Gezondheid alle pijlers

Longtransplantatie

30-07-2016 22:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi forummers,



Heeft iemand hier een longtransplantatie gehad of ken je iemand in je direct omgeving die deze operatie is ondergaan? Ik heb een aantal vraagjes:



- Als de operatie goed is gegaan en de nieuwe longen zijn geplaatst.. Heb je dan nog kans dat je binnen enkele dagen alsnog overlijdt? Of mag je er dan vanuit gaan dat de operatie is geslaagd?

- Hoelang 'slaap' je nog na de operatie en vanaf wanneer ben je weer aanspreekbaar?

- Vanaf wanneer mag je weer bezoek ontvangen en mag je ook bezoek ontvangen van vrienden? Of alleen van familie?



Ik heb nog veel meer vragen, maar ik hoop dat ik hier al antwoord op kan krijgen..



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Heftig!



Heb geen antwoord op je vragen, maar ik ken iemand die een longtransplantatie heeft gehad, voor de transplantatie kon hij nog maar weinig, na de transplantatie is hij weer een hele fitte en vitale man. Zo'n enorm verschil! Zo fantastisch dat de medische wetenschap dat kan!
Alle reacties Link kopieren
Even serieus, ik zou je behandelend arts vragen. Die kan je ook in contact brengen met longtransplantatiepatiënten.
Occam's razor
Heftig!

Geen ervaring maar wel een dikke
Alle reacties Link kopieren
@didie_boho Lief van je!



@geboluti: Bedankt voor je berichtje! Het gaat om mijn lieve vriendinnetje.. Ze heeft gisteravond de operatie gehad.. Ik heb vannacht een appje gehad van een familielid dat de operatie goed is gegaan en ze is goede handen is.. Ik wil alleen zo graag naar haar toe en bij haar zijn, maar ik krijg geen reactie meer van de familie (ik heb vanmiddag nog 1 appje gestuurd).. Ik snap dat ze heeeel druk zijn en hele andere dingen aan hun hoofd hebben dan een vriendinnetje op de hoogte te stellen, maar ik wil zo graag weten of het nog steeds goed gaat en wat de status nu is! Daarom vroeg ik mij deze dingen af, zodat ik een idee zou kunnen schetsen van de mogelijke situaties.. Voel me zo machteloos nu.
Jouw vriendin heet zeker D.C?



De eerste periode is risicovol.

Er is dan kans op complicaties en afstoting.

Het is een grote operatie voor mensen die al in een slechte conditie zijn.

Gelukkig gaat het ook vaak goed.

Hopelijk gaat het snel goed met je vriendin! En kan ze na revalidatie gaan genieten van haar tweede leven.
Alle reacties Link kopieren
Och, wat heftig ik snap dat je bezorgd bent, maar ik snap ook dat de familie wrs druk is met vanalles. Het is een grote en zware operatie. Hoe lang ze in slaap gehouden wordt, geen idee. Maar ook als ze bij is zal ze nog niet direct zelf kunnen bellen of appen.



Helaas blijft er volgens mij nog lange tijd kans op ernstige complicaties zoals afstoting of infecties, dus een goed verlopen operatie is heel fijn, maar dat betekent nog niet dat alles achter de rug is.



Ik hoop dat je snel goede nieuws krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 22:58:

Jouw vriendin heet zeker D.C?



De eerste periode is risicovol.

Er is dan kans op complicaties en afstoting.

Het is een grote operatie voor mensen die al in een slechte conditie zijn.

Gelukkig gaat het ook vaak goed.

Hopelijk gaat het snel goed met je vriendin! En kan ze na revalidatie gaan genieten van haar tweede leven.JA! Ken jij haar ook?
Ik zit met je vriendin in een Facebookgroep.

Ze vertelde gisteren van de oproep.

Ik heb haar ook eens per mail gesproken. Een lieverd is ze!
Alle reacties Link kopieren
quote:geboluti schreef op 30 juli 2016 @ 23:01:

Och, wat heftig ik snap dat je bezorgd bent, maar ik snap ook dat de familie wrs druk is met vanalles. Het is een grote en zware operatie. Hoe lang ze in slaap gehouden wordt, geen idee. Maar ook als ze bij is zal ze nog niet direct zelf kunnen bellen of appen.



Helaas blijft er volgens mij nog lange tijd kans op ernstige complicaties zoals afstoting of infecties, dus een goed verlopen operatie is heel fijn, maar dat betekent nog niet dat alles achter de rug is.



Ik hoop dat je snel goede nieuws krijgtJa, precies.. Dus ik wil ze ook liever niet lastig vallen. Ze hebben het al zwaar genoeg! Ja het is inderdaad een zware operatie en ik ben zo bang om haar kwijt te raken! Bah echt een naar idee! Maar als alles goed zal gaan, dan is een 'nieuw' leven haar ZO erg gegund! Ik blijf gewoon even afwachten op een reactie en anders bel ik naar het ziekenhuis morgen.. Of is dat heel gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 23:09:

Ik zit met je vriendin in een Facebookgroep.

Ze vertelde gisteren van de oproep.

Ik heb haar ook eens per mail gesproken. Een lieverd is ze!Echt! Wat toevallig zeg! Ja inderdaad, ze is echt een lieverd. Ik ga bidden, bidden, bidden! Jij ook sterkte met alles wat jou nog gaat toekomen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hello11 schreef op 30 juli 2016 @ 23:11:

[...]





Ja, precies.. Dus ik wil ze ook liever niet lastig vallen. Ze hebben het al zwaar genoeg! Ja het is inderdaad een zware operatie en ik ben zo bang om haar kwijt te raken! Bah echt een naar idee! Maar als alles goed zal gaan, dan is een 'nieuw' leven haar ZO erg gegund! Ik blijf gewoon even afwachten op een reactie en anders bel ik naar het ziekenhuis morgen.. Of is dat heel gek?Als je geen contactpersoon bent zal het ziekenhuis je geen info geven waarschijnlijk. Sterkte met wachten! Fijn dat ze een lieve betrokken vriendin heeft!
tsja.....
Ik denk niet dat ze in het ziekenhuis zomaar informatie over een patiënt aan jou gaan geven.
Naar het ziekenhuis bellen zou ik niet doen.

Houd er rekening mee dat ze nu nog in slaap wordt gehouden. Dat kan nog zeker een week duren.

Ze ligt nu op de IC.

Ik zou bericht van haar familie afwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 30 juli 2016 @ 23:14:

Ik denk niet dat ze in het ziekenhuis zomaar informatie over een patiënt aan jou gaan geven.Nee, dat denk ik zelf ook niet! Dan wordt het afwachten en hopen op positief nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet anders dan afwachten, vrees ik. 1x per dag een appje naar de familie hoe het met ze gaat, en of je iets voor ze kunt doen? Misschien vinden ze het wel fijn als je ze een ovenschotel brengt ofzo...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 23:15:

Naar het ziekenhuis bellen zou ik niet doen.

Houd er rekening mee dat ze nu nog in slaap wordt gehouden. Dat kan nog zeker een week duren.

Ze ligt nu op de IC.

Ik zou bericht van haar familie afwachten.Oh zolang!! Jeetje.. we lopen hier samen al jaren over te fantaseren.. En nu het zo ver is weet ik niet waar ik het zoeken moet en wat ik het beste kan doen.. Maar ik moet geduldig zijn en wachten op een berichtje! Bedankt voor de info.
Alle reacties Link kopieren
quote:famke76 schreef op 30 juli 2016 @ 23:14:

[...]





Als je geen contactpersoon bent zal het ziekenhuis je geen info geven waarschijnlijk. Sterkte met wachten! Fijn dat ze een lieve betrokken vriendin heeft!Nee inderdaad.. Het beste is afwachten, ook al is het extreem moeilijk.. Krijg geen hap door me keel de hele dag, maar deze spanning hoort er bij! Positief blijven is het enige waarmee je haar kracht kan geven vanaf hier.. Denk ik dan maar!
Is ze in het UMCG?

Je kunt haar een kaart sturen.

Die hangt de verpleging dan naast haar bed! En een leuke foto van jullie meesturen!
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 23:24:

Is ze in het UMCG?

Je kunt haar een kaart sturen.

Die hangt de verpleging dan naast haar bed! En een leuke foto van jullie meesturen!



Ja, ze is in het UMCG!

Als ik alleen haar naam op de kaart schrijf komt het dan op haar kamer terecht? Of moet ik haar kamer nummer ook weten.. Ik ga dit morgen gelijk doen!!
Nee, alleen naam is niet voldoende.

Het UMCG is net een fabriek, zo groot.

Je moet even kijken op de site van het UMCG naar de afdelingen. De IC zit op de eerste verdieping denk ik.

De longafdeling geloof ik 4B.

Als je de afdeling erop zet en bijvoorbeeld longtransplantatie erbij vemeldt, dan komt het denk ik aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 23:31:

Nee, alleen naam is niet voldoende.

Het UMCG is net een fabriek, zo groot.

Je moet even kijken op de site van het UMCG naar de afdelingen. De IC zit op de eerste verdieping denk ik.

De longafdeling geloof ik 4B.

Als je de afdeling erop zet en bijvoorbeeld longtransplantatie erbij vemeldt, dan komt het denk ik aan.Super bedankt voor de informatie! Ga morgen een grote mega kaart kopen, zodat ze hopelijk een lachje op haar gezicht krijgt als ze wakker wordt!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het zekenhuis bellen en vragen naar haar kamernummer en de afdeling. Maar met alleen haar voor- en achternaam komt het vast ook wel terecht. Bedenk wel dat tegenwoordig op maandag geen post meer wordt bezorgd, ze krijgt jouw kaartje dus pas dinsdag. Kun je niet een kaartje voor haar bij haar ouders in de brievenbus stoppen? Dan krijgt ze hem vast veel eerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 30 juli 2016 @ 23:36:

Je kunt het zekenhuis bellen en vragen naar haar kamernummer en de afdeling. Maar met alleen haar voor- en achternaam komt het vast ook wel terecht. Bedenk wel dat tegenwoordig op maandag geen post meer wordt bezorgd, ze krijgt jouw kaartje dus pas dinsdag. Kun je niet een kaartje voor haar bij haar ouders in de brievenbus stoppen? Dan krijgt ze hem vast veel eerder.Dat is idd ook een optie.. Ik denk dat ik gewoon beiden doe! Dan weet ik zeker dat het aankomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven