Gezondheid alle pijlers

kies/kaakpijn

18-06-2010 09:29 36 berichten
Wat eerst slechts 'n gevoelige kies (met vulling) was, doet de afgelopen dagen opeens enorm veel pijn, zodanig dat mijn hele kaak (boven en onder) zeer doet. Van m'n vriendin heb ik ibu 600 en ook nog iets met 1000 mg gehad, waardoor ik de pijn telkens voor 'n paar uur goed kan onderdrukken.



De tandarts heeft pas op 9 juli tijd, maar ik kan voor de zekerheid wel 'n antibioticakuur halen, omdat, mocht het om 'n ontsteking gaan, deze toch eerst over moet zijn voor ze iets doen.



Maar dan nog: 3 weken zo door moeten gaan is toch niet normaal?



Wat kun je nog meer doen als de tandarts geen tijd heeft en geen snelle hulp biedt?
Drank...veeeeeel drank.
Wat dacht je van een andere tandarts zoeken! Dit is niet normaal hoor, zo lang moeten wachten met pijnklachten! Die AB-kuur zou ik overigens wel gelijk gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat ze pas wat kunnen doen als eerst de ontsteking weg is.

Dat heb ik nog nooit gehoord.

Mijn tandarts is niet zo scheutig met antibioitica.

Bovendien reserveren ze het eind van de dag altijd voor noodgevallen en dat lijkt me dit wel.

Misschien moet je op zoek naar een andere tandarts.

3 weken zo doorlopen , dat lijkt me echt heel naar.

sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Net zolang zeuren totdat de tandarts wel tijd heeft! ALs jij belt met de mededeling dat je tand nog net niet uit je mond valt en half doodgaat van de pijn, dan moet hij je gewoon behandelen! En anders inderdaad opzoek naar een andere tandarts. Het is absurt om zo lang tre wachten.
'k Zit in België bij 'n overigens erg goede tandarts, maar die doen blijkbaar niet aan noodgevallen en/of weekenddiensten.



Met de drankinname zit 't wel goed trouwens.
Een goede tandarts doet wel aan noodgevallen...ik zou mijn visie even bijstellen.
Ik zou wat voorzichtiger zijn met het halen van een antibioticakuur, daar kleven zoveel nadelen aan, vaak is het middel erger dan de kwaal.

Het zou ook gewoon kunnen dat je tandhals blootligt, dat geeft ook zo veel pijn, dus voordat je met allerlei kwalijke pilletjes gaat lopen rommelen, zou ik dat even afwachten.bel ondertussen rond voor een tandarts waar je eerder bij terecht kunt.
Alle reacties Link kopieren
Pff Elninjoo wat een narigheid zeg!

Die antibiotica lijkt me geen slecht plan, een kies die ontstoken is kan je volgens mij slecht verdoven en dan is en behandeling behoorlijk vervelend. Ik heb ook eens zoiets gehad, kon wel gelijk bij de tandarts terecht en moest ook eerst met antibiotica aan de slag. Daarna een fijne wortelkanaalbehandeling, maar goed verdoofd en dus weinig last van gehad.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje wat zijn dan volgens jou al die nadelen van antibiotica? En waarom is het middel erger dan de kwaal?

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Elininjoo, toen mijn verstandskies ontstoken was werd mij aangeraden om te spoelen met zoutwater (gewoon oplossen in een glas) dat schijnt te helpen tegen de ontsteking.
Alle reacties Link kopieren
quote:eefjewentelteefje schreef op 18 juni 2010 @ 09:37:

Wat vreemd dat ze pas wat kunnen doen als eerst de ontsteking weg is.

Dat heb ik nog nooit gehoord.

Mijn tandarts is niet zo scheutig met antibioitica.

Bovendien reserveren ze het eind van de dag altijd voor noodgevallen en dat lijkt me dit wel.

Misschien moet je op zoek naar een andere tandarts.

3 weken zo doorlopen , dat lijkt me echt heel naar.

sterkte!Als er een ontsteking zit, dan werkt een verdoving niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 juni 2010 @ 09:41:

'k Zit in België bij 'n overigens erg goede tandarts, maar die doen blijkbaar niet aan noodgevallen en/of weekenddiensten.



Met de drankinname zit 't wel goed trouwens.



Een arts die niet aan noodgevallen doet



Tijd voor een andere tandarts, Elninjoo!
Alle reacties Link kopieren
quote:prulleke schreef op 18 juni 2010 @ 09:56:

[...]





Als er een ontsteking zit, dan werkt een verdoving niet.

??? meen je dat ?

ik heb een andere ervaring!

Waarom zou een verdoving niet werken?
quote:NannieB schreef op 18 juni 2010 @ 09:50:

Cateautje wat zijn dan volgens jou al die nadelen van antibiotica? En waarom is het middel erger dan de kwaal?

Groetjes,

NannieBIk ben ook heel benieuwd naar haar onderbouwing!
Alle reacties Link kopieren
Wat jij nu beschrijft, is zowiezo een ontsteking.

Heb je al een een wortelkanaalbehandeling gehad aan deze kies, of is deze enkelt geboort en gevult door dat er een gaatje in zat.



Kijk als je al een keer een wkb hebt gehad, kan het alsnog gaan ontsteken maar dit geeft vaak een andere pijn...als je nog nooit een wkb hebt gehad aan deze kies leeft de zenuw dus nog en heb je echt erge pijn ja..



Antibiotica geven ze vaak als er een ontsteking is , omdat het anders moeilijker te verdoven is(als er een ontsteking in zit) en je dus veel pijn kunt hebben omdat de verdoving dan simpel weg niet goed aan slaat.

Als de kies getrokken zou moeten worden geven ze ook vaak anti van te voren omdat ze niet mogen tekken met een ontsteking.



Als ik jou was zou ik zowiezo de antibiotica aan nemen, en gaan slikken en kan verminderen zo dat je het toch vol houdt.

Vermindert het niet en wordt het erger en of het zelfde weekend tandarts gaan en of er op staan dat je tandarts je helpt...spoedgevallen gaan altijd voor tijd of niet!.

Hij kan dan een zenuw behandeling opstarten en dan is meestallll de ergste pijn weg...



Wens je heel veel sterkte die pijn is vreselijk...en alchol helpt dan ook niet meer want je gaat met goed kies/ontstekings pijn naar god en terug! sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het om een onsteking gaat?



Het kan natuurlijk ook zijn dat er een gaatje is ontstaan die erg diep zit en dicht bij de zenuwen. Dan helpt antibiotica niet.



Met warm water en tandpasta 5 minuten poetsen kan wat verlichting geven.



Sterkte en wacht er niet te lang mee, trek die tandarts maar even heel hard aan zijn jasje.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:eefjewentelteefje schreef op 18 juni 2010 @ 09:58:

[...]



??? meen je dat ?

ik heb een andere ervaring!

Waarom zou een verdoving niet werken?http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=9&t=11632



Blijft staan dat een ABkuur in de regel 10 dagen duurt, en ElNinjoo dus geen 3 weken (!) zou hoeven wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:stratego schreef op 18 juni 2010 @ 09:59:

Weet je zeker dat het om een onsteking gaat?



Het kan natuurlijk ook zijn dat er een gaatje is ontstaan die erg diep zit en dicht bij de zenuwen. Dan helpt antibiotica niet.



Met warm water en tandpasta 5 minuten poetsen kan wat verlichting geven.



Sterkte en wacht er niet te lang mee, trek die tandarts maar even heel hard aan zijn jasje.





Ja en dat gaatje gaat dan zo spelen op die zenuwen dat de boel van zelf wel ontsteekt, das zo gebeurt hoor!



@ to doet het ook pijn als je met je tong of vinger tegen de desbetreffende kies gaat, voelt deze ook hoger, bonkt het?en is je tandvlees er boven dikker?
Alle reacties Link kopieren
Sarah , ik had ook net gegooled en kwam op hetzelfde forum.

Er staat dus niet dat een ontsteking per defentitie niet te verdoven is.

Soms lukt het wel , soms lukt het niet.

Ik heb er iig nooit een probleem mee gehad maar het kan dus dat verdoven niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ja het kan minder goed werken hoor idd, zegt de tandarts ook altijd, en ik weet het uit ervaringen
Alle reacties Link kopieren
quote:Butterfly14 schreef op 18 juni 2010 @ 10:02:

[...]





Ja en dat gaatje gaat dan zo spelen op die zenuwen dat de boel van zelf wel ontsteekt, das zo gebeurt hoor!



@ to doet het ook pijn als je met je tong of vinger tegen de desbetreffende kies gaat, voelt deze ook hoger, bonkt het?en is je tandvlees er boven dikker?





Daarom is het ook beter dat de kies zo snel mogelijk wordt behandeld.

Een zenuw kan ook acuut afsterven
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik weet dus niet of het wel of niet 'n ontsteking is, ik ben tenslotte geen tandarts. Heb wel 'ns meer dit soort pijn gehad en dat was toen mijn verstandskies. Dat was zenuwpijn en was niet ontstoken. Die kies is toen getrokken (zonder AB)



De kies is al 'ns een keer geboord geweest en misschien dat die vulling iets mankeert. Zit laag tussen 2 kiezen in, dus heb er zelf in de spiegel geen goed zicht op.



Op zich vind ik het niet erg om op de gok AB te nemen. Is al weer 'n paar jaar geleden dat ik dat 'n keer kreeg (voor verkoudheid) dus zal er niet immuun voor worden door 'n extra kuurtje.



Heb nog nooit 'n wortelkanaalbehandeling gehad en zit daar eigenlijk ook niet op te wachten, dus hoop dat 't mee valt.

Ik las over wortelkanaal overigens ook al diverse malen dat de verdoving niet werkt als er 'n ontsteking is, dus AB is voor het geval dat zeker geen overbodige luxe.
quote:Butterfly14 schreef op 18 juni 2010 @ 10:02:

[...]





Ja en dat gaatje gaat dan zo spelen op die zenuwen dat de boel van zelf wel ontsteekt, das zo gebeurt hoor!



@ to doet het ook pijn als je met je tong of vinger tegen de desbetreffende kies gaat, voelt deze ook hoger, bonkt het?en is je tandvlees er boven dikker?Doet niet echt extra veel pijn, tandvlees ziet er ook normaal uit. Een aantal dagen geleden klopte 't 'n beetje (en toen had ik nog geen echte extreme pijn), maar dat doet 't niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wortelkanaal behandeling valt echt mee hoor, goed verdooft merk je er niks van..je leest wel eens van die horrorverhalen, maar 9 van de 10 keer gaat het goed.



Elninjoo ik denk toch echt dat de zenuwen geirriteerd zijn door de vulling en dat het misschien wel ontstoken is nu, of althans aan het beginnen is te ontsteken.



Is de kies druk gevoelig? bonkt het? is je tandvlees er boven wat dikker.... ik herken de pijn van een ontsteking direct is gewoon heel anders dan alleen kies of zenuw pijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven