Gezondheid alle pijlers

Insectenbeet wordt zwart

24-08-2016 23:44 20 berichten
Hebben jullie wel eens gehoord van een insectenbeet die zwart wordt? Dochter reageert vaak heftig op beten van dazen die vaak rondvliegen bij haar vader, grote bulten. Zaterdag kwam ze thuis met een hevig jeukende bult, ongeveer 2 cm doorsnee. Onbekend door wat voor beest. Vandaag had ze er nog last van dus ik keek (hij zit op haar rug), bleek dat er in het midden een zwarte vlek zit en het lijkt of er kleine bultjes op zitten!

Ik zag het net pas en ga natuurlijk morgenochtend gelijk de huisarts bellen, maar ik maak me best zorgen. Dit is geen huisartsenpostkwestie toch? Verder heeft ze nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Als je je echt zorgen maakt gewoon even bellen?



is het een soort angel misschien dat er nog in zit?
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik las verkeerd, het is dus echt een vlek. Heb je al gegoogled?
Appels kun je eten, peren wel
Bellen kan altijd en betekent echt niet dat je er met gierende banden naartoe wilt rijden.



Ik zou dus voorleggen of dit spoed heeft of kan wachten.
Alle reacties Link kopieren
misschien kan je hier wat mee;https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... /item39934
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Huisartsenpost als ze last ervan heeft, anders morgen de huisarts.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag je dit soort vragen hier niet stellen!



Bel de arts bij twijfel
Alle reacties Link kopieren
Je zou voor de zekerheid even kunnen bellen met de huisartsenpost.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als ze er nu geen last van heeft zou ik even afwachten en morgenochtend de huisarts bellen.

Ze ligt te slapen nu neem ik aan?

Als je denkt dat er acuut iets aan moet gebeuren, dus kind indien nodig wakker maken en naar huisartsenpost, dan zou ik ze even bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Bibi heeft gelijk.. gewoon even bellen.
Appels kun je eten, peren wel
Na googelen heeft het wel wat weg van een steenpuist, maar daar is ze met 11 nog een beetje jong voor lijkt me.
quote:lindaatje1900 schreef op 24 augustus 2016 @ 23:49:

Volgens mij mag je dit soort vragen hier niet stellen!



Bel de arts bij twijfelIk vraag geen diagnose, alleen misschien herkenning. Ze heeft geen koorts of uitvalverschijnselen dus ik kijk het nog even aan en ga morgen naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Is een steenpuist leeftijdsgebonden?

Het is een diepe ontsteking van een haarzakje in de huid.
Appels kun je eten, peren wel
Ik heb op jonge leeftijd ook een steenpuist gehad. Zal rond mijn 13e zijn geweest. Kan dus prima een steenpuist zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee jaar geleden gebeten door een beest in Indonesie. Geen idee welk beest maar er zitten wel 2 tandjes in. Ik hoop dat het geen spin was

Eerst was het rood en opgezwollen en een jaar later (!) werd het ineens een grote zwarte bobbel.

Ben toen naar de dokter geweest en een zalf meegekregen. Kwam veel rotzooi uit en bleek ontstoken. Daarna is de vlek van zwart naar bruin gegaan en geslonken.

Nu zit die vlek er nog maar geen last meer van.
Steenpuist kan wel degelijk bij kinderen. Mijn zoon kan er over meepraten.
Zorg dat ze voortaan iets op de beet smeert, als ze er zo'n last van heeft :







of zoiets
Alle reacties Link kopieren
Heb je gebeld minke ? Weet je al iets meer?
We zijn geweest en de huisarts wist het ook niet zo goed. Hij denkt dat het een insectenbeet is geweest die wat geïrriteerd is geraakt waardoor er een bloeding onder ontstaan is. Het zwarte is ingedroogd bloed en zou met een paar dagen minder zichtbaar moeten worden. We moeten het dus even in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 25 augustus 2016 @ 13:28:

We zijn geweest en de huisarts wist het ook niet zo goed. Hij denkt dat het een insectenbeet is geweest die wat geïrriteerd is geraakt waardoor er een bloeding onder ontstaan is. Het zwarte is ingedroogd bloed en zou met een paar dagen minder zichtbaar moeten worden. We moeten het dus even in de gaten houden.Nu weet je in ieder geval wat meer. Beterschap met je dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven