Gezondheid alle pijlers

Ik schrijf het even van me af...............

24-06-2012 21:01 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 jaar geleden was ik hun getuige, op een zonnige septemberdag trouwden ze op een sprookjesachtige locatie.

Het was een topdag met een knalfeest als afsluiting.



1.5 jaar geleden was er weer een hoogtepunt in hun leven, de geboorte van hun dochtertje, een mooie gezonde baby zo een die iedere ouder zich wenst.



Van de week ging ze naar de huisarts, een beetje kortademig, koortsig, kortom niet goed.

De huisarts reageerde alert en verwees haar direct door naar het ziekenhuis waar ze direct moest blijven.

Afgelopen donderdag had ik een ontroostbare vriend aan de telefoon, een ver gevorderde vorm van kanker die op de longen drukt, het is nog een kwestie van weken.



Oh wat zag ik er vandaag tegen op, de tocht naar het ziekenhuis, met lood in de schoenen fietste ik naar de onvermijdelijke confrontatie.



Ze ligt aan een morfinepomp, 38 jaar, en in plaats van zich druk te maken over kinderzaken is ze bezig haar uitvaart te regelen.

Ze is zo sterk, hij ook, heel rustig vertelde ze "Gijs ik ga dood" en zo heb ik mijn uitvaart geregeld.



Haar humor is ze niet kwijt, ze kreeg me zelfs nog aan het lachen en attent, "Kom Gijs, naar huis, voetbal begint zo"



Ze gaan nog pijn bestrijden en kijken of er nog levens verlengende handelingen mogelijk zijn maar zelf gelooft ze daar niet in, zoals ze zich nu voelt denkt ze in dagen of weken.



4 jaar geleden regelden we de bruiloft (was ook ceremoniemeester) wie had dit kunnen of durven bedenken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig, veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je je vriend hebt gesproken m.b.t. het bezoeken. Ik heb hetzelfde meegemaakt (met mijn man) en het samen waken met een goede vriend(in) of naast familelid is heel bijzonder. Ook later, omdat het erg helpt bij het verwerken als je erover kunt praten met iemand die erbij was. Overlijden met behulp van dormicum en morfine is mild en iets waar je als "omstander" niet bang voor hoeft te zijn.



Heel veel sterkte voor jullie....
Alle reacties Link kopieren
quote:karima52 schreef op 27 januari 2013 @ 00:26:

Ik hoop dat je je vriend hebt gesproken m.b.t. het bezoeken. .



Hij doet het alleen.



Ik heb het voorzichtig geopperd omdat de boodschap gisteren al glashelder was iedereen incl. ooms en tantes zijn afgebeld.



Hij was vandaag ook onbereikbaar tot laat in de avond.



Ik ga ook niet aandringen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
O Gijs wat vreselijk!!!! Ik ben ook een stille mee lezer maar ik wens je, je vriend en kindje heel veel sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Vannacht is ze om 03:05 overleden.





De mensen van voorbij



De mensen van voorbij

we noemen ze hier samen

De mensen van voorbij

wij noemen ze bij namen

Zo vlinderen zij binnen

in woorden en in zinnen

En zijn we even bij elkaar

aan het einde van het jaar



De mensen van voorbij,

ze blijven met ons leven.

De mensen van voorbij,

ze zijn met ons verweven

in liefde, in verhalen,

die wij zo graag herhalen,

in bloemen, geuren, in een lied,

dat opklinkt uit verdriet.



De mensen van voorbij,

zij worden niet vergeten.

De mensen van voorbij,

zijn in een ander weten.

Bij God mogen ze wonen;

daar waar geen pijn kan komen.

De mensen van voorbij

zijn in het licht, zijn vrij!



(gedicht: Hanna Lam)



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gecondoleerd!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Gijs.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Gijs, wat ontzettend verdrietig voor al haar geliefden. Heel veel sterkte gewenst.
Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Gecondoleerd Gijs!
Wat vreemd moet dat zijn, het besef dat ze nu echt is overleden. Al die tijd maakte het leven van iedereen die zich nauw bij haar betrokken voelde een pas op de plaats en was alles intensief op haar gericht. En nu is het ineens leeg en stil.



Sterkte.
Gecondoleerd Gijs Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd voor jullie.
quote:bankje schreef op 21 november 2012 @ 19:40:

clouseau Afscheid





Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Gijs.
Alle reacties Link kopieren
gecondoleerd Gijs!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, aangrijpend verhaal voor ons. Bittere waarheid voor jullie! Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Las dit topic pas gister voor het eerst, wat een zware tijd voor jou en je vrienden en hun families. Gecondoleerd en heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd en heel erg veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Gijs, veel sterkte de komende tijd!
Gecondoleerd en veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk dat dit hun is overkomen. Gecondoleerd met dit verlies.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd! Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Haar lijden is voorbij. Maar het gemis zal groot zijn. Gecondoleerd en veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd heel veel sterkte met dit verlies
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allen voor deze steun.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven