Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 04 augustus 2013 @ 17:51:

[...]





Pffff....Wie de schoen past
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 17:35:

[...]



Enige speculatie is jou dus ook niet vreemd. Geeft niks. Dat houdt de discussie levendig, doe ik ook.



O vroeg je dat? Tja.. ik ben geen viroloog en heb er geen verstand van, ik vraag me dus af waarom je dit aan me vraagt. Ik denk dat sowieso een heleboel ziektes uitgeroeid zijn door hygiëne, voeding en het verkrijgen van verstand van de ziektes en maatregelen die de ziektes aan paal en perk legden zoals isolatie. En het is heel goed mogelijk dat vaccineren een setje in de richting heeft gegeven.

Nee hoor, dat is geen speculatie. Virussen muteren, de één doet dat sneller dan de ander. Eén van de belangrijkste redenen waarom HIV nog steeds zo'n probleem is. En waarom mensen jaarlijks de griepprik moeten krijgen.



De reden dat ik dit vraag, is omdat op dit topic continu het argument voorbij komt dat het pro-vaccinatiekamp zich eens moet verdiepen in de vaccinaties. Maar waar het eigenlijk op neerkomt, is dat het anti-vaccinatiekamp, dat meent zo kritisch en onderzoekend te zijn, zich uitsluitend baseert op onderbuikgevoelens en persoonlijke fantasieën.



De pokken zijn uitgeroeid omdat iemand die de pokken krijgt ook daadwerkelijk en herkenbaar ziek wordt. In 95% van de gevallen van poliobesmetting, merk je helemaal niks. Dat betekent dat polio een enorme epidemie kan geven, met veel onzichtbare besmettingen. Breekt er ergens de pokken uit, dan zie je dat meteen. Breekt er ergens polio uit, dan duurt dat wel even.

Dus kun je bij een uitbraak van pokken veel gerichter te werk gaan en veel gerichter vaccineren: iedereen wordt immers ziek, dus je ziet precies waar de ziekte huist en wie je moet inenten. En op die wijze hebben ze de pokken volledig weten in te dammen. Als we iedereen vaccineren tegen polio, zul je echter hetzelfde effect zien. Maar omdat niet iedereen gevaccineerd wordt tegen polio, kan deze ziekte nog steeds zijn sluipende werk doen.

Een ander 'voordeel' aan de pokken is dat er geen dieren zijn waarin het virus kan voortleven, in tegenstelling tot bijvoorbeeld tetanus. Zijn er geen mensen ziek, dan is het poliovirus ook weg. Zijn er geen mensen met tetanus, dan kun je het altijd nog krijgen van geïnfecteerde dierenpoep.



Heel simpel google-searchje had je naar de wikipedia pagina geleid waarin dit ook allemaal staat. Maar zelfs díe moeite heb je niet genomen. Kortom, je wílt je helemaal niet informeren lijkt het wel. De vraag is dan: heb jij wel het beste voor met je kinderen, of gaat dit puur om jouw gevoel en steek je liever je kop in het zand, dan dat je uitzoekt wat nu écht het beste is voor je kinderen?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel in survival of the fittest, maar in de huidige maatschappij zijn 'the fittest' 'the smartest'. Dat zijn dus eerder die mensen die lang genoeg in leven blijven om vaccinaties te ontwikkelen, of om hun kinderen te vaccineren.



Serieus,ik vind zelf nadenken een heel groot gedachtegoed, maar het is erg jammer dat er zoveel onzin verkocht wordt. Als aanstaande ouder die een paar hier genoemde sites nu heeft gelezen zegt mijn gevoel nu dat ik misschien wel door de overheid wordt voorgelogen, maar in ieder geval door de anti- websites.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 04 augustus 2013 @ 17:54:

[...]



Heel simpel google-searchje had je naar de wikipedia pagina geleid waarin dit ook allemaal staat. Ja maar Wikipedia speelt ook onder 1 hoedje met Big Pharma.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Amand, ga je nog antwoord geven op mijn vraag, of is jouw stilzwijgen het beamen dat ik de spijker op zn kop sloeg?
Occam's razor
quote:Mopsie41 schreef op 04 augustus 2013 @ 17:50:

[...]





Niemand kan zich rechten toe-eigenen, dat ben ik ook met je eens.

Maar dan komt er moment van afweging welke inbreuk de meest zware gevolgen heeft. En die afweging kan uitsluitend gemaakt worden op basis van medemenselijkheid, normen en waarden, en maatschappelijke verantwoordelijkheid.



Wanneer een jeukje, een huiduitslagje, een huilbuitje zwaarder wegen dan het échte leed wat je iemand anders aan kan doen met een besmetting, dan zijn we snel uitgepraat. Tegen zoveel a-sociaal gedachtegoed is geen kruid gewassen.Ik heb het over inbreuk maken op iemand's lichamelijke integriteit, niet over een jeukje, een huiduitslagje of een huilbuitje.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 04 augustus 2013 @ 17:58:

[...]





Ja maar Wikipedia speelt ook onder 1 hoedje met Big Pharma.Ow, is dat zo? Die kende ik nog niet. Ik dacht dat iedereen mocht aanpassen naar behoeven en dat er hele discussiepagina's waren...
Occam's razor
quote:Debora schreef op 04 augustus 2013 @ 17:58:

Amand, ga je nog antwoord geven op mijn vraag, of is jouw stilzwijgen het beamen dat ik de spijker op zn kop sloeg?Gezien de vorm van vragen stellen die je gebruikt, weet je het antwoord zelf al
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 04 augustus 2013 @ 17:59:

[...]



Ow, is dat zo? Die kende ik nog niet. Ik dacht dat iedereen mocht aanpassen naar behoeven en dat er hele discussiepagina's waren...Ja, ik las er ergens een blogje over.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 04 augustus 2013 @ 17:58:

[...]



Ik heb het over inbreuk maken op iemand's lichamelijke integriteit, niet over een jeukje, een huiduitslagje of een huilbuitje.Je bepaald toch ook als je kind naar het ziekenhuis moet welke behandeling hij of zij krijgt als ouder?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
M'n broer is er niet hoor, die is vliegvissen in Schotland.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is extreem ziek geworden van vaccinaties, bizar. Gevolgd met een opname in het ziekenhuis.. Het was een bijzaak van de hoofdzaak maar stoppen met vaccineren? Nee.



Overigens ging ik alleen naar het cb voor de vaccinaties..De rest liet ik achterwege. Maar ook dat was mijn keus, heeft niemand iets mee te maken.



Bij de 2e doe ik het ook weer zo als er een 2e komt. Wel vaccineren, maar ik ga geen uren discussie aan met de arts.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 04 augustus 2013 @ 17:59:

[...]



Gezien de vorm van vragen stellen die je gebruikt, weet je het antwoord zelf al Nee dat weet ik niet, anders vraag ik het je toch niet?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 04 augustus 2013 @ 18:00:

[...]





Ja, ik las er ergens een blogje over.Dan moet het wel waar zijn!
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 04 augustus 2013 @ 18:06:

[...]



Dan moet het wel waar zijn!Precies. Ik had er trouwens al een onderbuikgevoeletje over, dat ook. Dus moet het wel waar zijn!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Deborah, ik verdiep me op dit moment inderdaad niet meer in vaccinaties, die tijd is geweest, mijn kinderen zijn groot en sterk, het geldt niet meer voor nu dus neemt mijn interesse ook af. TO vroeg om ervaringsdeskundigen, daarom heb ik mij gemeld.

Ik heb me ook niet verdiept in pokken omdat daar tegenwoordig niet meer tegen gevaccineerd wordt. Ik heb me ook niet verdiept in roodvonk, de pest en ga zo maar door.

Als ik dan volgens jou mijn research werk niet goed gedaan heb, so be it.
quote:ranny1989 schreef op 04 augustus 2013 @ 18:05:

Mijn zoon is extreem ziek geworden van vaccinaties, bizar. Gevolgd met een opname in het ziekenhuis.. Het was een bijzaak van de hoofdzaak maar stoppen met vaccineren? Nee.



En dan wordt ons de vraag gesteld waarom we willens en wetens ons kind in gevaar brengen. En ons de vraag gesteld wat we zouden doen als ons kind en het ziekenhuis zou liggen met een ziekte waartegen geprikt wordt.

Is dit zovele malen beter, slimmer? Is dit niet willens en wetens je kind laten maken tot in het oneindige? Wat is wijsheid. Is het inschakelen van BJZ hier ook niet een optie?
Alle reacties Link kopieren
Heb alle pagina s doorgelezen en ik dacht een interessant topic gevonden te hebben over het wel of niet laten vaccineren van je kindje.



De ene maakt de keuze om dat wel te doen en de ander maakt die keuze om het juist niet te doen.



Laat iedereen in zijn / haar waarde en accepteer die keuze.



Zelf heb ik ook ongelofelijk getwijfeld om het wel of niet te doen. uit eindelijk hebben we het wel gedaan maar hebben we alles meer verspreid. Omdat kindjes lief er behoorlijk op reageerden.
Alle reacties Link kopieren
@Rooss: jouw kinderen kunnen nog steeds ziek worden van de 'vaccinatieziektes'. Ik hoop voor jou dat ze niet vaak naar het buitenland gaan. Je kwam toch echt zelf met de opmerking dat polio ondanks vaccinatie ook nog steeds niet is uitgeroeid. Daar is gewoon een heel goede verklaring voor en dat heeft álles te maken met niet vaccineren. Als het volgens jouw theorie uitsluitend te maken heeft met weerbaarheid en hygiëne, zouden we nu geen mazelenepidemie in Nederland hebben. Want we hebben overal riolering in Nederland en drinkwater uit de kraan en kinderen zijn het best gevoed sinds het ontstaan van de aarde.



Jij meldt je als ervaringsdeskundige, zorg dan ook dat je iets te melden hebt. Jij bent zelf degene die met argumenten kwam waarom vaccineren niet nodig zou zijn. Ik weerleg die argumenten alleen maar.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 18:14:

[...]



En dan wordt ons de vraag gesteld waarom we willens en wetens ons kind in gevaar brengen. En ons de vraag gesteld wat we zouden doen als ons kind en het ziekenhuis zou liggen met een ziekte waartegen geprikt wordt.

Is dit zovele malen beter, slimmer? Is dit niet willens en wetens je kind laten maken tot in het oneindige? Wat is wijsheid. Is het inschakelen van BJZ hier ook niet een optie?

Ten eerste is niet duidelijk of kind in het ziekenhuis kwam vanwege de vaccinatie. Ten tweede is het allemaal een kwestie van kansen: de kans dat je kind in het ziekenhuis komt bij het oplopen van de ziekte waartegen we vaccineren is vele, vele malen groter dan de kans dat je kind in het ziekenhuis komt vanwege de vaccinatie.



En dat bedoelde ik met dat mensen heel slecht risico's inschatten. Dit is niet anders dan: waarom zou ik stoppen met roken? Mijn opa rookte ook als een ketter en die is ook 96 geworden!

Allemaal heel leuk en aardig, maar feit is gewoon dat stoppen met roken beter voor de gezondheid is dan doorgaan. Hetzelfde geldt voor vaccineren vs niet vaccineren.
Occam's razor
Nou, hoppa, we hebben het antwoord gevonden; 'je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt'.
quote:Debora schreef op 04 augustus 2013 @ 17:16:

[...]



Dank je! Het is écht handig en relevant om achtergrondkennis te hebben. En daarom neem ik het mensen ook niet kwalijk als ze bang zijn voor vaccinaties: het onderwerp is gewoon te ingewikkeld om het goed te kunnen doorgronden. Je moet een goede viroloog zijn om het écht te kunnen snappen. Maar ja, de goede virologen mogen tegenwoordig niks meer zeggen, omdat ze een vorm van mogelijke belangenverstrengeling hebben. Terwijl die belangenverstrengeling niet relevant is voor de feiten die ze overleggen.

Ik kan er soms echt heel verdrietig van worden...



Ik vind jou geweldig.

Ik hang altijd aan je lippen cq toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 04 augustus 2013 @ 18:25:

Nou, hoppa, we hebben het antwoord gevonden; 'je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt'.



Ben ik het niet mee eens. Het voelt voor mij heel lekker om te drinken en dan in de auto te stappen. Als ik me daar goed bij voel, wat is er dan erg aan? Toch breng ik ook andere mensen ermee in gevaar.



Roekeloos gedrag vind ik het, het bewust niet inenten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat aluhoedjes/antroposofen/andersoortigen allerlei vreemde, obscure sites geloven maar niet op hun gezond verstand vertrouwen. Zijn al deze mensen in een hutje op de hei opgegroeid en daarom zo ontiegelijk naief? Hebben ze een lager IQ dan gemiddeld? Hebben ze een bepaalde stoornis?
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste is wat jij "echt ziek" noemt niet in verhouding te zien met de ernstige infectie ziektes die je kind kan oplopen als je hem niet vaccineerd. Ten tweede kost het geen moeite om je kind te laten vaccineren en is aangetoond dat vaccinaties statistisch gezien nooit direct schadelijke bijwerkingen tot gevolg hebben. Ten derde is het gratis. Als je kind in zijn leven één van de ziektes krijgt die zo makkelijk voorkomen hadden kunnen worden vind ik dat je daarvoor zo goed als direct schuldig aan bent en dat je je dus schuldig maakt aan kindermishandeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven