Gezondheid alle pijlers

Ik schrijf het even van me af...............

24-06-2012 21:01 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 jaar geleden was ik hun getuige, op een zonnige septemberdag trouwden ze op een sprookjesachtige locatie.

Het was een topdag met een knalfeest als afsluiting.



1.5 jaar geleden was er weer een hoogtepunt in hun leven, de geboorte van hun dochtertje, een mooie gezonde baby zo een die iedere ouder zich wenst.



Van de week ging ze naar de huisarts, een beetje kortademig, koortsig, kortom niet goed.

De huisarts reageerde alert en verwees haar direct door naar het ziekenhuis waar ze direct moest blijven.

Afgelopen donderdag had ik een ontroostbare vriend aan de telefoon, een ver gevorderde vorm van kanker die op de longen drukt, het is nog een kwestie van weken.



Oh wat zag ik er vandaag tegen op, de tocht naar het ziekenhuis, met lood in de schoenen fietste ik naar de onvermijdelijke confrontatie.



Ze ligt aan een morfinepomp, 38 jaar, en in plaats van zich druk te maken over kinderzaken is ze bezig haar uitvaart te regelen.

Ze is zo sterk, hij ook, heel rustig vertelde ze "Gijs ik ga dood" en zo heb ik mijn uitvaart geregeld.



Haar humor is ze niet kwijt, ze kreeg me zelfs nog aan het lachen en attent, "Kom Gijs, naar huis, voetbal begint zo"



Ze gaan nog pijn bestrijden en kijken of er nog levens verlengende handelingen mogelijk zijn maar zelf gelooft ze daar niet in, zoals ze zich nu voelt denkt ze in dagen of weken.



4 jaar geleden regelden we de bruiloft (was ook ceremoniemeester) wie had dit kunnen of durven bedenken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wou even laten weten dat ik vandaag in gedachten bij jullie ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sistermoon schreef op 30 januari 2013 @ 09:10:



Ik neem aan dat je vanavond gaat condoleren?

:Condoleance is net geweest, haar vader verwoordde het mooi

"Haar lijden is nu voorbij, ze heeft nu rust"

Het was een hele rustige, bijna ontspannen condoleance, had ik niet verwacht overigens.



Vriend vertelde dat hun dochtertje er niets van snapt, die vraagt "wanneer komt mama terug" en "slaapt mama"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren




"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd hollebolle en sterkte de komende tijd. Wat triest. Zo jong nog. Wat een gemis voor de nabestaanden.



(Dank voor het delen van dat prachtige gedicht.)
Jullie hebben hele moeilijke dagen en er komen nog vele zware dagen aan.



Je bent een goede lieve vriend .
Alle reacties Link kopieren
Ach wat moeilijk voor vriend om met dit soort vragen van zijn dochtertje te worden geconfronteerd, hij draagt het leed van beiden, wat moet dat vreselijk zijn.



En jij Gijs, wat een geweldige vriend ben jij, want ook jij mist een stuk van je leven, een vriendin waar je juist dit jaar zo'n enorme goede band hebt opgebouwd, en nu is ze er niet meer. Lieve Gijs, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. :hug;
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 31 januari 2013 @ 20:26:

Ach wat moeilijk voor vriend om met dit soort vragen van zijn dochtertje te worden geconfronteerd, hij draagt het leed van beiden, wat moet dat vreselijk zijn.





Hij heeft sowieso wat lastige knopen moeten doorhakken.

Hij twijfelde heel erg of zijn dochtertje haar overleden moeder mocht zien en uiteindelijk zijn ze toch samen gaan kijken.



Maar ook andere zaken.

Zijn eigen bedrijf gaat hij inruilen voor een baan in loondienst, 32 uur om er toch zoveel mogelijk te zijn voor zijn dochter.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd.





Ik heb vanaf het begin alleen meegelezen vooral omdat woorden niet te vinden waren.

Ik hoop dat jullie elkaar goed tot steun kunnen zijn en wens jou en haar man en familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gijs, sterkte vandaag bij de uitvaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 01 februari 2013 @ 11:58:

Gijs, sterkte vandaag bij de uitvaart. Idem.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allemaal voor jullie steun.



Ik ben net terug van de crematie, die heeft ze vanuit de hospice zelf geregeld.

Ze wilde ook geen bloemen maar er stond een collectebus voor de hospice.



Mijn vriend deed de opening met een kort woordje, wel heel zielig toen hun dochtertje zei "pappie niet huilen"



Verder hadden alle familieleden een gedicht of een (korte) toespraak heel indrukwekkend.



Als laatste las haar zus een dankwoord voor die ze zelf in de hospice heeft geschreven, kort maar krachtig.



Helaas moet ik nu naar het werk, ze hebben alles op zijn kop moeten zetten om mij vanmorgen vrij te geven, een collega die vrij was werkt voor mij dus ga haar aflossen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Gijs.



Wat naar dat je nu moet gaan werken zeg... Alsof je niks anders aan je hoofd hebt. ...



Tranen zitten hoog als ik je verhaal lees. Hoe oneerlijk kan het leven zijn...



Ik hoop dat de uitvaart mooi was en dat jullie steun hebben mogen ervaren aan elkaar.



Je bent een geweldige vriend.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Ik moest de hele tijd aan je denken vandaag.

Vervelend dat je moest gaan werken, maar ik lees wel uit je bericht dat dat niet anders kon.

Sterkte de komende tijd, wat zal ze gemist worden!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie uitvaart is het geweest.



Heel veel sterkte de komende tijd. Kom hier posten als je het nodig hebt, vast dat er mensen af en toe komen checken en reageren.
Alle reacties Link kopieren
Gijs, wat zul je een heftige dag gehad hebben. En dan nu alles van de afgelopen tijd weer de revue zien passeren waarschijnlijk.

Fijn voor iedereen die haar lief had, dat het een afscheid was, zoals ze dat zelf wilde.

Sterkte, de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte de komende tijd Gijs
Sterkte met alles, Gijs...
Alle reacties Link kopieren
Heel heel veel sterkte!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hier een stille meelezer, met een brok in mijn keel vanaf het begin. Heel veel sterkte met dit ontzettend verdrietige verlies.
Alle reacties Link kopieren




Gecondoleerd Gijs.

En goed gedaan...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Echt Gijs, ontzettend veel respect voor jou! Wat ben jij een goede vriend! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd met het verlies van je vriendin.. Heel veel sterkte de komende tijd met dit verdriet
Alle reacties Link kopieren
Hee Gijs, hoe is het nu een week later?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven