Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Dat er nog mensen bestaan die zo dom kunnen zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Denk je ook even aan de ziekenhuiskosten wanneer je kind wel opgenomen moet worden en die wij met z'n allen kunnnen betalen,dan?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zoon wel laten inenten, maar het gaat niemand toch wat aan als je kiest niet in te enten? Dat hoef je toch niet te bespreken met je omgeving?
Eens met Saaar. Je kind heeft hierin geen keus, maar krijgt er wel de gevolgen van mee zoals je nu ziet met die mazelen-epidemie. Heel fijn voor je kinderen. Jij hebt er zelf geen last van dat je ziek word, daar zadel je je kind mee op. En dat terwijl het zo makkelijk te voorkomen is...
Alle reacties Link kopieren
Die keuze kun jij alleen maken dankzij al die mensen die hun kinderen wel laten vaccineren. Dát is de enige reden dat jouw kinderen niet ziek zouden worden. Stel je voor dat iedereen dezelfde keus maakt als jij. Dan ging de kindersterfte als een raket omhoog.

Be-dankt!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen puur individuele keuze, je draagt ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw argumenten en waar je op baseert dat de allergische klachten van het vaccineren komen.



Laatst was hier iemand die bleef zeggen dat mazelen voor meisjes niet gevaarlijk zijn en inenten dus onzin is. Kijk, en zo iemand neem ik dus totaal niet serieus en vind ik eigenlijk gewoon zielig. (Helaas is ze nooit meer komen reageren.)
Alle reacties Link kopieren
Eens met Claudefiolle.



Wat een domme beslissing. Wat mij betreft mogen ze vaccineren verplichten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 04 augustus 2013 @ 13:08:

Het is geen puur individuele keuze, je draagt ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.



Nee hoor. Zo ziet de overheid het ook: het is een vrije keuze voor de ouders.



Hoewel ik het ook niet eens ben met TO om niet in te enten, vraagt ze niet om veroordeelt te worden.
Ja hoor. Mijn kinders zijn niet geprikt en de omgeving reageert prima.

Ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen mogen kiezen als ze 12 zijn. 2 van de 3 hebben ondertussen die leeftijd bereikt en ze willen beiden niet gevaccineerd worden.



Mijn kinders, mijn beslissing, mijn verantwoording.
Alle reacties Link kopieren
Je 2e kind heeft niet 1vaccinatie gehad? Gelukkig voor je kind zijn de meeste kinderen wel gevaccineerd zodat de kans dat je kind ziek wordt heel klein is. Maak je wel gebruik vd medische wereld als je kind toch polio of kinkhoest krijgt?
Alle reacties Link kopieren
En hoe zit het als jouw zieke kind in de buurt komt van -ik noem maar wat- zwangere vrouwen, kleine babies die nog niet ingeent zijn, mensen met minder weerstand, etc)? Pech voor die mensen? Omdat jij denkt te weten wat er in een vaccin zit en hoe het werkt?
Alle reacties Link kopieren
Als ik op mijn 12e kon kiezen tussen wel of geen prik, was de keuze voor mij ook makkelijk. Gelukkig had ik ouders die zich als ouders opstelden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je alle wel vaccinerende ouders al bedankt, Rooss4?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:10:

Ja hoor. Mijn kinders zijn niet geprikt en de omgeving reageert prima.

Ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen mogen kiezen als ze 12 zijn. 2 van de 3 hebben ondertussen die leeftijd bereikt en ze willen beiden niet gevaccineerd worden.



Mijn kinders, mijn beslissing, mijn verantwoording.



Ik vind dit ook helemaal geen verkeerde keuze als je niet in de bible-belt woont.

Daar wonen meer mensen bij elkaar die niet inenten en dat is toch linker.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Nessemeisje. Lekkere "vrije" keus op je 12e met zo'n moeder.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Exact, Beauke, die keus kan dus alleen gemaakt worden met dank aan alle ouders die wel vaccineren.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Rooss4, toch forummen hier een aantal mensen die vroeger ook niet gevaccineerd zijn, het hun ouders kwalijk nemen en het op volwassen leeftijd in aan het halen zijn.



Op je twaalfde weet je nog niks van de risico's. Dat je kinderen het nu nog niet willen begrijp ik goed. Op die leeftijd vind je injecties naar en dat gevoel zal de boventoon voeren.
Alle reacties Link kopieren
*

* Mijn kinders, mijn beslissing, mijn verantwoording.

*



Nou dat lijkt me niet. Want als jouw kind in quarantaine niet in het ziekenhuis wentel je de kosten ook lekker af op de maatschappij. Of,betaal je dat helemaal zelf? Ik gok zo van niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
En wat nu als je kind toch heel ziek wordt? Wat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 04 augustus 2013 @ 13:17:

En wat nu als je kind toch heel ziek wordt? Wat dan?Dank janken ze verschrikkelijk hard.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Jajaja ik weet het. Je wordt hier verkettert en verknettert als je zo oerstom bent om er een frietseltje anders over te denken. Ik vind het allemaal prima, de tijd dat ik een lansbreker was voor alternatief prikkende ouders ligt goddank ver achter me. TO vroeg om ervaringen, nou die heb ik.



Ik ga de discussie verder niet aan, heb ik geen bal zin in op deze mooie zondag.

TO als je nog iets wilt weten, vraag maar raak. Ik zal keurig het topic blijven volgen.
Dag To,

Boeiend dat je hier als niet vaccineerder een topic opent. Ik begrijp dat je op zoek bent naar medestanders.



Maar toch zou ik het wel interessant vinden als je wat meer toelichting zou willen geven. Zoals bekend worden jouw kinderen niet ziek omdat 'wij' allemaal wel vaccineren. Hoe verhoud jij je tot die wetenschap? Neem jij extra maatschappelijke verantwoordelijkheid op andere terreinen? Of vind je dat wij eigenlijk ook allemaal niet zouden moeten prikken en ben je dan bereid ( jouw kinderen dus) de consequenties te nemen?
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 04 augustus 2013 @ 13:15:

Rooss4, toch forummen hier een aantal mensen die vroeger ook niet gevaccineerd zijn, het hun ouders kwalijk nemen en het op volwassen leeftijd in aan het halen zijn.



Op je twaalfde weet je nog niks van de risico's. Dat je kinderen het nu nog niet willen begrijp ik goed. Op die leeftijd vind je injecties naar en dat gevoel zal de boventoon voeren.



Vind ik een legitieme vraag zonder oordeel, reageer ik netjes op. Als volwassen dit in wil halen mogen ze dat zelf weten, prima. Ik wilde dat ik als baby geen vaccinaties had gehad maar helaas.. wat erin zit wil er nooit meer uit.



Natuurlijk kan mijn 12 jarige zoon dit besluit maken, hij wordt toch aan alle kanten geindoctrineert? Denk je dat er op school niet over gesproken wordt? Sterker nog, hij komt thuis met de boodschap dat hij geprikt moét zijn omdat elk kind geprikt is. Ik leg uit hoe het zit en stel hem voor de keuze, kan me nl best voorstellen dat hij geen uitzondering wil zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven