Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren




In het vorige topic heb ik jou nog geantwoord, Social
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben ff aan het werk, en hup een vers topic. Wat schrijven we veel eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Hi

Ik ben nieuw hier maar schrijf graag mee

Ik heb fybromelangy, en vaker dan gemiddeld hoofdpijn afgewisseld met migraine

Ik werk gewoon
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! De reden dat we hier schrijven is niet fijn, maar ik ben wel blij dat ik meeschrijf.



Dreamer: ik hoop voor jou en dochter ook een vitaminetekort. Dat is nog vrij eenvoudig aan te pakken.



Hoi Elfje



Social: ik hoop dat je iets gaat hebben aan het revalidatietraject. Veel sterkte en succes gewenst de komende tijd (want ik kan me voorsteller dat het best zwaar is).



Met mij gaat het even niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elfje. Heb je fibromyalgie en maakt je computer er iets raars van, of heb je iets dat ik niet ken?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Huh? Ik dacht op smiley te drukken, plaats ik bericht



In elk geval voor Elfje: ik heb fibro, mijn dochter ook. Zij heeft er ook nog eens conversiestoornis bij.

De dokter dacht helaas dat haar aanvallen daar toch bij horen, na aandringen verwijst hij toch door naar neuroloog en hij vond dat daar dan ook maar het vitamineonderzoek gedaan moet worden. Hij dacht ook niet dat dat het kon zijn



Gelukkig is het niet alleen ellende Ambra, wat we schrijven. Hoe voelde je je verder na her dansen, eigenlijk?

Jammer dat je je niet goed voelt, Nes
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!



Balen dreamer dat ze weer zoveel last heeft :(



Klinkt gek maar een collega met FM heeft ontzettend veel baat bij sechzal magnesium. Smeert dat dagelijks als een soort bodylotion en haar klachten zijn echt enorm afgenomen. Magnesium wordt ook beter door de huid in het lichaam opgenomen dan via voedingssupplementen en bovendien wordt een magnesiumtekort in het bloed pas waargenomen als het nog maar een zesde van van de normale waarde is.



Vriend is gebeld door zeden, ze hebben nieuwe informatie, en excuses dat het zo lang duurt, de rechercheur die ermee belast was is langdurig ziek. Hij moet morgen langs en dan een nieuwe verklaring afleggen en officieel aangifte doen had ie zo begrepen. Daarna krijgt hij de nieuwe informatie te horen (omdat deze info wellicht zijn verklaring kan beïnvloeden). Pfff net als je denkt dat even voortkabbelt dan komt er weer wat nieuws.



Gisteren was ik in het blauw gele meubelparadijs. Kreeg ik me toch een venijnige steek in mijn buik die nog lang aanhield ook, moest me echt vasthouden om niet om te vallen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren


Ah. Dáár zijn jullie gebleven.

Happy new topic dan maar.

En welkom elfje.



Hier gaat het ook even niet helemaal zoals ik wil dus ik hou het kort voor nu.



Dreamer: een link naar een link naar een link?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip, Suzy. Misschien kan ik zoiets gebruken als massage-crème. Ook bij mij man, die steeds last heeft van kramp in zn kuit en hamstring. Magnesium zou niet eens op getest worden, alleen D en B12

Wat een gedoe met vriend en ex zeg.



Sterkte Lientje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje ik kreeg visioenen van het droste-effect
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoichoi,



Magnesium slik ik als drank, Floradix. ik vind het geweldig spul.

Dreamer, na dansles tot half 4 wakker gelegen, gisteren en vandaag moest ik werken, vannacht tot half 3 gespookt. Nu lijk ik ziek te gaan worden, niet gegeten maar meteen bed in. Ben akelig aan het hoesten, niks voor mij. En ik heb niet eens de dienstlijst kunnen maken, dat overkomt me nooit. Dus wil thuis nog aan het werk, morgen of overmorgen. Hopelijk wordt ik niet echt ziek.



Welkom Elfje.

Sterkte voor Nes en Lien, en ook voor dochter Dreamer..



ik ga weer plat..
Dreamer: had het gelezen, bedankt voor het delen. Klinkt als een goed traject. In jouw geval heb je de pech dat je zorg voor je dochter voorgaat. Logisch. Maar hierdoor kom je zelf tekort.



Wat vervelend van je dochter. Wel fijn dat ze het serieus nemen. Ik geloof ook erg in voeding/vitamines en mineralen. Is een goede homeopaat ook geen optie? Die kijken ook naar tekorten.



Ik slik ook sinds 2maanden magnesium en valeriaan. Beide in een hele pure poedervorm. Hoge doseringen omdat de adh die is vastgesteld eigenlijk te laag is. Deze combi is echt supergoed. Helpt bij ontspanning en wederopbouw van spieren. Erg blij dat ik mijn heil heb gezocht in alternatieve geneeskunde.



Nes: lief van je. Wat vervelend dat jij je zo voelt, is er wat gebeurd?



Suzy: ken je verhaal niet, maar klinkt erg vervelend. Sterkte!



Ambra: hopelijk wordt je niet ziek! Rustig aan.



Elfje: welkom! In hoeverre wordt je beperkt in je dagelijks functioneren? Fijn dat werken gewoon lukt. Heb je een balans/manier gevonden om met je klachten om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb ook fibromyalgie en zou graag willen mee schrijven. Ik heb binnenkort intake gesprek bij de revalidatiekliniek. Ik werk parttime en hoop dat ik het revalidatietraject naast mijn werk kan doen. Zag in jullie oude topic dat jullie ook ervaring hebben met het revalidatietraject. Konden jullie nog gewoon werken ernaast?



Ik heb ook veel last van extreem vermoeid zijn maar ook slecht slapen ben nu ook alweer 1,5u wakker...





Welterusten groetjes morgan
Alle reacties Link kopieren
Morgan, op zich kon ik ernaast gewoon werken. Dat is juist wat ze willen, dat je wat je leert gelijk in praktijk brengt Helaas zat mijn dochter juist die weken in een rolstoel en trok ik werk én zorg voor haar (halen brengen school, bijvoorbeeld) niet.

Het meest heb ik gehad aan de ergotherapie, die je echt laten kijken naar wat je wanneer doet.



welkom trouwens



Social: ik ben bij verschillende alternatieven geweest en had er niet zoveel baat bij, helaas. Daarom ben ik wat huiverig om dochter ook dergelijke trajecten in te laten gaan, naast het reguliere traject.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: dankje voor je reactie. Wat erg van je dochter. Dat is voor jou dan ook wel heel veel geweest allemaal tegelijk zeg. Heftig hoor
Alle reacties Link kopieren
Thanks

Ik heb fm

Had niet goed opgelet met typen

Ik werk bij een wsw bedrijf dus iets

Rustiger aan maar toch zwaar

Maar helaas niet werken is ook geen geld

Daarbij wil ik graag werken

Ik heb veel baat bij gezonde dingen eten

En regelmaat
Morgan, welkom!



Ik ben deze week gestart met een revalidatie traject. Het is intensief. Ik heb nu 1dag vrij gepland voor school, dan heb ik geen afspraken. Verder zit het aardig vol. Tuurlijk geen volle dagen. Moest vanochtend heen en zou dus vanmiddag kunnen werken. Ik weet alleen niet hoe flexibel jouw werk is. Als je bv 3hele dagen werkt wordt het lastig. 1 hele dag en 3 halve dagen is alweer anders.



Ik werk momenteel niet omdat het niet lukt ivm klachten, maar opbouwen wordt ook lastig ivm de intensiviteit van het traject. Heb dat wel besproken en het blijft wel mijn keuze, maar mocht ik meer dagen hebben dat ik niet kan is er minder ruimte voor mijn afspraken en kan ik er niet alles uithalen.

Wellicht is dat bij jou anders. Dat kun je vast wel overleggen. Jij start ook vanuit een werkende positie dus dat is al anders. Dreamer geeft ook al aan dat ze daar bij haar wél rekening mee hielden.



Ik wil ergens weer graag werken. Al is het maar voor 1 dag in de week. Ik mis het plezier, de energie en de voldoening die ik uit mijn werk haalde. Aan de andere kant staat mijn herstel nu voorop. Ik modder al zoveel jaar aan en krijg nu de kans om dingen aan te pakken.

Werken kan ik nog mijn hele leven.



En Elfje, klopt ik heb ook geld nodig om rond te komen. Toch heb ik dat nu wat los gelaten. Je fijn voelen met jezelf en in je lichaam is zo belangrijk! Een goed herstel en daardoor kunnen functioneren is imo wat voorop staat.



Dreamer; jammer van het alternatieve traject. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je bij de juiste mensen zit. Die vinden is lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hele fijne en goede mensen, Social, maar het werkte gewoon niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Social dankjewel voor je reactie. Ik werk 3 dagen en zou 3 x halve dag naar revalidatie moeten. Dus dan zou ik nog 2 hele dagen gaan werken en dan 2x een halve dag. Dus ik hoop dat dat ook mogelijk is lichamelijk. Heb eind van de week intake dus ben benieuwd.



Het werken kost me wel veel energie na een dag werken ben ik ook echt moe. Maar ik plan dan gewoon s avonds niks meer en dan is het wel te doen. Heb me erbij neergelegd dat ik gewoon niet een hele dag en avond iets kan doen. Probeer daarin ook niet mee over mijn grenzen te gaan en los te laten wat andere mensen daar van vinden.



Hoe gaan jullie er mee om en jullie omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Morgan, ook welkom!



Revalidatie traject heb ik helaas nooit gekregen. In mijn tijd ( vier bijna mijn 25 jarig jubileum als pijnpatient) was dat er alleen als je echt iets héél ernstigs had en niks meer kon. Bij mij werd het sowieso niet onderkend in eerste instantie. ( heb een herseninfarct gehad op mijn 21 ste)



Dus ik heb alles zelf moeten uitdokteren.

Vind het ook nog steeds moeilijk om veroordeeld te worden als ik dingen niet kan of moet afzeggen. ( want je ziet niks aan me , dus dan zal het wel niet zo erg zijn)

Kan bij tijd en wijle daar ook best verdrietig om zijn.

Rekening houden met mij is voor anderen, zelfs mijn gezin , ook best moeilijk. Omdat ik altijd míjn vrolijke gezicht op heb en zo min mogelijk anderen probeer te laten lijden onder mijn pijn.

Wat betekent dat ik ook af en toe over mijn grenzen heen ga.

Gelukkig niet te veel. Ik weet na al die jaren wel ongeveer waar mijn grenzen liggen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lientje



Vervelend te horen dat je er al zo lang mee loopt en zoveel zelf hebt moeten uitzoeken.



Klopt inderdaad wat je zegt mensen zien niks aan je dus denken gewoon dat het smoes is of dat je saai of lui bent. En dat is heel jammer. Lijkt me vooral ook moeilijk als je kinderen hebt, je wilt toch graag leuke dingen met ze doen zoveel als kan.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zijn mijn kinderen pubers dus dat is wel wat makkelijker geworden.

Alhoewel ze nog steeds soms dingen van me verwachten waar ik niet altijd aan kan voldoen. Maar dat zou ook een normale puberkwaal kunnen zijn.





Toen ze nog kleiner waren , was dat wel lastiger. Zeker als ze ' s nachts slecht wilden slapen ( en ik dus ook niet)

Ik ben een ontaarde moeder. Mijn kinderen hebben veel voor een beeldscherm gezeten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ben dus wel ziek geworden, niks voor mij, ben nooit ziek.

Beetje bang dat het hoesten een een ontsteking van het middenrif op gang zal brengen. Als ik in bed lig hoest ik nauwelijks dus dat heb ik maar vooral gedaan vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven