Gezondheid alle pijlers

huisarts schrijft vrij verkrijgbare rommel voor 😡😡

29-09-2014 20:25 180 berichten
Al de meerderheid van mijn leven ga ik gebukt onder heftige pijnlijke vrijheid berovende candidainfecties. Daar krijg ik altijd de niet vrij verkrijgbare middelen voor voorgeschreven, al jaren en jaren. Ik heb er al vele versleten zeg maar. De meest simpelen zoals flucanazol werken al niet eens meer.



Ik bel dus in alle vroegte de huisarts voor een recept... Na tig keer in gesprek eindelijk gehoor. Ik krijg iets voorgeschreven ga na werk naar de apotheek, uitverkocht. Naar de andere apotheek, moet ik ineens zelf betalen. Vreemd denk ik, want ik betaal nooit voor de medicijnen die ik krijg op recept. Was ook aardig duur 19 fucking euro. Tel maar uit je verlies als je dat 12x per jaar moet dokken.



Ik pak het uit en wat blijkt? Het is gewoon die vieze ordinaire canesten meuk die je ook bij de drogist kan halen.



Ik ben woest! Het kost mij moeite en tijd om die medicijnen te regelen. Als ik toch dat {>#
quote:Galadriel schreef op maandag 29 september 2014 22:01 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="biobitch1984 in "huisarts schrijft vrij verkrijgbare romm..."" class="messagelink">biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 21:33</a>:</b>

[...]





Ja nu wil ik even foeteten en zeuren, omdat ik boos en verdrietig ben?mag het even? Of moet ik zestien jaar lang heul heul optimistisch en strijdlustig alles met een glimlach ondergaan? Ik werd heel mager van dat dieet, sociale leven ging kapot, onbegrip voor mn leefstijl. Want alleen groente, lees eieren en kruiden eten is saaaaaaivindt men. Alcohol is uit den boze maar dat lijken mensen maar niet te snappen. Smokkelen een dag is geen optie</div></blockquote>



Ik weet het, maar dat andere mensen zeuren, omdat jij geen alcohol drinkt is echt boeien, (moet ik nog zeggen: lekkere vrienden dan) verder zijn er hele goede kookboeken op de markt die er voor zorgen dat jij hele goede en lekkere maaltijden kan bereiden en opeten. Heb je last van afvallen, doe dit in samenspraak met een diëtist.



Eerste weken lastig, later mag en kan je meer en meer toevoegen.



Lastig ja, word je er beter van, waarschijnlijk wel.

(Beter dan het jarenlang smeren, wat schijnbaar ook niet helpt) Thanks, ik heb heel wat boeken inderdaad. En zelfverzonnen recepten (stamppot bloemkool guacamole met kipfilet, of gewoon een hele broccoli met een lekker biefstukje, salades, eieren met hroente en kruiden). Qua eten was t wel vol te houden (1x gekokhalst na vijf weken quinoapap). Dat geleur met mijn eigen eten en drinken overal naartoe en t kostenplaatje stonden me enorm tegen. Het kostte ook veel tijd, stond om zes uur in de ochtend al te koken!
quote:mariatesselschade schreef op maandag 29 september 2014 22:00 Ik vind jou wel grappig TO.



Morgen even je ha bellen en aan de assistent een terugbelverzoek/ telefonisch consult vragen zodag je je HA te spreken krijgt. Maar ik zou toch nog weer eens verder diagnostisch onderzoek in een goed ziekenhuis overwegen. Donderdag moet ik toch heen voor mn bevolkingsonderzoek. Denk dat ik als wraak maar even niet douche. Kan de assistente lekker door de half opgeloste cannestensmurrie heen proberen wat voor elkaar te krijgen. Als ze dan klaagt zeg ik tja...had dr.X maar die en die orale middelen die ik wel eens lrijg moeten voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel om je lachen....Ik herken het. Ik krijg al die vuiligheid gratis en voor niets bij gebruik van mijn medicatie.. Handen, voeten, muts...Niets is veilig. Voorheen hele emmers miconazolnitraat achtige weggesmeerd, maar helaas...Wordt idd niet meer vergoed. Wel die "kutkogels" worden vergoed, maar voor de voetschimmel loopt het nogal moeilijk en smeert ook niet zo goed op je handen uit. Probleem met de huisarts besproken en die schrijft mij nu Ketoconazol voor. Dit wordt wel vergoed en smeert zalig weg :-).
quote:nak schreef op maandag 29 september 2014 21:03 Clotrumazol ís gewoon Canesten. Tot voor kort alleen op recept. Nog maar kort vrij verkrijgbaar.Jezus te paard... Wel eens gehoord van dosering? En Milligrammen? Een simpel voorbeeld. Als ik een steen van 10 kg op je domme kop laat kletteren, dan is dat schadelijker dan als ik maar 1 kg op je kop laat vallen (van dezelfde hoogte ivm die 9,98 m/s2).
Alle reacties Link kopieren
Leest iedereen over MarianneDavids heen? Ik weet niks van Candida af, maar inlegkruisjes zullen als je Candida hebt toch vast niet goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat je een vitaminegebrek hebt en daar door zo vatbaar bent.



Wat ook al geopperd is, is het gebruik van de pil.
Pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 22:28:

[...]



Jezus te paard... Wel eens gehoord van dosering? En Milligrammen? Een simpel voorbeeld. Als ik een steen van 10 kg op je domme kop laat kletteren, dan is dat schadelijker dan als ik maar 1 kg op je kop laat vallen (van dezelfde hoogte ivm die 9,98 m/s2).



Je maakt je naam wel waar.
Waarom haal je je medicijnen niet bij je stiefpa?
Ja ik lees voor t gemak even over davids heen. Ik gebruik namelijk alleen inlegkruisjes als ik zo ziek ben dat ik drie keer per dag schoon ondergoed moet aantrekken vanwege de witte tsunami (vloed dekt de lading helaas niet), of als ik soort van ongesteld ben, of wanneer ik aan een kutkogelenkuur ben vanwege de vlekken die dat geeft. Das misschien een paar dagen per maand.



Verder gebruik ik de pil niet meer, het is ooit begonnen met een te strak maagdenvlies en antibioticagebruik etc (zie mn oude topic). Ik heb een mirenaspiraal omdat ik van ongesteld zijn ook schimmel krijg. En zonder hormonen ben ik twee weken per maand onder de pannen. Schiet niet op dus
quote:dlcsmanagement schreef op 29 september 2014 @ 22:40:

Leest iedereen over MarianneDavids heen? Ik weet niks van Candida af, maar inlegkruisjes zullen als je Candida hebt toch vast niet goed zijn?Goed..Goed is hele dag niks aan doen en naakt gaan rondlopen maar ja dat vind je baas vast niet leuk of je kinderen op school.
quote:Annapalona schreef op maandag 29 september 2014 22:48 Waarom haal je je medicijnen niet bij je stiefpa?Omdat hij in een andere stad woont dan ik. En hij geeft niet zomaar wat uit zonder recept.. Das tegen de wet.
Mn quoteknop wil ff niet meewerken meer maar +1 voor annapaloma die voorstelt om naakt rond te lopen :D ik ga t voorleggen bij mijn leidinggevende. Kan wel een badjas dragen en schoenen.. Dan heb ik toch nog genoeg lucht downunder hehe. Oh wacht heb een labjas aan.. Problem solved!
To, ik mag jou wel
quote:lactele schreef op maandag 29 september 2014 22:55 To, ik mag jou welThanks (mn quoteknop werkt selectief weer!)
Sjonge wat lever jij een nuttige bijdrage! Ik benijd je kortzichtige gedachtegoed omtrent dit topic niet. Maar he, een huisarts verdient aardig wat centen, en zo vaak ziet ze me niet (want bestel telefonisch via de assistente) Denk dat ze er wel mee kan leven...
Alle reacties Link kopieren
Smeren met Yoghurt. Probeer het eens.



Groetjes klazien uut Zalk.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Kak... Quote werkte weer niet. Dat laatste was een opmerking naar markovic op pagina 1 die beweerde dat ik een tokkie ben en dat hij mijn huisarts niet benijd
Alle reacties Link kopieren
Vreemde reacties hier, natuurlijk word je kwaad als je de zoveelste candida infectie hebt, de jeuk op zo,n gevoelige plek maakt iedereen stapelgek!

Ik heb het ook een keer wel een paar maanden gehad, mijn partner was behandeld, maar toch bleef het maar doorgaan.

uiteindelijk ben ik er overheen gekomen, ik gebruikte de pil al niet dus wat daar nu de oorzaak van is geweest????

Ik vind het wel raar dat je huisarts je niet doorstuurt naar een gynacoloog.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ok de app heeft kuren. Welterusten!
Was t maar jeuk... Meestal is het pijn. T soort van als je bent gevallen en je armen heb opengeschuurd aan grintsteentjes, of kunstgras. Oh kunstgras, daar heb ik eens cellulitis van opgelopen op mn onderbeen... Dat jeukte dus wel als de ziekte! Ik dwaal af :p
Alle reacties Link kopieren
wat is er eigenlijk mis met Canesten-tabletten? werkt bij mij prima.
Je doet je naam eer aan Biobitch. Heb je vanwege de candida alle suiker uit je dieet verbannen of ben je van nature zo zuur?
quote:Guinnevere schreef op maandag 29 september 2014 23:17 wat is er eigenlijk mis met Canesten-tabletten? werkt bij mij prima.

Fijn voor je ;). Maar ik smeer de zalf al elke dag om te voorkomen dat ik t krijg (naast dat ik er regelmatig yoghurt induw). De dosering van canesten 200 mg is voor mij vaak te laag. Dan komt het weer terug zodra de kuur af is.



De balans is totaal zoek. Heb trouwens ook premeno duo kuur gedaan. Om t evenwicht te herstellen. Ga je ook enorm van lekken (is voor droge kapotte foefjes na overgang en chemo) maar werkt wel enigzins. Maar is ook een enorme belasting en duuuur
quote:biobitch1984 schreef op 29 september 2014 @ 22:50:

[...]





Omdat hij in een andere stad woont dan ik. En hij geeft niet zomaar wat uit zonder recept.. Das tegen de wet.Dat zeg ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
jouw verhaal is bizar. is hier niks fatsoenlijkers aan te doen dan dit aangemodder met lapmiddelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven