Gezondheid alle pijlers

Lentedip

27-02-2015 01:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Lentedip. Een echte. Nergens zin in. Constant moe. Het liefst zou ik de hele dag willen slapen.

Ik eet gezond, zorg voor voldoende groente en fruit en probeer 8 uur per nacht te slapen.

Ik werk onregelmatig (zo ben ik nu pas net thuis) maar daar heeft mijn lijf eerder nooit moeilijk over gedaan.

Goed, heel leuk en aardig allemaal, maar hoe kom ik er af?!?!

Hellupie, herkennen jullie dit en wat doen jullie er aan?
dancing through life
Alle reacties Link kopieren
Laat eerst eens bloedprikken bij je huisarts.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar, maar, maar, het is februari....

Dikwerf winter nog.

Wie weet knap je in maart, als het lente wordt, juist op?
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet eens lente. Hoe kan je dan een lentedip hebben?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Het is geen lente en ook geen lenteweer. En ik heb nog geen bloem of lammetje gezien.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt altijd last krijgen van onregelmatige diensten zeker wanneer je wat ouder wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is nog winter hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte dan toch iig hier bewijzen te krijgen voor het feit dat het al lente is, maar helaas.



Dus, TO, je hebt een dip en het is nog lang geen bijna lente.

Maar of die twee iets met elkaar te maken hebben is nog maar de vraag, zie vooral ook mijn motto.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Toch knap een niet bestaande aandoening te hebben en dan ook nog in het verkeerde seizoen.





En even serieus, licht therapie al geprobeerd? Een daglicht lamp huren of kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 27 februari 2015 @ 06:30:

Inderdaad. Het is geen lente en ook geen lenteweer. En ik heb nog geen bloem of lammetje gezien.



Ik wel! Ik heb al op verschillende plekken bloei van bloemen gezien. Is ook al met foto's bij het weer-journaal geweest



Zondag is de meteorologische lente al (astronomische inderdaad pas over een klein maandje)
quote:yolo8 schreef op 27 februari 2015 @ 09:19:

[...]





Ik wel! Ik heb al op verschillende plekken bloei van bloemen gezien. Is ook al met foto's bij het weer-journaal geweest



Zondag is de meteorologische lente al (astronomische inderdaad pas over een klein maandje)Dan nog is het nu en de afgelopen paar weken dus geen lente maar winter
Alle reacties Link kopieren
Op zich weten we nu wel dat het geen lente is. Kunnen we het nog 3 pagina's over hebben maar dat lost TO's probleem niet op.



TO, je zou kunnen overwegen om je bloed even te laten testen. Maar ik denk dat er meer mensen moe zijn in deze tijd van het jaar. Ik ben ook net moe opgestaan. Ik denk dat we zon nodig hebben
We krijgen juist weer winters weer!



Winters begin van maart



Maart roert zijn staart! Komende week start de nieuwe maand met een overgang naar een wat winters weerbeeld. Vanaf dinsdag moeten we rekening houden met regen en of sneeuw.



We komen in koudere lucht terecht en in de loop van volgende week gaat het in de nachten ook op uitgebreide schaal vriezen. De minima komen te liggen tussen 0 en min 4 graden. Overdag halen we met moeite 3-5 graden en tijdens winterse buien is het kouder.

Vandaag en een deel van morgen is het tijdelijk droger met meer zon. De temperaturen liggen op 8-9 graden. In de loop van zaterdag raakt het bewolkter en morgenavond kan het regenen. Zondag belooft een dag met veel buien en veel wind te worden bij 8 graden. Vanaf dinsdag wordt het een stuk kouder.
Dingen toch doen die je voor je lentedip wel leuk vond, en waar je nu geen zin in hebt! En sporten. En vrienden zien.
Alle reacties Link kopieren
Nee herken het niet. Ik heb extreem last van de koude maanden juist.



Altijd maar die bewolking, kou, wind, regen of sneeuw/hagel
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Kan weer geen smileys gebruiken, als ik op de knop klik wordt mijn bericht al verstuurd.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Misschien heeft het bij TO niks te maken met het weer, maar gewoon met het feit dat de dagen langer worden. Ik heb precies het omgekeerde in oktober: dan kan het nog best warm zijn, maar ik zit dan in een dip omdat de dagen korter worden. Tegen de tijd dat de dagen écht kort worden ben ik over die dip heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 27 februari 2015 @ 08:16:

Ik hoopte dan toch iig hier bewijzen te krijgen voor het feit dat het al lente is, maar helaas.



Dus, TO, je hebt een dip en het is nog lang geen bijna lente.

Maar of die twee iets met elkaar te maken hebben is nog maar de vraag, zie vooral ook mijn motto.



Nou ja, ik hoor de vogeltjes alweer fluiten en de boom voor mijn huis is aan het ontknoppen. Ik zie zowaar lentegroene blaadjes.



Ik knapte altijd zienderogen op als ik in de voorjaarsvakantie op wintersport ging
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de lente ook wat minder dan herfst en winter, maar weer beter dan de zomer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven