Gezondheid alle pijlers

kind (8) keelontsteking? huisarts is er niet.

27-09-2013 12:33 44 berichten
Beste dames,



Mijn dochter heeft volgens mij een keel ontsteking.

Ze praat hees, en haar lymfklieren zijn opgezet.

Het is vrijdag, en mn huisarts is er niet.

Maar ik kan dr toch niet het hele weekeind hier mee rond laten lopen?

Ik kan niet goed in haar keel kijken, maar wat kan ik nu doen om de pijn te verzachten?

En is het weekeind afwachten slecht? of juist niet?



Of kan ik gewoon een afspraak maken bij een andere arts?
en wat denk je dat je huisarts zal zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Er is toch altijd een waarnemend arts?
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Bel de assistente van je huisarts voor overleg, of is die er ook niet? Als je de praktijk belt en er is niemand dan krijg je vast een bandje met informatie met wat je mogelijk kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt tegenwoordig dacht ik, niets meer tegen keelontsteking. Hang me er niet aan op, maar volgens mij klopt dat wel
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond
Volgens mij schrijven ze hier echt niets voor voor. Pas als er een hoge koorts is oid dan zou ik in het weekend de huisartsenpost bellen. Tot die tijd verzachten met wat middeltjes via de apotheek en geef een lekker waterijsje.
Paracetamol, veel slokjes water of snoepjes waarop ze kan sabbelen zodat de keel vochtig blijft, dat scheelt ook tegen de pijn. Huisarts zal er ook niets aan doen hoor, gaat vanzelf over of er nu een drankje in gaat of niet.
precies.
Ik weet niet wat de huisarts zou zeggen, maar de adviezen kan ik wel wat mee.

Veel drinken is ook een goed advies, had dr even niet zo bij nagedacht.

Ze heeft nog geen koorts, dus dat scheelt.

Maar wel pijn, en dat vind ik best zielig.

Honing thee? zou dat verzachtend werken?
Geloof ook dat drankjes niet echt werken, misschien zon drop drankje wel, verzachtend, maar niet tegen een ontsteking.

Zal haar temperatuur opmeten als ze erg warm aan voelt.

Vandaag is ze thuis gebleven/
je hebt verschillende soorten keelontsteking viraal of bacterieel. Beide gaan over door rust. Vroeger gaven ze voor de bacteriële best wel snel antibiotica maar dat is schieten met een kanon op een mug.



Honing verzacht (niet bij baby's)

maar waterijsjes werken het beste.

Paracetamol erin en met een dekentje op de bank
quote:Dolores007 schreef op 27 september 2013 @ 12:40:

Ze heeft nog geen koorts, dus dat scheelt.

Maar wel pijn, en dat vind ik best zielig.

Honing thee? zou dat verzachtend werken?Paracetamol helpt ook gewoon tegen de keelpijn, daar hoef je niet eerst de koorts voor af te wachten.
Anti biotica is ook niet goed uiteindelijk, ze hoest ook vvel veel, en vooral snachts.

Als het maandag niet over is moet ik haar dan alsnog naar school doen? of thuis houden.

Ik wil ook niet dat ze te veel mist.
quote:dymo9 schreef op 27 september 2013 @ 12:45:

[...]



Paracetamol helpt ook gewoon tegen de keelpijn, daar hoef je niet eerst de koorts voor af te wachten.Nee dat klopt, dus zal dat wel eerst even doen.
Meen je dat echt, de vraag of je haar maandag naar school moet sturen als het nog niet over is? Je gaat je kind maandag toch niet naar school doen als ze ziek is? Van keelontsteking kan je echt goed beroerd zijn, ik blijf zelf ook thuis als ik dat heb. Uitzieken is belangrijk en die paar dagen die ze mist daar zal ze echt geen achterstand mee oplopen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Huisartsen kunnen ook niet direct zoveel met keelklachten, een antibiotica-kuurtje geven ze niet zomaar omdat het net zo goed tgv een virus kan zijn en dan helpt het niks, bovendien gaat het uiteindelijk wel weer over.

Ik zou wel aan de bel trekken bij langdurig hoge koorts, erge sufheid of als ze echt geen vocht binnen krijgt of binnen kan houden. Een waterijsje of een bakje vla is ook vocht.

Je kan een paracetamolletje geven tegen de pijn of eventueel koorts.

Maar als je iets echt niet vertrouwd dan kan je altijd even informatief bellen met de huisartsenpost, ze je zorgen voorleggen en met hen overleggen wat wijsheid is.
Alle reacties Link kopieren
Kamillethee met honing (tegen de pijn), veel vitamine C (tegen de opgezette klieren) en paracetamol (tegen heet ziek zijn).



Verder lekker bedje op de bak met filmpje aan en een bakje met zoete dropjes ernaast om af en toe lekker op te sabbelen en af en toe een knuffel en/of een aai over de bol. Tenminste dat is volgens mijn kinderen het ideale recept tegen keelpijn / ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Af een toe een klein lepeltje honing doet ook wonderen Dolores. Mijn dochter heeft er ook last van momenteel en vooral 's nachts krijgt ze van die hoestbuien. Honing verzacht dan meestal direct.
Alle reacties Link kopieren
Jee .. loop je niet wat hard van stapel? Ja, keelpijn is heel vervelend. Ik zou haar een paracetamol geven en afwachten tot maandag. Als ze dan nog keelpijn heeft, dan even met haar langs de huisarts.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
hoe oud is je dochter?

een dropje kan lekker zijn (maar niet als ze 6 maanden is)
Alle reacties Link kopieren
Vroeger haalde mijn moeder altijd suikersoldaatjes als ik keelpijn had. Heerlijk vond ik die!
Alle reacties Link kopieren
Ik ziek mijn keelontsteking meestal zelf uit (hmm, beetje rare zin). Slechts 1 keer heb ik een antibioticum gekregen, omdat ik gierend hoge koorts had en de ontsteking alleen maar erger werd.



Veel water drinken en af en toe een pijnstiller.
I am surrounded by morons
quote:lilalinda schreef op 27 september 2013 @ 13:01:

hoe oud is je dochter?

een dropje kan lekker zijn (maar niet als ze 6 maanden is)zie de topictitel
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolores007 schreef op 27 september 2013 @ 12:45:

Anti biotica is ook niet goed uiteindelijk, ze hoest ook vvel veel, en vooral snachts.

Als het maandag niet over is moet ik haar dan alsnog naar school doen? of thuis houden.

Ik wil ook niet dat ze te veel mist.Je vraagt je af of je je dochter naar school moet sturen als ze ziek is?? Buiten het feit dat ze ziek is, en dus beter in bed blijft, lijkt het mij ook vriendelijk naar klasgenoten toe om een ziek kind thuis te houden ipv de hele klas aan te steken.
Gaat vanzelf weer over. Alleen bij niet meer kunnen slikken moet je even naar de huisarts, in alle andere gevallen is het toch zo dat het met een dag of 5 wel over moet zijn, duurt het véél langer, dan alsnog even naar de huisarts. Maar met ab is het in 7 dagen over, en zonder in een week, dus verschil maakt het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven