Gezondheid alle pijlers

Klachten na CTS

21-02-2014 20:47 14 berichten
Een aantal jaar geleden ben ik aan beide handen geopereerd wegens carpaal tunnel syndroom.



Nu, sinds een paar maanden, heb ik 's nachts en met pc-en, op de bank etc (dus tijdens rust) weer last.



Opvallend is dat het nu begint in m'n pink en doorstroomt naar mijn ring en middelvingers.

Ze vallen in slaap en tintelen best erg. Echter geen pijn zoals toendertijd met de CPS.



Ik werk met mijn handen en heb veel repetetieve handelingen.



Daarom ben ik ook bang om naar de dokter te gaan; die zal rust adviseren maar dat is met een eigen bedrijf geen optie.



Ik heb nog 1 oude spalk (de andere ben ik kwijt) en die zal ik 's nachts weer 's gaan dragen en kijken of dat verlichting brengt.



Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
En al geopereerd en klachten aan je pink? Ik zou maar naar de huisarts gaan of dit wel cts is.
Ik heb zelf we het idee dat het weer iets met mijn zenuwen te maken heeft, zo voelt het althans.

Edit: het is ook weer aan beide handen.
Alle reacties Link kopieren
Toch even laten checken
Laatst las ik dat carpaal tunnelsyndroom iets te maken kan hebben met een B12 tekort. Het was een goed artikel, kan het nu niet meer vinden.



Wel een andere link waar misschien iets voor je instaat:

http://www.vitamine-b12-tekort.nl/symptomen



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Kan ook dat een zenuw in je elleboog beklemd is. Krijg je deze klachten van. (nervus ulnaris als ik me niet vergis)

Even naar de huisarts voor een verwijzing naar (wrs) een plastisch chirurg.



Succes!
klopt wat Joyce zegt, de beknelling kan ook in de elleboog zitten



tja, rust is dan geen optie met een eigen bedrijf, maar hoe had je het dan willen oplossen?
Thanx allen.



Ja, met werken is het gewoon een probleem. Mocht het weer tot een operatie komen zal ik dat echt moeten inplannen en dan wordt het sowieso volgend jaar.



Dat van die zenuw in de elleboog herken ik allemaal wel
volgend jaar??



zou je niet wat beter voor jezelf zorgen?

wat denk je hoe ver je van huis bent als je een jaar lang slecht slaapt en overdag matig functioneert?



al eens aan Xpertclinic gedacht?

die hebben veel ervaring



ook zijn er speciale CTS fysiotherapeuten, die door "oprekken" de klachten kunnen verhelpen



en anders toch maar cortison en evt operatie overwegen, maar wacht daar nu toch geen jaar mee
quote:itsme1973 schreef op 22 februari 2014 @ 00:24:

volgend jaar??



zou je niet wat beter voor jezelf zorgen?

wat denk je hoe ver je van huis bent als je een jaar lang slecht slaapt en overdag matig functioneert?



al eens aan Xpertclinic gedacht?

die hebben veel ervaring



ook zijn er speciale CTS fysiotherapeuten, die door "oprekken" de klachten kunnen verhelpen



en anders toch maar cortison en evt operatie overwegen, maar wacht daar nu toch geen jaar mee



Tja, overdag presteer ik wel hoor, zolang ik bezig ben is het geen probleem.

Slapen is idd wel lastig, althans, doorslapen.



Met de CTS heb ik destijds ook gewacht tótdat ik uitvallingsverschijnselen kreeg. Toen ben ik heel erg geschrokken omdat ik dacht dat het mss wat met mijn hersenen was



Ik moet idd masr de HA en eerst maar 's een diagnose krijgen.
Btw, ik woon niet in NL, dus die handenkliniek valt af.
Alle reacties Link kopieren
Een CTS geeft klachten aan duim, wijs-, en middelvinger. Bij een beknelde elleboogszenuw zijn klachten als uitval en tinteling in pink en ringvinger.
De klachten die je hebt passen niet bij CTS.

Ik raad je aan om het in ieder geval te laten onderzoeken! Wie weet rolt er een diagnose uit waar minder invasieve behandelingen voor bestaan dan een operatie. Je klachten verwaarlozen zal je niets opleveren, nouja, misschien meer pijn. Succes!
quote:HEMAlover schreef op 22 februari 2014 @ 09:57:

De klachten die je hebt passen niet bij CTS.

Ik weet niet of het helemaal duidelijk is maar ik ben een jaar of 5 geleden aan beide handen geopereerd na diagnose CTS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven