Gezondheid alle pijlers

ik wil slapen

18-08-2014 06:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap nu sinds anderhalve week erg slecht. Ik kan moeilijk in slaap komen. Lig vaak tot 2-3 uur wakker voordat ik eens kan slapen. En zelfs dan word ik nog een paar keer s'nachts wakker. Ik heb erge last van onrustige benen. Hier heb ik tot een jaar geleden vaker last van gehad maar dat was 1 keer in de 2 weken ofzo. Sinds ik aan de antidepressiva zat heb ik hier helemaal geen last van gehad.



Ik ben nu aan het afbouwen met citalopram en zit nog maar op de 2 mg. Het is begonnen na een paar dagen nadat ik van 4 mg naar 2 mg ben gegaan.



Ik heb nu geprobeerd om vitaminen pillen in te nemen aangezien ik op het internet al gelezen had dat je een ijzer tekort kunt hebben. Gisternacht uit wanhoop maar weer 4 mg citalopram gepakt. Ik heb toen wel iets beter geslapen maar mijn vriend heeft voordat ik ging slapen me ook wel wat meer moe gemaakt . afgelopen nacht weer drama rond kwart over 11 slapen half 1 weer uit bed kwart over 1 er weer in en om half 6 weer wakker. Ik ben normaal een lange slaper en word gek van deze korte nachten. Ik wil afbouwen met de antidepressiva omdat ik deze niet nodig heb maar ik word gek van die rusteloze benen.



Ik ben afgelopen week ook vrij geweest dus ben ook wel weer minder actief geweest. Vandaag beginnen bij nieuwe baan hopelijk maakt die mij ook wat meer moe. Ook wel wat meer spanning omdat we druk bezig zijn met uitzoeken voor nieuw huis te kopen.



Iemand nog tips wat ik kan proberen om fatsoenlijk te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien geef je zelf al een deel van het antwoord. Als je vriend je moe maakt slaap je beter. Je hebt weinig inspanning gehad. Dus: meer fysieke inspanning over de dag regelen. Lekker een uurtje hardlopen buiten. Of desnoods gewoon wandelen. Doe ontspannen dingen voordat je je bed in duikt. Heb je een avondritueel? Maak een routine van bepaalde handelingen. Lekker douchen, jezelf lekker in (laten) smeren met een lotion nadien, rustig muziekje op en dan lekker slapen. Succes!
Voor je onrustige benen zou je magnesium kunnen proberen, dat heeft mij geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker relaxen werkt helaas averechts. Tegen 6 uur savonds val ik onderhand op de bank in slaap. Hier geef ik niet aan toe omdat ik hoop dat ik dan gewoon snachts kan slapen helpt helaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Magnesiumcitraat met calcium gaan slikken. Werkt heel goed tegen ontustige benen en je slaapt dieper. Je kan ook je benen insmeren met magnesiumolie! Veel succes met de afbouw van je medicijnen.
Ik zou even overleggen met je arts over je afbouw schema, van 4 mg naar 2 mg is waarschijnlijk een te grote stap. Een kleinere stap of de ene dag 4 mg , de andre dag 2 mg kan misschien ook.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium met calcium inderdaad, en dagelijks een banaan.
Alle reacties Link kopieren
ik zit in het zelfde schuitje, rustloze benen blablabla. Bleek dat men benen krom staan (niet te zien voor een leek) en kreeg daardoor teveel spanning in men kuiten. Nu steunzolen en slaap al een tijdje zonder pillen. Maar het blijft een uitdaging moet bijna dagelijks diepte massages doen om vooralsnog te kunnen slapen.



Mijn tip. Ga goed luisteren naar je lichaam en ga bij elk klein pijntje al op onderzoek. Kijk je voeding na enz... enz... Want de oorzaak kan zoiets iets benaal zijn. En succes met doktors want deze bezorgen mij enorme grijze haren!!!
Alle reacties Link kopieren
wat balen occio. Hopelijk kom je er snel vanaf. Ik probeer wel vaak ontspanningsoefeningen te doen die ik van de haptonoom geleerd heb maar moet zeggen helpt nog niet echt. Mijn voeten staan naar binnen toe ik weet niet in hoeverre dat van invloed is op de rest van mijn benen.



Gisteravond heeft mijn vriend heerlijk mijn benen gemasseerd. Ik heb maar weer 4 mg genomen wil zo proberen af te wisselen. Ik kwam nog wel wat lastiger in slaap maar heb vannacht wel beter door geslapen. Helaas gisteren geen tijd gehad om naar de drogist te gaan. Dat ga ik vanavond doen. Hopelijk helpt die magnesium met calcium.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met koffiedrinken! Dat helpt bij mij altijd tegen rusteloze benen.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Alle reacties Link kopieren
Ik drink al nooit koffie dus gaat dat helaas niet helpen
Alle reacties Link kopieren
magnesium pillen gehaald. Hopelijk helpt dat.

Kon helaas bij de kruidvat geen magnesiumcitraat met calcium vinden :(
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je er wat mee kunt, heb zelf niet last van het rusteloze benen gedeelte, maar wat bij mij helpt is rustig blijven (niet altijd makkelijk).

Ik heb na een nacht of twee slecht slapen vaak dat ik helemaal ga stressen over de nacht en ik zo in een vicieuze cirkel terecht kom ('wat nou als ik niet kan slapen? etc. --> ik lig nu juist wakker). Wat ik probeer is om dan te denken: al slaap ik niet, dan rust ik wel (oud riedeltje van mn moeder/oma). Gisteren sliep ik ook slecht en heb ik de dag ook goed overleeft, dus morgen komt het ook goed.



Verder, in zwarte en groene thee zit ook cafeïne, drink je dit wel (voor het slapen)? Cacao zit ook stofje in wat je wakker kan houden, dus zou je ook naar kunnen kijken (als je dit savonds eet).



Verder kan het zijn dat je fysiek niet moe genoeg bent, wat meer bewegen zou dan kunnen helpen (niet vlak voor het slapen gaan).



Alhoewel ik het zelf lastig vind, toch als tip probeer je er vooral niet te druk om te maken. Dat werkt averechts.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Alle reacties Link kopieren
als ik juist mezelf ga ontspannen worden die benen helaas erger.



Ik sport een aantal keren per week. Gisteren hele dag gewerkt savonds nog een wedstrijd getennist en kom helaas nog steeds moeilijk in slaap.

groene thee niet in huis cacao 1 keer van de week op zou die dag kunnen zijn maar de rest van de dagen niet.
Is zwemmen een idee?



Daarbij kun je je benen goed inspannen en moe maken!

Ik heb dit ook een tijd gehad waarbij ik na 4 weken echt helemaal op was en gewoon niet meer kon..

En ineens, zo gauw als het kwam was het ook weer weg thank god!

Nu ik met de pil ben gestopt merk ik wel dat ik het weer vaker heb, misschien hormoon gerelateerd?
Alle reacties Link kopieren
ik heb een spiraaltje hier zitten veel minder hormonen in dan in de pil.

Ik heb vannacht eindelijk een keer goed geslapen jippie. Sinds gisteren magnesium tabletten ingenomen. Hopelijk kan ik vanavond ook weer goed slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven