Gezondheid alle pijlers

Kankermedicijn alleen voor rijken

01-02-2014 02:10 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... lleen_voor_rijken___.html



Een heerlijk staaltje menselijkheid van de heren van Bayer.
Alle reacties Link kopieren
@ Moedersmooiste; hij zou het van zijn eigen salaris moeten betalen? Dat salaris kan alleen worden betaald omdat het bedrijf bestaat en geldt verdient. Wat er niet binnenkomt, kan ook niet worden uitgegeven!!

Als het zou moeten functioneren zoals jij voorstelt, dan zou het snel ophouden met deze bedrijven die, behalve winst maken, zeer veel goede dingen doen (kwaliteit van leven willen verbeteren, innoveren etc en daarna ook nog heel veel mensen een baan bieden, dus daarmee gezinnen onderhouden, etc..)
quote:elninjoo schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:16 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"" class="messagelink">-moedersmooiste- schreef op 01 februari 2014 @ 08:10</a>:</b>

[...]



INee dat zou bayer van zijn eigen salaris moeten doen, maar iets in mij zegt dat hij vast niet in deze industrie zit om een betere wereld te creëren</div></blockquote>Logisch toch ook? Je wordt geen medicijnontwikkelaar als je er zelf financieel niet flink beter van wordt. Zeker niet als je hét medicijn tegen kanker zou ontdekken! Nee alleen in een ideale wereld. En het zou mij niet verbazen als die er al een tijd is, maar wat heb je aan genezen als je er jaarlijks biljarden aan kunt verdienen, gewoon uitmelken die hap. Dat ze dat flikken met dingen zoals buikgriep etc kan ik nog mee leven, maar met een hele nare zongenaamd ongenezelijke ziekte vind ik echt heel wreed
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="elninjoo in "Kankermedicijn alleen voor rijken"" class="messagelink">elninjoo schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:16</a></b> <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="<a href="-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"" class="link">-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"</a>" class="messagelink">-moedersmooiste- schreef op 01 februari 2014 @ 08:10</a>:</b>

[...]



INee dat zou bayer van zijn eigen salaris moeten doen, maar iets in mij zegt dat hij vast niet in deze industrie zit om een betere wereld te creëren</div></blockquote>Logisch toch ook? Je wordt geen medicijnontwikkelaar als je er zelf financieel niet flink beter van wordt. Zeker niet als je hét medicijn tegen kanker zou ontdekken! </div></blockquote>Nee alleen in een ideale wereld. En het zou mij niet verbazen als die er al een tijd is, maar wat heb je aan genezen als je er jaarlijks biljarden aan kunt verdienen, gewoon uitmelken die hap. Dat ze dat flikken met dingen zoals buikgriep etc kan ik nog mee leven, maar met een hele nare zongenaamd ongenezelijke ziekte vind ik echt heel wreed Nee alleen in een ideale wereld. En het zou mij niet verbazen als die er al een tijd is, maar wat heb je aan genezen als je er jaarlijks biljarden aan kunt verdienen, gewoon uitmelken die hap. Dat ze dat flikken met dingen zoals buikgriep etc kan ik nog mee leven, maar met een hele nare zongenaamd ongenezelijke ziekte vind ik echt heel wreed"





Maar helaas leven we niet in een ideale wereld.

En wetenschappelijk onderzoek is nog lang niet zo ver dat we kanker kunnen genezen.

Ik vind het wreed dat je de ziekte "zogenaamd ongeneeslijk" noemt.
quote:Jane1980 schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:24 @ Moedersmooiste; hij zou het van zijn eigen salaris moeten betalen? Dat salaris kan alleen worden betaald omdat het bedrijf bestaat en geldt verdient. Wat er niet binnenkomt, kan ook niet worden uitgegeven!!

Als het zou moeten functioneren zoals jij voorstelt, dan zou het snel ophouden met deze bedrijven die, behalve winst maken, zeer veel goede dingen doen (kwaliteit van leven willen verbeteren, innoveren etc en daarna ook nog heel veel mensen een baan bieden, dus daarmee gezinnen onderhouden, etc..) Met zijn spaarrekening kom je wel even vooruit hoor;) dus een beter alternatief volgens jou is de arme meerderheid dan maar laten creperen, want dan hebben andere gezinnen tenminste een baan en hebben wij gewoon ons chemokuurtje beschikbaar, de rest wacht maar een aantal jaar, nogmaals makkelijk praten wanneer je niet in een derde wereldland geboren bent waar jij en je kind dodelijk ziek zijn
Als het er al 'n tijd was, zouden de rijken het toch al een tijd kunnen gebruiken? Het moet vaak juist eerst jaren worden getest voor het op de markt komt. Alhoewel ik me met kankerpatienten zou kunnen voorstellen dat zij graag proefpersoon willen zijn, omdat ze hun doodsvonnis toch al hebben gehad en zich vastgrijpen aan elke strohalm.
quote:Jane1980 schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"" class="messagelink">-moedersmooiste- schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:24</a></b> <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="<a href="elninjoo in "Kankermedicijn alleen voor rijken"" class="link">elninjoo in "Kankermedicijn alleen voor rijken"</a>" class="messagelink">elninjoo schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:16</a></b> <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="<a href="<a href="-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"" class="link">-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"</a>" class="link">-moedersmooiste- in "Kankermedicijn alleen voor rijken"</a>" class="messagelink">-moedersmooiste- schreef op 01 februari 2014 @ 08:10</a>:</b>

[...]



INee dat zou bayer van zijn eigen salaris moeten doen, maar iets in mij zegt dat hij vast niet in deze industrie zit om een betere wereld te creëren</div></blockquote>Logisch toch ook? Je wordt geen medicijnontwikkelaar als je er zelf financieel niet flink beter van wordt. Zeker niet als je hét medicijn tegen kanker zou ontdekken! </div></blockquote>Nee alleen in een ideale wereld. En het zou mij niet verbazen als die er al een tijd is, maar wat heb je aan genezen als je er jaarlijks biljarden aan kunt verdienen, gewoon uitmelken die hap. Dat ze dat flikken met dingen zoals buikgriep etc kan ik nog mee leven, maar met een hele nare zongenaamd ongenezelijke ziekte vind ik echt heel wreed </div></blockquote>Nee alleen in een ideale wereld. En het zou mij niet verbazen als die er al een tijd is, maar wat heb je aan genezen als je er jaarlijks biljarden aan kunt verdienen, gewoon uitmelken die hap. Dat ze dat flikken met dingen zoals buikgriep etc kan ik nog mee leven, maar met een hele nare zongenaamd ongenezelijke ziekte vind ik echt heel wreed"





Maar helaas leven we niet in een ideale wereld.

En wetenschappelijk onderzoek is nog lang niet zo ver dat we kanker kunnen genezen.

Ik vind het wreed dat je de ziekte "zogenaamd ongeneeslijk" noemt. Jij haalt mijn woorden uit zn verband, ik zeg nergens dat het aanstellers zijn en de ziekte echt niet zo dodelijk is als dat mensen voordoen, het is zeker een dodelijke ziekte, heb het meerdere keren van heel dichtbij mee moeten maken, maak je daar maar niet druk om, en dat jij gelooft dat de geneeskunde nog lang niet zo ver is vind ik naief, maar dat is een mening
Alle reacties Link kopieren
En stel dat je met zijn spaarrekening (geld wat de man zelf met werken heeft verdiend) een maand vooruit zou kunnen... Dat financiert toch nog maar een schijntje?



Get real.



Ben zeker blij dat ik hier geboren ben, maar dat is geen keuze.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen naïviteit dat ik zeg dat de wetenschap zover nog niet is dat ze oa kanker kunnen genezen. Het is een feit.

Men is ver, maar niet zo ver, er is nog zoveel wat ze niet weten...

(Heb helaas diverse dierbaren verloren vanwege de ziekte, maak het nu ook van dichtbij mee. Mede daarom steun ook ik oa de kankerstichting)
quote:Jane1980 schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:40 En stel dat je met zijn spaarrekening (geld wat de man zelf met werken heeft verdiend) een maand vooruit zou kunnen... Dat financiert toch nog maar een schijntje?



Get real.



Ben zeker blij dat ik hier geboren ben, maar dat is geen keuze. Maar je komt ook niet met een ander alternatief, je vindt het wel best zo, je kiest niet waar je geboren bent, wel hoe je denkt over problemen, en dan is het heel makkelijk om zo luchtig te denken over iets wat veel minder effect op jou heeft dan anderen die geboren zijn in een arm land, die hebben daar immers ook niet voor gekozen. Hele boeiende discussie maar ik woon in Canada het is heel laat en typ dit naast een snurkede man, ik ga mijn slaap ook eens proberen te vatten , hopelijk heb ik niemand beledigd, nogmaals was niet mijn bedoeling, fijne dag iedereen
quote:Jane1980 schreef op zaterdag 01 februari 2014 08:47 Het is geen naïviteit dat ik zeg dat de wetenschap zover nog niet is dat ze oa kanker kunnen genezen. Het is een feit.

Men is ver, maar niet zo ver, er is nog zoveel wat ze niet weten...

(Heb helaas diverse dierbaren verloren vanwege de ziekte, maak het nu ook van dichtbij mee. Mede daarom steun ook ik oa de kankerstichting) dat wist ik niet,Dat is heel naar, ik kan het helaas weten, heel veel succes en kracht toegewenst aan jou en je dierbaren! en hopelijk neem je het niet al te persoonlijk op, ik wil hier niemand kwetsen( met geen effect bedoelde ik dus geen beschikbare medicatie en niet deze ongelofelijke rotziekte) nogmaals heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me vinden in de denkwijze van de farmaceut. Daarvoor heb ik geen alternatief.

En ik heb ook geen oplossingen om de wereldproblematiek en/of honger en armoede op te lossen, dat pretendeer ik dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit de farmaceut bekeken begrijp ik die redenering best.



Wat ik erg vind is dat we dit met z'n allen verder wel prima vinden en logisch.

Ik zou graag zien dat we dit met z'n allen een heel verkeerde ontwikkeling vinden en zouden kijken hoe dit anders kan.



Niemand kan dit namelijk in z'n eentje veranderen, daarvoor is een mentaliteitsverandering nodig.

En dat die er niet komt, dat vind ik zorgelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 01 februari 2014 @ 09:22:

Vanuit de farmaceut bekeken begrijp ik die redenering best.



Wat ik erg vind is dat we dit met z'n allen verder wel prima vinden en logisch.

Ik zou graag zien dat we dit met z'n allen een heel verkeerde ontwikkeling vinden en zouden kijken hoe dit anders kan.



Niemand kan dit namelijk in z'n eentje veranderen, daarvoor is een mentaliteitsverandering nodig.

En dat die er niet komt, dat vind ik zorgelijk.Er zal niemand meer medicijnontwikkelaar willen worden als je daar niet op binnen kunt lopen. Dus dan kun je wel wettelijk vastleggen dat een nieuw medicijn tegen acceptabel tarief verkocht moet worden, maar zie dan maar 'ns een gekke henkie te vinden die het dan nog wil proberen te ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 01 februari 2014 @ 09:27:

[...]



Er zal niemand meer medicijnontwikkelaar willen worden als je daar niet op binnen kunt lopen. Dus dan kun je wel wettelijk vastleggen dat een nieuw medicijn tegen acceptabel tarief verkocht moet worden, maar zie dan maar 'ns een gekke henkie te vinden die het dan nog wil proberen te ontwikkelen.Dat is nou juist het treurige. Dat binnenlopen belangrijker is dan mensenlevens. Want dat is het dus gewoon, en het feit dat mensen zoals jij dat zelfs doodgewoon vinden vind ik eigenlijk nog veel treuriger.
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt hij:

"Dekkers: "Gaat dit gevolgen hebben voor ons bedrijfsmodel? Nee, want laten we eerlijk zijn, we hebben dit product niet ontwikkeld voor de Indiase markt. We hebben dit product ontwikkeld voor Westerse patiënten die het zich kunnen veroorloven, eerlijk gezegd.""



Tja, dit is toch gewoon het welbekende: alles voor het rijke westen en de rest van de wereld kan lekker doodvallen.
Alle reacties Link kopieren
En dit zegt MSF erover.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je bedenken dat er ook medicatie ontwikkeld wordt wat uiteindelijk níet op de markt komt. Die kosten kunnen dus niet terugverdiend worden.

Die kosten zitten in de prijs van een middel verwerkt wat wel op de markt komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv_1 schreef op 01 februari 2014 @ 09:33:

[...]





Dat is nou juist het treurige. Dat binnenlopen belangrijker is dan mensenlevens. Want dat is het dus gewoon, en het feit dat mensen zoals jij dat zelfs doodgewoon vinden vind ik eigenlijk nog veel treuriger.

Dit dus.



Ik denk dat er best onderzoekers zijn die medicijnen willen ontwikkelen zonder dat ze daar zelf rijk van hoeven te worden. Gewoon vanuit een combinatie van wetenschappelijke interesse en medemenselijkheid.

Maar die krijgen nu geen kans, omdat we met het huidige systeem zitten en er blijkbaar vele mensen zijn die het prima vinden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat dat betreft is het juist misschien wel goed dat deze meneer zulke uitspraken doet. Zo wordt goed duidelijk hoe het werkt en alhoewel er altijd mensen zullen zijn die dat allemaal prima vinden zullen er (hopelijk) ook steeds meer mensen zijn die dat niet vinden en er wellicht iets aan zullen willen veranderen.
Niet rijk willen worden als je de opties hebt is 'n onnatuurlijke eigenschap. Denk niet dat er zoveel zijn en dat degenen die roepen dat ze het zouden willen er de capaciteiten en 't geld niet voor hebben om het ook daadwerkelijk te doen.
Overigens deze Bayer is al lang met medicijnontwikkeling bezig volgens mij. Dat lijkt mij persoonlijk 'n voordeel. Als ik een grote slag had geslagen en multimiljonair was geworden met mijn bedrijf zou ik de toko de toko laten en lekker gaan rentenieren. Hij blijft in elk geval nog doorgaan met ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 01 februari 2014 @ 09:58:

Niet rijk willen worden als je de opties hebt is 'n onnatuurlijke eigenschap. Denk niet dat er zoveel zijn en dat degenen die roepen dat ze het zouden willen er de capaciteiten en 't geld niet voor hebben om het ook daadwerkelijk te doen.

Want? Al in de oertijd wilden mensen zoveel mogelijk geld verdienen?



Dat je het goed wilt hebben lijkt me duidelijk, dat is in het belang van het voortbestaan van de soort.

Maar ten koste van mensenlevens je eigen portemonnee spekken, dat is niet in het belang van het voortbestaan van de soort, dus lijkt me bij uitstek een onnatuurlijke eigenschap.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
En niet alle "natuurlijke" eigenschappen van de mens zijn juist, of moreel verantwoord natuurlijk. Daar iets aan veranderen heet beschaving.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 01 februari 2014 @ 10:00:

Overigens deze Bayer is al lang met medicijnontwikkeling bezig volgens mij. Dat lijkt mij persoonlijk 'n voordeel. Als ik een grote slag had geslagen en multimiljonair was geworden met mijn bedrijf zou ik de toko de toko laten en lekker gaan rentenieren. Hij blijft in elk geval nog doorgaan met ontwikkelingen.Friedrich Bayer is al dood hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Solomio schreef op 01 februari 2014 @ 10:01:

[...]



Want? Al in de oertijd wilden mensen zoveel mogelijk geld verdienen?



Dat je het goed wilt hebben lijkt me duidelijk, dat is in het belang van het voortbestaan van de soort.

Maar ten koste van mensenlevens je eigen portemonnee spekken, dat is niet in het belang van het voortbestaan van de soort, dus lijkt me bij uitstek een onnatuurlijke eigenschap.Het voortbestaan van de soort is 'n hormonale eigenschap die bij dieren aanwezig is, maar bij mensen steeds verder verdwijnt. De mensheid wordt steeds individualistischer, dus je zorgt dat jijzelf en je naasten het goed hebben. Het is niet in de belang van het individu dat ieder mens op aarde het goed heeft, bovendien is dat ook niet te realiseren, tenzij degenen die boven het maaiveld uitsteken flink zouden inleveren en wie wil dat nou als je die luxe positie bereikt hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven