Gezondheid alle pijlers

huisarts schrijft vrij verkrijgbare rommel voor 😡😡

29-09-2014 20:25 180 berichten
Al de meerderheid van mijn leven ga ik gebukt onder heftige pijnlijke vrijheid berovende candidainfecties. Daar krijg ik altijd de niet vrij verkrijgbare middelen voor voorgeschreven, al jaren en jaren. Ik heb er al vele versleten zeg maar. De meest simpelen zoals flucanazol werken al niet eens meer.



Ik bel dus in alle vroegte de huisarts voor een recept... Na tig keer in gesprek eindelijk gehoor. Ik krijg iets voorgeschreven ga na werk naar de apotheek, uitverkocht. Naar de andere apotheek, moet ik ineens zelf betalen. Vreemd denk ik, want ik betaal nooit voor de medicijnen die ik krijg op recept. Was ook aardig duur 19 fucking euro. Tel maar uit je verlies als je dat 12x per jaar moet dokken.



Ik pak het uit en wat blijkt? Het is gewoon die vieze ordinaire canesten meuk die je ook bij de drogist kan halen.



Ik ben woest! Het kost mij moeite en tijd om die medicijnen te regelen. Als ik toch dat {>#
quote:Fame schreef op maandag 29 september 2014 20:47 Heb je die (nog niet zo lang) vrij verkrijgbare troep überhaupt wel eens geprobeerd?



Verder ben je wel wat plat zeg. Ik ben als ik boos ben wel eens plat (bij voorkeur in mn eentje in een goed geisoleerd huis) maar in t openbaar lukt het me nog aardig om zelfbeheersing te bewaren
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten candida? Geen bacteriele vaginose?



Als al die middeltjes niet werken zou je eventueel een homeopaat kunnen overwegen...
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Als je partner niet wordt behandeld kom je er nooit vanaf.
verba volant, scripta manent.
quote:S0LEIL schreef op maandag 29 september 2014 20:44 Ik denk dat je die infecties krijgt door je zure buienHoewel grappig is t helaas wel waar,stress zwakt t immuunsysteem af en hoewel dat wel werkt nog bij mij, werkt t dan weer niet bij mn eigenste flora en fauna in bedwang houden
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd, maar is het candida dieet niet iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Ja mosterd, ik zie het al sorry!
Ik heb geen mannelijke partner, ik doe niet meer aan seks, ik kan er toch niet van genieten, want ik chronisch pijn (zo tussen de infecties door is alles gewoon altijd pijnlijk) bovendien levert seks (ook met mezelf) zoveel gedoe op lichamelijk dat ik t niet meer waard vind om eraan te beginnen. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen
quote:biobitch1984 schreef op maandag 29 september 2014 21:21 Ik heb geen mannelijke partner, ik doe niet meer aan seks, ik kan er toch niet van genieten, want ik chronisch pijn (zo tussen de infecties door is alles gewoon altijd pijnlijk) bovendien levert seks (ook met mezelf) zoveel gedoe op lichamelijk dat ik t niet meer waard vind om eraan te beginnen. De voordelen wegen niet op tegen de nadelenHet nadeel aan seksgebrek is dat ik snel ogefikt ben natuurlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je vrij relaxed reageert op de reacties, die ook niet geheel mals zijn.

Ik kan me voorstellen dat je even enorm uit je dak ging, en dat even kwijt moest.



Morgen de ha maar even bellen hoe het kan dat je dit spul hebt gekregen.



Voor de rest; succes en sterkte!
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op maandag 29 september 2014 20:57 Precies! Wat Clifford zegt. Niet zo miepen over dat betalen, want linksom of rechtsom betaal je het toch wel.



Ben je normaal wel vriendelijk..? Ja best wel. Maar ik kan nogal ongeduldig worden als ik 100x t zelfde uit moet leggen, of me onbegrepen voel enzo
Alle reacties Link kopieren
Morgen de huisarts bellen, flink uitkafferen, en dan later hier even komen vertellen wat zijn (of haar) reactie was. Oke? Ik zit er helemaal klaar voor.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op maandag 29 september 2014 20:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="biobitch1984 in "huisarts schrijft vrij verkrijgbare romm..."" class="messagelink">biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 20:40</a>:</b>

[...]





Mijn stiefpa is apotheker en die zegt dat de vrij verkrijgbare is wat ik nu heb. Heb meestal gyno-dactarin micronazolnitraat 400 mg. of een pil van 1200 mg. en soms ter variatie clomitrazol in weet ik veel wat voor sterkte (roze doosje) en vaak ook een orale kuur van drie maal daags twee capsules. Dus ja...als mijn huisarts meestal dat soort dingen voorschrijft ben ik wel flabbergasted dat ze ineens aankomt zetten met dit snoepgoedje. <b>Das voor amateurs</b></div></blockquote>



Oh, nou snap ik het. Jij gaat er prat op dat je een heftige-pijnlijke-vrijheid-berovende candidapro bent. Nou, gefeliciteerd joh. Heb je toch maar mooi iets bereikt in het leven. Naast mijn twee bachelors in een medische richting en mijn master in medische biologie is candida hebben wel mijn grootste verdienste ja, heb er hard voor gewerkt enzo (mijn koophuis en audi vallen daarbij in t niet natuurlijk, die candidawijsheid :p)
quote:Galadriel schreef op maandag 29 september 2014 21:05 Ga op dieet muts, euhhhhh Bitch bedoel ik natuurlijk.



En niet huillie huillie doen, omdat je het maar twee maanden kan uithouden, zoek je ruggengraat op en ga aan de slag.

En ja ik weet dat het niet makkelijk is.



Je wilt alleen maar foeteren en zeuren, terwijl je het zelf in handen hebt. Ja nu wil ik even foeteten en zeuren, omdat ik boos en verdrietig ben?mag het even? Of moet ik zestien jaar lang heul heul optimistisch en strijdlustig alles met een glimlach ondergaan? Ik werd heel mager van dat dieet, sociale leven ging kapot, onbegrip voor mn leefstijl. Want alleen groente, lees eieren en kruiden eten is saaaaaaivindt men. Alcohol is uit den boze maar dat lijken mensen maar niet te snappen. Smokkelen een dag is geen optie
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 21:29:

[...]





Naast mijn twee bachelors in een medische richting en mijn master in medische biologie is candida hebben wel mijn grootste verdienste ja, heb er hard voor gewerkt enzo (mijn koophuis en audi vallen daarbij in t niet natuurlijk, die candidawijsheid :p)





Weet je, eigenlijk kan ik me best voorstellen nu ik je verhaal zo'n beetje heb gelezen dat je ontploft over alles wat met die stomme candida te maken heeft. Het lijkt me echt ontzettend kut (sorry, niet bedoeld als flauwe woordspeling) en ik hoop voor je dat je toch snel dé remedie vindt waarmee je er voor eens en altijd van verlost raakt.

Sterkte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel lachen om je schrijfstijl TO.

Maar lijkt me evengoed flink balen.

Ik heb helaas geen gouden tip voor je, behalve dat ik die kuur maar zou gebruiken (wie weet help t).
Bedankt iedereen voor de input, het maakt me wel een beetje aan t lachen, zelfs de negatieve reacties. Ik kan me zo voorstellen dat t wat debiel overkomt allemaal. Ik ga nog proberen op alles wat te antwoorden alvorens t topic stilvalt. En dan hoop ik dat die negatieve mensen ook nog ff terugkomen om er weer op te reageren enzo.
quote:suusje3378 schreef op maandag 29 september 2014 21:03 miconazolnitraat , clotrimazol, is allemaal vrij verkrijgbaar!!

enne idd stress

relax!!, enne bij schimmel , wat voor soort dan ook ,altijd 2 dagen langer doorgaan met smeren ed als je denk dat het over is

de schimmel zit er dan nl noig en zo blijf je jezelf besmetten

ondergoed boven de 60 graden wassen voor het doden van de schimmel, en idd mischien is manlief ook wel besmet maar heeft hij er geen last van , dus neem is samen een behandeling Dat van dat vrij verkrijgbaar weet ik, ik leef niet onder een steen en ben niet van gisteren zeg maar. De doseringen die ik normaal krijg zijn van dusdanige aard dat ze niet vrij verkrijgbaar zijn. Net zoiets dat je ibuprofen van 500 mg bijvoorbeeld zo zou kunnen kopen maar 1000 mg niet (exacte mg weet ik zo niet voor ibu's maar tis even een voorbeeld). Nu zou ik ook gewoon de hele maand vrij verkrijgbare meuk in mn punani kunnen rippen maar dat spul korrelt en smurriet als de nete en is nou niet echt praktisch om dan erg lang te gebruiken. Mijn levenskwaliteit zou dan sterk verminderen net als mijn spaarrekening. Want reken maar dat een week canesten duurder is dan drie dagen iets duurders maar in 1x goed
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen ik aan de pil was ook een paar keer een schimmelinfectie gehad en daar ga je gewoon van uit je dak, wat een ellende en bij mij hielpen die kutkogels zelfs nog wel. Kutkogels is trouwens een veel leuker wooord dan eitjes. Het zijn geen eitjes.



Probeer deze kuur, weer geen succes, dan teruggaan en een verwijzing eisen. Dit moet verdorie toch op te lossen zijn. Het lijkt me echt vre-se-lijk. Sterkte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
..
quote:clifford schreef op maandag 29 september 2014 20:54 Anders zou je het van je eigen risico betalen. Betaal je het indirect ook zelf...



Even een simpel rekensommetje (anders snap je het misschien niet)



Ik geef 350 euro uit aan vrijverkrijgbare middelen. Ik breek mijn been wat 5000 euro kost. Zelfbetalen: 350 eigen risico + 350 vrij verkr. Middelen = 700 euro



Ik krijg voor 400 euro aan dure receptmiddelen en ik breek een been voor 5000 euro. Eigen kosten 350 eigen risico, het been wordt geheel vergoed omdat ik mijn eigen risico al op heb gemaakt.



Wat is dan slimmer denk je? (Ja ik weet t, er is vast iets bij dat been dat niet vergoed wordt, maar ook dat betaal ik in beide gevallen dus die kan je wegstrepen uit de vergelijking)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, als ik ging zwemmen kon ik er de donder opzeggen dat ik een schimmelinfectie ging krijgen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou wel grappig TO.



Morgen even je ha bellen en aan de assistent een terugbelverzoek/ telefonisch consult vragen zodag je je HA te spreken krijgt. Maar ik zou toch nog weer eens verder diagnostisch onderzoek in een goed ziekenhuis overwegen.
quote:newimprovedkitty schreef op maandag 29 september 2014 21:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="biobitch1984 in "huisarts schrijft vrij verkrijgbare romm..."" class="messagelink">biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 20:50</a>:</b>

[...]





Ik mag van mn linksdraaiende halleluja acupunctuurmevrouw ook niet teveel stressen want das slecht voor mn inmuunsysteem. </div></blockquote>





je bent wel erg grappig



sorry ik heb geen tip voor je met betrekking tot je probleem.



behalve dan: ga je vaak zwemmen of sauna of in bad, daar krijg ik infecties van Nou ik was 14 toen de ellende begon, het saunageneuren ontdekte ik pas op mn 22 ofzo. Maar t helpt me ontstressen... Ik zal er eens mee stoppen wie weet helpt t
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 21:33:

[...]





Ja nu wil ik even foeteten en zeuren, omdat ik boos en verdrietig ben?mag het even? Of moet ik zestien jaar lang heul heul optimistisch en strijdlustig alles met een glimlach ondergaan? Ik werd heel mager van dat dieet, sociale leven ging kapot, onbegrip voor mn leefstijl. Want alleen groente, lees eieren en kruiden eten is saaaaaaivindt men. Alcohol is uit den boze maar dat lijken mensen maar niet te snappen. Smokkelen een dag is geen optie



Ik weet het, maar dat andere mensen zeuren, omdat jij geen alcohol drinkt is echt boeien, (moet ik nog zeggen: lekkere vrienden dan) verder zijn er hele goede kookboeken op de markt die er voor zorgen dat jij hele goede en lekkere maaltijden kan bereiden en opeten. Heb je last van afvallen, doe dit in samenspraak met een diëtist.



Eerste weken lastig, later mag en kan je meer en meer toevoegen.



Lastig ja, word je er beter van, waarschijnlijk wel.

(Beter dan het jarenlang smeren, wat schijnbaar ook niet helpt)
Bij mijn allereerste schimmelinfectie was ik een jaar of 17. Ik kreeg een kutkogel van de huisarts.



En ik had een allergische reactie.



En die heb je pas als het eitje gesmolten is en je er niks meer aan kan doen.



Jouw narigheid klinkt een beetje als hoe ik me toen voelde. (halve nacht onder de douche gezeten om met de douchekop te proberen af en weg te spoelen. Wat een narigheid was dat...



Heeft je huisarts mss een nieuwe assistent die niet goed heeft opgelet? Hoop dat je morgen betere medicijnen krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven