Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Kijk en dat is nou zo jammer. Ik heb nog nooit een normaal gesprek kunnen voeren met mensen die niet vaccineren.



Gelijk in de verdediging schieten is niet nodig. Ik zou graag goede argumenten willen horen. Maar die komen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt verstandig vind je niet?Vind ook al niet kunnen als kinderen niet worden geënt omdat dat niet mag van het geloof,mag geloven wat je wilt ieder zijn leven,maar kom dan niet in het ziekenhuis aan als ze doodziek worden,want dan mogen ze wel beter gemaakt worden?Die ouders moeten ze opsluiten
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Alle reacties Link kopieren
Toen pleeg bij ons kwam was ze vanwege religieuze overtuiging van haar oma, waar ze woonde, niet geent. En dus nu meteen laten doen (nu bijna 13).



Mijn zusje bevalt over een paar maandjes van een tweeling en die mannetjes (dan nog te jong voor entingen) hoeven niet blootgesteld te worden aan de keuze van haar oma vind ik.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
GC ik zeg kom op de koffie. Welk argument ik ook aan zal halen, alles zal onderuit geschoven worden, alles is dom en stom en ze moeten me opsluiten en ik neem geen verantwoording. Denk je nou echt dat ik zin heb om eerst de oordeelhobbel over te varen voor ik mijn verhaal kan doen? Een roepende in de woestijn zal ik zijn.



Als je daadwerkelijk wil weten hoe de vlag erbij hangt zeg ik, verdiep je in de ziektes (hoe groot is de kans dat een baby tetanus krijgt bv) en in de vaccinaties en hun bijwerkingen. Pas dan kan je een gedegen keuze maken en een goede discussie voeren.



Wat ik ook zo oerkomisch vindt zijn de mensen die mij verwijten dat ik een enorme kostenpost zou zijn voor de gezondheidszorg. Al die mensen die denken dat vaccinaties gratis zijn. Al die mensen die denken: ongeprikt dus vreselijk ziek. Nog geen verkoudheid maak ik mee in huize Rooss. Heeft met kudde immuniteit niet zo veel te maken denk ik zo.
quote:saaaaar81 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:03:

Dat er nog mensen bestaan die zo dom kunnen zijn.

+1

en de kans dat mijn kind nu de kans loopt dingen te krijgen omdat anderen hun kids niet laten enten. Hij is nog te jong voor de mazelen vaccinatie helaas.
Of zoek gewoon eens hier op het forum. Net zoals je waarschijnlijk allerlei geweldige onzin hebt weten te traceren over niet vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:23:

[...]





Vind ik een legitieme vraag zonder oordeel, reageer ik netjes op. Als volwassen dit in wil halen mogen ze dat zelf weten, prima. Ik wilde dat ik als baby geen vaccinaties had gehad maar helaas.. wat erin zit wil er nooit meer uit.



Natuurlijk kan mijn 12 jarige zoon dit besluit maken, hij wordt toch aan alle kanten geindoctrineert? Denk je dat er op school niet over gesproken wordt? Sterker nog, hij komt thuis met de boodschap dat hij geprikt moét zijn omdat elk kind geprikt is. Ik leg uit hoe het zit en stel hem voor de keuze, kan me nl best voorstellen dat hij geen uitzondering wil zijn.



Heb je dan last van de vaccinaties die je gehad hebt als kind?



Ik vraag het me af of een kind van 12 daar een echte keuze in heeft. Als een moeder A zegt en de rest zegt B, dan is een kind geneigd om toch voor A te gaan denk ik.





Ik vind het een lastige kwestie. Als niemand zou worden ingeënt, zullen de kinderziektes toenemen. Als 9 op de 10 ingeënt is, dan is die 10de persoon ook beschermd. Dus nu kun je dat risico nemen. Ik ben wel benieuwd hoe mensen die hun kinderen niet laten inenten daar over denken. Zou iedereen hun kind niet moeten laten inenten? En wat als je naar een land verhuisd waar deze kinderziektes wel heel veel voorkomen, wat doe je dan?

(dan heb ik het niet om mensen die het niet doen vanwege geloofsovertuiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:10:

Ja hoor. Mijn kinders zijn niet geprikt en de omgeving reageert prima.

Ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen mogen kiezen als ze 12 zijn. 2 van de 3 hebben ondertussen die leeftijd bereikt en ze willen beiden niet gevaccineerd worden.



Mijn kinders, mijn beslissing, mijn verantwoording.En wat zijn de argumenten van de kinderen dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Beauke schreef op 04 augustus 2013 @ 13:06:

Ik heb mijn zoon wel laten inenten, maar het gaat niemand toch wat aan als je kiest niet in te enten? Dat hoef je toch niet te bespreken met je omgeving?Tuurlijk gaat dat mensen wel aan. Dan kan ik namelijk besluiten of ik al dan niet bij je in de buurt wil komen. Of mijn kinderen in je buurt wil laten komen. Vind het nogal fijn namelijk daar zelf over te kunnen beslissen.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 04 augustus 2013 @ 13:09:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw argumenten en waar je op baseert dat de allergische klachten van het vaccineren komen.

Ik zet in op iets met thiomersal.
Rooss, ik werk in het ziekenhuis, o.a. voor de kinderartsen. Ik kan zeggen dat ik aardig wat kennis van ziekten heb. En daar heb ik mijn mening (wel vaccineren) op gebaseerd.
quote:suus2013 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:26:

Niet echt verstandig vind je niet?Vind ook al niet kunnen als kinderen niet worden geënt omdat dat niet mag van het geloof,mag geloven wat je wilt ieder zijn leven,maar kom dan niet in het ziekenhuis aan als ze doodziek worden,want dan mogen ze wel beter gemaakt worden?Die ouders moeten ze opsluitenDie discussie is hier ook al ooit gevoerd. Iemand deed het idd niet vanwege geloof. Oke, kwam de uitleg dat je niet vooraf mag ingrijpen maar als je al ziek bent mag je wel medicatie krijgen, van god. Prima, alleen heb ik dan geen antwoord meer gehad op mijn vraag waarom ze dan zo tegen abortus zijn, want dat is toch ook pas ingrijpen nadat het al gebeurt is tja, 2 maten...
Alle reacties Link kopieren
Het is hoe dan ook een onnozele discussie. Er zijn altijd mensen die het beter denken te weten dan de wetenschap. Dan kun je lullen als brugman, maar ze zijn te vol van hun eigen gelijk.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Alle reacties Link kopieren
Roos, denk jij niet dat ziektes uitgestorven zijn vanwege de vaccinaties? Is het niet een beetje egoïstisch om er niet aan mee te doen?
Alle reacties Link kopieren
Maar we weten toch allemaal wel dat de BMR prik autisme veroorzaakt.



Oh... wacht...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 04 augustus 2013 @ 13:26:





Gelijk in de verdediging schieten is niet nodig. Ik zou graag goede argumenten willen horen. Maar die komen nooit.Heel jammer. En dan vind ik links als wijwordenwakker.org geen goed argument.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn zo loyaal aan hun ouders. Ik vergeet nooit meer dat arme kind die rauw at omdat zijn moeder dat het beste voor hem vond.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 13:38:

[...]





Tuurlijk gaat dat mensen wel aan. Dan kan ik namelijk besluiten of ik al dan niet bij je in de buurt wil komen. Of mijn kinderen in je buurt wil laten komen. Vind het nogal fijn namelijk daar zelf over te kunnen beslissen.Dit inderdaad.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ritz, een kind van twaalf zal waarschijnlijk de mening van ouders volgen in dit geval. Ik denk dat je pas op volwassen leeftijd daar meer je eigen mening over gaat vormen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 04 augustus 2013 @ 13:43:

Kinderen zijn zo loyaal aan hun ouders. Ik vergeet nooit meer dat arme kind die rauw at omdat zijn moeder dat het beste voor hem vond.Dacht ik ook meteen aan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 04 augustus 2013 @ 13:12:

Als ik op mijn 12e kon kiezen tussen wel of geen prik, was de keuze voor mij ook makkelijk. Gelukkig had ik ouders die zich als ouders opstelden.



Klopt, toen ik en jaar of 10-12 was moest ik naar de heilgymnastiek (geen idee hoe die therapie tegenwoordig heet)wegens krom lopen.

Ik hoor die mevrouw nog zeggen: Als je die oefeningen niet doet dan sta je met een kromme rug in je trouwjurk.

Nou het idee van een trouwjurk was voor mij toen zover weg en onvoorstelbaar dat dat niet aanzette tot het enthousiast oefenen. Dus ik kan me voorstellen dat een enge prik nu, niet opweegt tegen iets wat misschien over 10 jaar staat te gebeuren.

(Die trouwjurk heb ik nog steeds niet aangehad, en met het krom lopen valt het ook wel mee)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:33:

GC ik zeg kom op de koffie. Welk argument ik ook aan zal halen, alles zal onderuit geschoven worden, alles is dom en stom en ze moeten me opsluiten en ik neem geen verantwoording. Denk je nou echt dat ik zin heb om eerst de oordeelhobbel over te varen voor ik mijn verhaal kan doen? Een roepende in de woestijn zal ik zijn.

Nee hoor, geef me een link met een gedegen wetenschappelijk onderzoek en ik zal de eerste zijn die het zal lezen en me erin zal verdiepen. Maar die blijven elke keer uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 04 augustus 2013 @ 13:10:

[...]





Nee hoor. Zo ziet de overheid het ook: het is een vrije keuze voor de ouders.



Hoewel ik het ook niet eens ben met TO om niet in te enten, vraagt ze niet om veroordeelt te worden.Eh, het staat je vrij een controversiele mening te hebben, maar daar mag ook gewoon kritiek op geuit worden. Met alle gevaarlijke ziektes die bestaan vind ik niet inenten ook dom.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 13:38:

[...]





Tuurlijk gaat dat mensen wel aan. Dan kan ik namelijk besluiten of ik al dan niet bij je in de buurt wil komen. Of mijn kinderen in je buurt wil laten komen. Vind het nogal fijn namelijk daar zelf over te kunnen beslissen.Eens.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:03:

Dat er nog mensen bestaan die zo dom kunnen zijn.Jammer dat daar nog geen vaccinatie voor is eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven