Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Ik vind het frappant dat mijn vraag nog steeds open staat.

Het antwoord lijkt voorspelbaar...



En off topic; ik ben ook een fan van Debora, kuddedier dat ik ben
quote:Anyco schreef op 04 augustus 2013 @ 18:42:



En off topic; ik ben ook een fan van Debora, kuddedier dat ik ben Ze doet het wel goed hè? Zo geloofwaardig zijn dat we er allemaal als makke schapen intrappen
Zou ze ingehuurd zijn?



Nee hoor, even serieus. Ik heb geloof ik in het verleden wel eens een discussie met Debora gehad over het geven van medisch advies op het forum (weet niet eens meer wie nou gelijk had, oeps). Maar sinds die tijd lees ik steeds dingen van haar die echt hout snijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maayke24 schreef op 04 augustus 2013 @ 16:25:

[...]



Ok, daar ben ik het dus niet geheel mee eens. Als je goede redenen (uiteraard bedoel ik daarmee in mijn ogen) hebt, zal ik de laatste zijn die commentaar geeft. Maar kom bij mij niet aan met vaccineren veroorzaakt HIV."



Dat vaccineren hiv veroorzaakt heb ik nog nooit iemand horen beweren. En of het autisme etc veroorzaakt vraag ik me ook af.

Ik ben er meer van overtuigd dat je een gezond lichaam zijn werk moet laten doen en dat het goed komt. Als een kind kinkhoest krijgt en niet is ingeënt wil dat niet zeggen dat ie daar meteen dood aan gaat. Jij hij/zij zal ziek worden en als het goed is ruimt het lichaam die ziekte op, waarna het ook beschermd is (want antistoffen) en het immuunsysteem is sterker geworden.



En hoe zie je dit dan als polio om de hoek komt kijken? Ruimt het lichaam dit zelf ook op?



Met inentingen krijgen ze naast de virussen (waar mee geknoeid is) ook een berg chemicaliën binnen. Ik voel me er niet goed bij om mijn baby met 2-3 maanden, zo klein, puur en ongeschonden nog een zooitje chemicaliën in te spuiten. Ik geloof in de natuur en dat het lichaam de ziektes aan kan (mits gezond).

Maar goed, ik heb wel degelijk ook research gedaan naar wel inenten en het verhaal heeft 2 kanten. Miss dat ik m'n kind in z'n 2e levensjaar wel laat inenten.. Geen idee nog. Maar de meeste mensen hier met van die veroordelende uitspraken ('wist niet dat zulke domme mensen nog bestaan') hebben zich totaal niet verdiept in de andere kant en roepen maar iets. Dan vind ik je nogal triest.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:catuja schreef op 04 augustus 2013 @ 18:19:

Heb alle pagina s doorgelezen en ik dacht een interessant topic gevonden te hebben over het wel of niet laten vaccineren van je kindje.



De ene maakt de keuze om dat wel te doen en de ander maakt die keuze om het juist niet te doen.



Laat iedereen in zijn / haar waarde en accepteer die keuze.



Zelf heb ik ook ongelofelijk getwijfeld om het wel of niet te doen. uit eindelijk hebben we het wel gedaan maar hebben we alles meer verspreid. Omdat kindjes lief er behoorlijk op reageerden.

Geen interessant topic hoor, alleen pro's die de anti's afbranden, omdat in hun ogen geen enkel argument geldig is. Of het is gebaseerd op onderbuikgevoelens, fantasieën, of de site waar de informatie vandaan komt is niet betrouwbaar. Wil je jezelf niet laten prikken, moet je dat toch minstens voor je buurman doen want anders ben je a-sociaal. Het enige wat ze voor waar aannemen is hun eigen gelijk.

Kortom: geen topic waar je iets aan hebt ten aanzien van de vraag, wel of niet vaccineren.
odi et amo
Heb je zelf ook een mening, lamaatje? Of beperk je je tot het afbranden van alle anderen?
Nou die mening schemert duidelijk door.



Waarom ben jij tegen vaccineren Lamaatje?
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 04 augustus 2013 @ 19:38:

Nou die mening schemert duidelijk door.



Waarom ben jij tegen vaccineren Lamaatje?Ik ben ervoor dat iedereen zelf kan kiezen of hij zich laat inenten of niet.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Zo dom als je je kinderen niet laat vaccineren. Vind het niet alleen behoorlijk egoïstisch tegenover je kinderen maar ook nog eens tegenover de maatschappij.



Ze moeten vaccinaties verplichten. Dan worden zulke epidemieën ook voorkomen waardoor zoveel kinders ziek worden.

Domme domme ouders.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben wel hun vaccinaties gehad.





Ik zou wel behoefte hebben aan wat kritisch onderzoek ipv de slager die zijn eigen vlees keurt. Als iemand dat snel kan oplepelen zou ik dat wel fijn vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriendin die haar kindje ook niet laat inenten. We hebben het er niet echt over want dan verzanden we in een vervelende discussie. Zij laat mij mijn ding doen en ik het hare.

Wat ik wel doe, na het vaccineren krijgen mijn kinderen homeopathische korrels die de eventuele bijwerkingen van de vaccinaties op heffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 04 augustus 2013 @ 16:44:[Je weet niet vantevoren of je in je jeugd een kinderziekte krijgt. De bof op latere leeftijd kan bij mannen onvruchtbaarheid veroorzaken. Rode hond is gevaarlijk bij zwangere vrouwen. Polio en pokken zijn ook gevaarlijk als je dat op jonge leeftijd krijgt.Precies!!! Polio is echt erg, ik ben voor vaccinatie maar het vaccin voor de bof biedt geen levenslange bescherming. Laat al die jongetjes toch lekker de bof krijgen en de meisjes de rode hond en vaccineer alleen zwangere dames.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Zou het zin hebben op latere leeftijd te vaccineren voor bijboorbeeld rode hond, als je dit nog niet gehad hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kind geen vaccinaties gehad en heb rode hond, mazelen en de bof gehad. Niet vervelender geweest dan de waterpokken. Later heb ik me alsnog laten vaccineren. Bij mijn ouders was het geen religieuze overweging, maar onderdeel van mijn verwaarlozing. Rode hond op kinderleeftijd os niet erg. Maar dus wel voor zwangere vrouwen. Voor je zwanger raakt vaccineren geen optie?
quote:rozenstruikje schreef op 04 augustus 2013 @ 19:53:



Ik zou wel behoefte hebben aan wat kritisch onderzoek ipv de slager die zijn eigen vlees keurt. Als iemand dat snel kan oplepelen zou ik dat wel fijn vinden Aan mij heb je niks. Ik geloof alleen onderzoeken waarvan ik zelf de cijfers heb gemanipuleerd
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 04 augustus 2013 @ 20:06:

Ik heb als kind geen vaccinaties gehad en heb rode hond, mazelen en de bof gehad. Niet vervelender geweest dan de waterpokken. Later heb ik me alsnog laten vaccineren. Bij mijn ouders was het geen religieuze overweging, maar onderdeel van mijn verwaarlozing. Rode hond op kinderleeftijd os niet erg. Maar dus wel voor zwangere vrouwen. Voor je zwanger raakt vaccineren geen optie?Je weet niet of je zwanger raakt, maar vrouwen vaccineren met een serieuze kinderwens is m.i beter dan alle meisjes. Daarnaast alle vrouwen die per ongeluk zwanger raken direct vaccineren tenzij ze abortus willen.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
quote:lesleya schreef op 04 augustus 2013 @ 20:16:

[...]



Je weet niet of je zwanger raakt, maar vrouwen vaccineren met een serieuze kinderwens is m.i beter dan alle meisjes. Daarnaast alle vrouwen die per ongeluk zwanger raken direct vaccineren tenzij ze abortus willen.Als je al zwanger bent mag je absoluut niet gevaccineerd worden met rubella!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is volgens een afwijkend schema gevaccineerd in overleg met behandelend arts (na geboorte twijfel over zwangerschapsduur vanwege lengte/gewicht, onderzoek naar familiaire auto-immuunziekte toendertijd nog niet afgerond).



Ik vond de risico's (0,07% per 10.000) niet opwegen tegen de voordelen voor mijn kind.



Wat mij in dit soort discussies tegen de borst stuit, is die eeuwige vraag van kritische prikkers "Weet jij wel wat erin zit?". Ja, dat weet ik, en nog veel meer mensen met mij. Alsof het nodig is om jezelf te profileren als de enige geinformeerde. Zoals het voor de niet-prikkers onvoorstelbaar is dat je op basis van die wetenschap wel het kind laat inenten, is het voor mij onvoorstelbaar dat je op basis van dezelfde wetenschap je kind niet laat inenten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Anyco schreef op 04 augustus 2013 @ 16:15:

Ik vraag het nog een keer maar dan wat meer algemeen; zijn er hier mensen die anti vaccinatie zijn die al eens gewaakt hebben bij hun doodzieke kind? Terwijl je die ziekte had kunnen voorkomen?

Ik gok eigenlijk van niet...



Jammer dat er geen antwoord komt.

Maar het zegt mij wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:lesleya schreef op 04 augustus 2013 @ 20:16:

[...]



Je weet niet of je zwanger raakt, maar vrouwen vaccineren met een serieuze kinderwens is m.i beter dan alle meisjes. Daarnaast alle vrouwen die per ongeluk zwanger raken direct vaccineren tenzij ze abortus willen.



Kan niet, het gaat om een levend virus in de enenting.



http://www.rivm.nl/Onderw ... d/Rubella_en_zwangerschap
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Debora, je bent geweldig! Echt, ik kan je wel zoenen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
@ Anyco



Ik ben het met jou eens. Sommige ouders hebben niet door wat voor een risico ze nemen met hun kind, door niet aan vaccinaties te doen. Het is soms echt triest.

Mensen die dit doen vanuit geloofsovertuiging interesseert het dus echt niets volgens mij, ik heb weleens stage gelopen in een ziekenhuis op de kinderafdeling. Daar lag een doodziek kind van 5, Met vaccinatie had zij dit nóoit hoeven krijgen. Het kind is wel overleden. De moeder zei '' Tja, dan heeft god het zo gewild ''

Dan zakt me broek echt af.



Het is zo egoïstisch om niet te vaccineren, het kind heeft geen keuze, denk je dat het kind ziek wilt worden? En in het ergste geval wil overlijden? Denk je er over na dat als je je kind niet laat vaccineren ook andere kinderen in gevaar brengt, echt enorm egoistisch vind ik het . En van mij mogen ze vaccineren verplichten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 04 augustus 2013 @ 19:53:

Mijn kinderen hebben wel hun vaccinaties gehad.





Ik zou wel behoefte hebben aan wat kritisch onderzoek ipv de slager die zijn eigen vlees keurt. Als iemand dat snel kan oplepelen zou ik dat wel fijn vinden Jij denkt dat er maar 1 onderzoeksgroep in de wereld per ziekte werkt of zo? Als je iets wilt publiceren wetenschappelijk is het juist niet de slager die zijn eigen vlees keurt. Dan is het de concurerende slager (en nooit eentje, meerdere reviewers zijn daarbij betrokken) die het vlees keuren. Precies de mensen die er ook verstand van hebben, maar niet per se belang hebben bij het onderzoek van een ander. Peer-reviewed science heet dat in het Engels.



Zo gaat het ook met het schrijven van onderzoeksvoorstellen (voor je uberhaupt geld krijgt om onderzoek te doen) en voorstellen die naar ethische commissies gaan. Elkaars vlees wordt voortdurend gekeurd.



Het is geen 100% waterdicht systeem natuurlijk, maar geloofwaardiger dan een complottheorist die op een blog schrijft dat iets niet klopt (of die met achterhaalde 'feiten' aan komt zetten en 'vlees' hebben wat helemaal niet gekeurd wordt).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op zondag 04 augustus 2013 18:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ranny1989 in "kind niet laten vaccineren"" class="messagelink">ranny1989 schreef op 04 augustus 2013 @ 18:05</a>:</b>

Mijn zoon is extreem ziek geworden van vaccinaties, bizar. Gevolgd met een opname in het ziekenhuis.. Het was een bijzaak van de hoofdzaak maar stoppen met vaccineren? Nee.

</div></blockquote>

En dan wordt ons de vraag gesteld waarom we willens en wetens ons kind in gevaar brengen. En ons de vraag gesteld wat we zouden doen als ons kind en het ziekenhuis zou liggen met een ziekte waartegen geprikt wordt.

Is dit zovele malen beter, slimmer? Is dit niet willens en wetens je kind laten maken tot in het oneindige? Wat is wijsheid. Is het inschakelen van BJZ hier ook niet een optie?



Mijn zoon was het nodig, net als ieder ander kind. Hij was al in levensgevaar en een ziekte erboven op zou hem nekken. Wat uiteindelijk ook gebeurt is door andere situaties/problemen en ziekte. En dan zou ik hem het extra gevaar laten lopen? Nee.



Een kind die niet gevaccineerd wordt, kab dood en dood ziek worden. Een vriendin van mij is vanwege haar geloof niet gevaccineerd en nou die heeft het geweten. Zieker dan ziek geweest. .



Maar BJZ? Je draaft door vrouw. Zoals ik al zei: hij werd ziek van de vaccinatie maar is hier niet aan overleden.
Alle reacties Link kopieren
En wat vinden de 'ieder zijn eigen ding' mensen er dan van als ik onder dat mom me niet aan de verkeersnelheid houd of drinken achter het stuur ga zitten? Heb ik dan ook niet een morele verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de andere weggebruikers?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven