Gezondheid alle pijlers

Hevige menstruatie pijn met Mirena

27-10-2009 16:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee en een halve week geleden een mirena laten plaatsen.



Nu heb ik mijn eerste menstruatie en ik heb al twee dagen vreselijke pijn. Het is soms zo erg dat ik de auto aan de kant van de weg moet zetten om de kramp op te vangen. Ik zit al aan de max met pijnstilling maar dan nog, het is bijna niet te houden.

Ook bloed ik nog behoorlijk.



Ik heb me van tevoren goed ingelezen maar ik heb nog niks gelezen over de menstruatie pijnen. De gynaecoloog zegt dat het normaal is en dat dit de komende menstruaties ook het geval kan zijn. Uiteindelijk moet de pijn dan wel weg gaan.



Zijn er meer mensen die hier in het begin last van hebben gehad? En hoe lang duurde dat dan?

Voordat ik de mirena had gebruikte ik geen pil en had mijn eigen cyclus. De menstruaties waren toen ook vrij heftig maar niks vergeleken met nu.
.
Alle reacties Link kopieren
Er is een lichaamsvreemd voorwerp in je baarmoeder geplaatst. Dit kan wennen zijn voor je lichaam. Dit is mij tenminste vertelt toen ik de Mirena kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Gek hoor, meestal hoor je toch bij Mirena over vermindering van klachten. er zijn echter ook vrouwen die het totaal niet kunnen verdragen. Aangezien jij hem nog maar 2,5 week gebruikt, zou ik wel even doorzetten.

Wat voor pijnstillers gebruik je? Als je bijvoorbeeld alleen ibu gebruikt, kan je er nog paracetamol bij gebruiken tot de maximale dosering. Misschien helpt het dan wel.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties!



De gyn heeft niks gezegd over hevige menstruaties, wel dat het bloeden/spotting een paar maanden kon aanhouden.

En ik heb ook nergens ervaringen gelezen op internet van vrouwen die ook veel pijn hadden bij de eerste menstruaties.

Het komt voor mij echt als een verrassing, heb er geen moment bij stil gestaan dat een menstruatie met spiraal zoveel pijn kon doen.

Natuurlijk had ik na het plaatsen kramp, soms veel soms een dag niks, soms veel pijn en soms wat minder.



Nou ja, ik ben weer wat wijzer en ik hoop van harte dat de komende mestruaties wat softer zijn.

Heb over 4 weken een controle echo.
Alle reacties Link kopieren
quote:SB1980 schreef op 27 oktober 2009 @ 17:31:



Wat voor pijnstillers gebruik je? Als je bijvoorbeeld alleen ibu gebruikt, kan je er nog paracetamol bij gebruiken tot de maximale dosering. Misschien helpt het dan wel.

Heel veel succes!



Ik gebruik Aleve Feminax en dan de max dosering. Normaal met mijn mensturaties had ik genoeg aan 1 per dag. Nu deed dat helemaal niks.

Heb de laatste uren trouwens geen heftige kramp meer gehad, komt denk ik omdat ik thuis ben en rustig kan zitten (mijn werk is fysiek redelijk zwaar namelijk)



Ibu is ibuprofen neem ik aan? Mag je dat ik combi gebruiken met paracetamol dan? hhmm, ga ik misschien eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de mirena ook verschrikkelijk. Heb ongeveer 1,5 maand last gehad van ernstige buikpijnen bij de ongesteldheid. Werkte ook weinig tegen, maar de boodschap van de huisarts was vooral: volhouden!

Na negen maanden was ik nog steeds continu ongesteld en heb ik 'm eruit laten halen. Experiment mislukt...

Maar sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het begin ook erg veel last gehad, en bij mij bleek op een echo dat 1 van de pootjes van de spiraal is ingeklapt. Kon geen kwaad, spiraal zit nog gewoon vast, maar daar kwam bij mij de buikpijn vandaan.

Ben inmiddels bijna 2 jaar verder, en ben (bijna) niet meer ongesteld, heerlijk!



Ik heb er zelfs spijt van dat ik hem niet jáááren geleden heb laten zetten, had een hoop pijn en ongemak gescheeld!



Ff doorzetten dus, heus: het wordt beter!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Alle reacties Link kopieren
Nou bereid je maar voor op nog een tijd met die pijn...

Ik heb het zeker wel een jaar gehad.



En nog af en toe hevige pijn. (Wrs als ik ongesteld zou moeten zijn, wat ik niet meer ben sinds ik de Mirena heb.)

Het is zo pijnlijk dat ik erover aan het twijfelen ben om 'm eruit te halen. Volgens mijn moeder ook beter, dan al die rotzooi in je lichaam. Maar ik vind het niet ongesteld zijn juist zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Heb de Mirena drie maanden gehad, drie maanden veel last van menstruatie-buikpijn gehad. Heb 'm er dan ook weer uit laten halen, weg met dat ding. Wat een opluchting; buikpijn was ook direct over. Voor mij nooit weer een Mirena!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de eerste dag zonder pijnstillers en met niet zo veel pijn. Wel had ik vanochtend de gynaecoloog gebeld voor een afspraak. Ik kon gelukkig vanmiddag al terecht.

Er is een echo gemaakt en alles zag er prima uit, de pijn die ik heb gehad leek volgens de gynaecoloog op een scheef zittend spiraal.

Nou ja, ik wacht het af en juich niet te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaar en drie maanden een spiraaltje en vooral de eerste drie maanden veel buikpijn gehad. Ik had voor het spiraaltje ook altijd zeer heftige menstruaties, nu is het een keer in de drie maanden zo heftig.

Wel heb ik erg vaak een zeurende buikpijn en last van mijn darmen. Herkent iemand dit ook?

(wilde net een topic openen, toen ik deze zag)
Alle reacties Link kopieren
Oké deze discussie is al rete oud maar goed. Ik heb ook 3 weken geleden de mirena laten plaatsen en nu sinds vrijdag weer voor het eerst ongesteld... omg wat doet dat pijn zeg... dat was mij dus ook niet verteld. Vanmorgen was het bijna net zo pijnlijk als na het plaatsen van dat ding. En daarbij nog super erge hoofdpijn en rugpijn. Vroeg me dus ook al af of dat wel normaal is... maar blijkbaar ben ik dus niet de enige *phew*. Heb vanmorgen maar weer 500mg naproxen genomen. Inmiddels gaat het gelukkig wel weer dus ik ga morgen gewoon werken maar ik ga echt balen als dit elke maand zo'n pijn doet!! Over 2 weken heb ik een echo om te kijken of dat ding nog goed zit... ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
De eerste 2 a 3 maanden ook met vlagen echt heel erg veel pijn in mijn buik gehad. Leken wel weeen! Nu heb ik hem al bijna 2 jaar en wil nooit meer anders. Ik ben niet meer ongesteld (heel soms licht bloedverlies 1 dagje) die buikpijn is wel gewoon voor de eerste periode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven