Gezondheid alle pijlers

ik wil weer roken

19-06-2014 16:48 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zoals de titel al zegt wil ik weer gaan roken.



Ik ben 9 maanden gestopt ivm mijn zwangerschap, dit heb ik goed vol weten te houden omdat mijn baby'tje voor alles gaat.

Ik had er wel vaak trek in, maar bedacht mij dan meteen hoe slecht dit voor de baby zou zijn.

Ik heb er dus nooit echt 100 procent achter gestaan, het was gewoon iets dat moest.



Ondertussen is mijn vriend in ene helemaal anti rook, en accepteert hij het niet mocht ik weer beginnen.

Ook niet als ik af en toe rook, waar hij niet bij is.



Ik wil zeker niet full time gaan roken, maar ik wil op een gezellig terrasje, feestje af en toe eens een sigaretje kunnen opsteken.

Dan moet je denken over eens in de twee weken.

Ik drink geen alcohol, vriend wel, en dat is zijn geniet momentje.

Dat heb ik dus met een sigaret.



Probleem is dat dit niet bespreekbaar is.

Hij is over ze toeren als ik het onderwerp aansnijd.

Hij geloofd niet dat af en toe roken kan, hij vind het stinken ,en is bang dat ik een ziekte krijg.



Wie heeft er tips voor mij om dit rustig met hem op een fatsoenlijke manier te kunnen bespreken?

En heeft hij het recht mij dit te verbieden?
Alle reacties Link kopieren
Zonde, als je zolang gestopt bent.

Tja ik rook zelf ook maar heb geen kinderen. Ik roep ook altijd wanneer ik aan kinderen begin, dan stop ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan het je niet verbieden, maar als je baby echt voor alles gaat dan begin je niet opnieuw, ook niet 1 keer om de twee weken.
Zonde. Roken is goor. En je gaat er van stinken.
Alle reacties Link kopieren
Daar krijg je kanker van, je babytje gaat voor alles? Ook als hij 7 is en zijn moeder moet begraven? Ik zeg maar iets, maar dit kan dus wel degelijk! (Ja kan ook door andere zaken, maar die probeer je dan ook vaak te vermijden toch?..)
Alle reacties Link kopieren
Nee hij kan het niet verbieden, je bent een volwassen vrouw.



Ik zou het wel zonde vinden als je al zolang gestopt ben om dan weer zo nu en dan te beginnen. Er mee beginnen is vaak makkelijker dan er mee stoppen.
Oh ja : en je gaat er dood aan.

Vind je baby helemaal niet tof. Dus gewoon niet meer aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig maar weinig rokers in mijn vriendenkring en vind het altijd zo onbeleefd. Zijn we met een groep lekker aan het eten en genieten van elkaars gezelschap, heb je er weer zo een die de avond onderbreekt en anderen op zich laat wachten omdat hij zonodig zijn verslaving in stand moet houden. En dan terugkomen en nog rustig durven vragen of ze wat gemist hebben. Tja, dan had je maar niet weg moeten lopen. En ondertussen moeten de anderen wachten op de volgende gang tot die rokers stinkend en wel weer aan tafel komen waardoor het eten meteen een stuk minder smaakt door die rooklucht die ze meenemen. Heel gezellig.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Zonde om te beginnen.

Je zal zien dat het niet bij af en toe blijft.

Bovendien vind ik niets armoediger dan ouders die in de buurt van hun kind roken.
Alle reacties Link kopieren
Verder zeg je nu natuurlijk wel dat je niet terug full-time gaat roken, maar hoe zeker ben je daarvan? Nu zeg je nog elke twee weken, binnenkort is het zomer en zit je misschien elke avond op een terrasje, ga je dan nog in je agenda zitten kijken of er al twee weken voorbij zijn?
hij heeft het recht niet je dit te verbieden, maar ik vraag me echt af waarom je dit wil. Af en toe roken kan ook niet. Bovendien neem je de kankerverwekkende stoffen mee naar huis, niet alleen kleven ze aan je kleren, ze zitten ook op je huid en in je haren.



Kijk even hier wat voor kankerverwekkende rommel je binnenhaalt met 1 sigaret: http://www.niburu.nl/van- ... er-dit-zit-er-je-sigaret/



Beter drink je een biertje
Van roken stink je (uit je mond, je haar, je kleding) en denk je serieus dat je alleen tijdens 'n uitje kan roken en tussendoor helemaal niet? En dat zou dan dus wel 'n uitje met 'n mede-rooksympathisant moeten zijn, want je vriend wil terecht niet meer dat je in zijn bijzijn rookt. Je bent van je verslaving af geraakt, zo zonde als je 'm bewust weer zou oppakken. Waarom drink je eigenlijk niet? Leer wijn/bier/cocktail drinken als genietmomentje tijdens eten of terrasjes.
De teer en nicotine die op je zit na het roken draag je over op je kind als je haar vastpakt en knuffelt. Kinderen van rokers groeien langzamer en hebben vaker gezondheidsproblemen. Ook als die rokers alleen af en toe en buiten roken.



Ik zou gaan drinken.
Je vriend kan je niet verbieden weer te gaan roken, maar hij kan 't wel 'n dealbreaker vinden om samen te moeten wonen met 'n roker en een punt achter jullie relatie zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm jullie hebben wel gelijk, maar als die stoffen aan mij kleven, en ik die over kan brengen op mijn kindje, hoe dan met de oma's ?

Zijn beiden stevige ketting rokers...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 19 juni 2014 @ 16:59:

De teer en nicotine die op je zit na het roken draag je over op je kind als je haar vastpakt en knuffelt. Kinderen van rokers groeien langzamer en hebben vaker gezondheidsproblemen. Ook als die rokers alleen af en toe en buiten roken.



Ik zou gaan drinken.



Wat een raar advies om niet te roken en dan maar te gaan drinken.



Maar ja, zal wel grappig bedoelt zijn
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:rover37 schreef op donderdag 19 juni 2014 17:04 Hmmm jullie hebben wel gelijk, maar als die stoffen aan mij kleven, en ik die over kan brengen op mijn kindje, hoe dan met de oma's ?

Zijn beiden stevige ketting rokers... Die natuurlijk ook.. Goed handen laten wassen, niet in gezicht van kind ademen..
Ik bedoelde dat serieus van dat drinken. Ze wil ook graag een genotsmiddel tot zich nemen als andere mensen genieten van hun wijntje, maar dan kan ze dus beter ook gaan genieten van 'n alcoholische versnapering dan in zo'n voor de omgeving smerige gewoonte te vervallen.
Dat was in het geheel niet grappig bedoeld. Van een wijntje eens in de twee weken merkt een kind niets, in tegenstelling tot een sigaret. Als je toch een drogerend product wil gebruiken is drinken vele malen minder schadelijk.



TO, die kettingrokende oma's hebben hetzelfde effect.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd: ik zou er niet meer aan beginnen. Jouw man kan niets verbieden, je bent een volwassen vrouw.



Probeer het zo te bekijken: lichamelijk ben je er nu van af, je kunt nu de geestelijke verslaving aanpakken. Ik knaag nog steeds snackwortels en minikomkommers (kind is nu 3,5)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, zonde joh. Trakteer jezelf dan op een lekker stuk chocolade, ijsje, cocktail wat je maar heel lekker vindt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:rover37 schreef op 19 juni 2014 @ 17:04:

Hmmm jullie hebben wel gelijk, maar als die stoffen aan mij kleven, en ik die over kan brengen op mijn kindje, hoe dan met de oma's ?

Zijn beiden stevige ketting rokers...Handen wassen, schone kleren aan.
Ah, jij weer. Gezien de problemen die je tijdens de zwangerschap met je gezondheid (en daardoor met je vriend) had, vind ik het niet zo heel gek dat hij niet staat te juichen als jij weer wil gaan paffen.



Ik vind het wel een beetje mal dat iemand die gedurende haar zwangerschap 101 topics opende over "of dit en dat nu niet gevaarlijk was voor de foetus" zich daar nu ineens geen zorgen meer over maakt.
Je bent allang niet meer verslaafd aan nicotine. Heb je wel eens aan een elektronische sigaret met 0 mg nicotine gedacht voor die momenten dat je "gezellig" wil roken? Je hebt allerlei vloeistoffen met lekkere smaakjes die je erin kan doen.

Je kan hier heel veel over elektronisch roken vinden:

www.dampforum.nu
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je weer wilt gaan beginnen.

Als je echt af en toe op een feestje alleen kan roken (en niet in mum van tijd allerlei 'feestjes' als excuus gaat gebruiken om weer te kunnen roken), zie ik er niet echt veel kwaad in, hoor.

Ja, ik ben ervan op de hoogte dat je giftige stoffen met je meedraagt naar huis als je een sigaret hebt gerookt, maar dat geldt dus ook als je met een rokende collega buiten hebt staan kletsen. Tja... ik vind dat geen reden om het nooit meer te doen.



Ik zou eerder oppassen dat je niet in mum van tijd weer dagelijks gaat roken. Dat is natuurlijk best jammer. Je bent nu alleen nog psychisch verslaafd en allang niet meer lichamelijk. Maak daar gebruik van!
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven