliciteren, sporten). Ik vraag me vaak af of het wel gaat lukken met werken, omdat ik soms al teveel pijn heb bij het verschonen/omkleden van m'n jongste meisje, aardappels schillen, dingen openmaken, een stukje als dit typen. Maar ja, ik wil (en moet, op 1 salaris komen we niet echt rond) weer aan de slag. Eerst maar afwachten of de medicatie gaat werken, dan weer verder zien. Maar zit nu wel even in een dip...moet er echt weer aan wennen dat ik ineens veel minder kan dan ik wil. In het huishouden neem ik nu flinke gas terug. Gelukkig zitten mijn oudste 2 kinderen op school, kunnen al veel zelf. Ik weet niet wat ik met dit stukje wil, eigenlijk gewoon even van me afschrijven denk ik.
Wat ellendig voor je. Heel begrijpelijk hoor, die dip. Zeker na een tijd waarin het beter ging. Dan lijk je 'alles' weer aan te kunnen, waarna opnieuw de genadeklop komt.



En je wil doorgaan, maar het lukt niet. En intussen móet het.



Toch zou ik je adviseren (vanuit mijn eigen oogpunt bezien uiteraard) om te kijken of je kosten niet lager kunnen. Want werken lijkt me geen optie. Dan lever je nóg meer in, maar dan fysiek. Wat altijd zijn weerslag heeft op je psyche.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
5x5, er is een ander lopend topic over reumatoïde artritis. Ik zal deze even voor je omhoog halen. Misschien dat je daar ook nog iets aan hebt.... Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 05 april 2013 @ 15:48:

Wat ellendig voor je. Heel begrijpelijk hoor, die dip. Zeker na een tijd waarin het beter ging. Dan lijk je 'alles' weer aan te kunnen, waarna opnieuw de genadeklop komt.



En je wil doorgaan, maar het lukt niet. En intussen móet het.



Toch zou ik je adviseren (vanuit mijn eigen oogpunt bezien uiteraard) om te kijken of je kosten niet lager kunnen. Want werken lijkt me geen optie. Dan lever je nóg meer in, maar dan fysiek. Wat altijd zijn weerslag heeft op je psyche.



Sterkte.



I know, maar ik weet gewoon niet meer waar we kunnen bezuinigen. We hebben zo ongeveer alles bekeken de afgelopen maanden waar het goedkoper kan. En we houden wel wat over maar de spaarrekening is zo goed als leeg . Dat is niet echt relaxt...



Ik val tussen wal en schip, geen recht op uitkering enz... en ik wil wel werken maar kan het niet altijd (in goede periodes wel, en dat is het verradelijke). Ik hoop dat ik uiteindelijk wat inkomsten uit m'n bedrijf ga halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 05 april 2013 @ 15:53:

5x5, er is een ander lopend topic over reumatoïde artritis. Ik zal deze even voor je omhoog halen. Misschien dat je daar ook nog iets aan hebt.... Sterkte!Thanks!




Wat balen dat het niet zo goed gaat! Je had al laten vallen dat je weer klachten had, maar dit is toch wel heel vervelend. Ik kan je geen tips geven, maar weet heel goed hoe het voelt als je lijf je in de steek laat. Hopelijk gaat de medicatie snel iets doen. Lastig dat je door de borstvoeding geen andere (en waarschijnlijk betere?) medicatie kunt gebruiken.



Voor nu, probeer niet te veeleisend naar jezelf te zijn. Gun jezelf die tijd om de medicatie te laten werken (en ja, dat is inderdaad heel moeilijk...).
Probeer eens van die visolie capsules uitde natuurwinkel, ken iemand met reuma die er baad bij heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 05 april 2013 @ 16:25:





Wat balen dat het niet zo goed gaat! Je had al laten vallen dat je weer klachten had, maar dit is toch wel heel vervelend. Ik kan je geen tips geven, maar weet heel goed hoe het voelt als je lijf je in de steek laat. Hopelijk gaat de medicatie snel iets doen. Lastig dat je door de borstvoeding geen andere (en waarschijnlijk betere?) medicatie kunt gebruiken.



Voor nu, probeer niet te veeleisend naar jezelf te zijn. Gun jezelf die tijd om de medicatie te laten werken (en ja, dat is inderdaad heel moeilijk...).Dank voor je knuffel en ik weet het, moet geduld hebben, medicatie helpt ook niet gelijk. En dat veeleisende moet ik idd ook niet doen. Soms wil ik idd teveel (wat nu extra moeilijk is).
Alle reacties Link kopieren
Rot om te lezen 5x5, een enorm dikke knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte 5x5! Dikke en voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Zou je wel kunnen werken en thuis beter kunnen functioneren door de nodige medicijnen te nemen?



Ik snap dat het rot is om afscheid te moeten nemen van borstvoeding vanwege de medicijnen, maar zoals het er nu naar uit ziet is dat je enige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 05 april 2013 @ 18:29:

Zou je wel kunnen werken en thuis beter kunnen functioneren door de nodige medicijnen te nemen?



Ik snap dat het rot is om afscheid te moeten nemen van borstvoeding vanwege de medicijnen, maar zoals het er nu naar uit ziet is dat je enige oplossing.Ik weet het niet, wat ik nu slik (Plaquenil) is het 2e medicijn wat ik uitprobeer. Ik wil dit eerst een kans geven en bij het volgende bezoek aan de reumatoloog verder kijken. Als het niet anders is, is het niet anders... maandenlang bijna niks kunnen is natuurlijk ook niet wat ik wil en dan moet ik gewoon verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
IslaGisla en Lief, dank jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven