Gezondheid alle pijlers

Meer bewegen. Wie doet mee?

05-02-2017 13:49 225 berichten
Hallo allemaal!



In de tijd dat ik in een depressie zat, bewoog ik ineens niet meer, ik was alleen nog maar thuis en zat de hele dag aan de zoete koffie en nu heb ik dus diabetes en om dat van me af te vechten moet ik niet alleen op mijn dieet letten, maar ook bewegen, maar dat rondhangen in huis is een ding geworden waar ik niet meer van af lijkt te komen.

Het is me tot nu toe niet gelukt om mezelf uit de stoel te hijsen en erop uit te gaan en dat terwijl wandelen een levenslange hobby van me is geweest.



De afgelopen tijd las ik op het forum dat er meerdere van jullie zijn die moeten bewegen maar ook de fut niet op kunnen brengen en zichzelf moeten dwingen om het huis te verlaten. Vaak gaat het dan om een depressie of burnout of een andere oorzaak dat de moed in de schoenen doet zinken bij het idee naar buiten te gaan en te bewegen, dus dacht ik zo...



Als we elkaar nu stimuleren om lekker te gaan douchen en dan een wandeling te gaan maken, dan komen we allemaal aan ons trekken en we hebben elkaar om het in stand te houden, daar worden we gezonder en actiever van, door elkaar op te peppen en te stimuleren en misschien achteraf elkaar te vertellen wat we hebben gedaan. Lijkt me een stuk gezelliger dan het allemaal maar alleen te moeten doen, dus, wie doet mee?
Goedemorgen allen!



De dag is begonnen...!!!
Goedemorgen! Die was bij mij al om 5 uur begonnen
Ben je ook al buiten geweest?
Goedemorgen!

Hier is het nog een uurtje vroeger. Heb al het beddenspul buiten gehangen en de boel staat open.

Dat is ook een soort van buiten zijn, toch?

Vandaag eerst opruimen en strijken, anders blijft dat liggen.
Alle reacties Link kopieren
En, cateautje, ben je er klaar voor? Wordt het stad of toch bos?



Ik ben al een tijdje op pad, en sta nu tussen de velden in een heerlijk zonnetje :D



Ook de vogels voelen de lente aankomen en kwetteren er al lustig op los!
Op zich ben ik er klaar voor, maar zit even in gesprek met mijn zoon. Als dat achter de rug is trek ik de stad in.

Ik hoop dat je het naar je zin hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel een stok achter de deur. In wil in ieder geval beginnen met elke dag "iets" van bewegen. Stuk fietsen of stevig wandelen.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind dat ik vandaag mag beginnen
quote:Cateautje schreef op 06 februari 2017 @ 10:06:

Ben je ook al buiten geweest?Ja kind naar school, boodschappen gedaan, opgeruimd, straks kind uit school, dan naar kinderarts met beiden, daarna paar wasjes wegwerken en dan vrees ik dat het alweer tijd is om te koken en geen tijd voor extra beweging vandaag ..Ja vanavond zou kunnen maar daar heb ik echt weinig zin in meestal .
Hallooooow, hoe was de wandeling?





Heb de shampoo binnen. Tjonge, wat een roteind en vroeger vond ik het maar een stukkie. Wat duurde dat lang voor ik er was zeg. Weer duidelijk wennen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt u de eerste stap gezet.. beste is om dat elke dag te herhalen
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat wordt opbouwen, cateautje. Maar ik vind dat dat met wandelen snel gaat.



Heb je al een plan voor morgen?



Ik zit nu na wandeling en kopje koffie in de bus naar huis.

Mooie wandeling, mooi weer maar dat eindje straks van bushalte naar huis is er teveel aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 06 februari 2017 @ 07:09:

Richelle, zit er geen IFHC bij je in de buurt? Mijn abonnement was €195,- voor een jaar inclusief inschrijfgeld.



Zover ik weet niet.

Heb morgen een afspraak bij die mensen voor de fiets met 7 versnellingen.. mijn voornemen is dan ook om vrijdags naar mijn werk te fietsen en elke dag een stukje fietsen en opbouwen... ik ben toen ik op mijn 13de naar school ging voorgezet ook laag begonnen met fietsen en fietste de route al snel in 20 minuten inplaats van 1.5 uur.. als het net zo lekker kan gaan als toen dan doe ik het ervoor
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
quote:aliva schreef op 06 februari 2017 @ 13:24:

Ja, dat wordt opbouwen, cateautje. Maar ik vind dat dat met wandelen snel gaat.



Heb je al een plan voor morgen?



Ik zit nu na wandeling en kopje koffie in de bus naar huis.

Mooie wandeling, mooi weer maar dat eindje straks van bushalte naar huis is er teveel aan Aanstelster!
Overigens, ik ga voortaan in de middag wandelen, dat vind ik veel gezelliger dan in de morgen. In de middag is het lekker druk in de stad en leeft het meer. Vanmorgen was alles nog half in slaap en stil en daar vind ik niks an, dus ik ga om een uur of één van huis morgen en de komende tijd.

Had er ook geen erg in dat op maandag alles pas om elf uur open gaat, dus dan loopt er sowieso haast niemand in de stad.
Alle reacties Link kopieren
In ons stukje uiterwaarden vind ik het juist wel fijn om te wandelen als in ieder geval de zon schijnt. Vandaag zojuist een stukje gefietst. Niet heel ver, maar ga vanavond een stuk lopen naar een afspraak. Helaas wel in het donker....
Alle reacties Link kopieren
Bikkels!! Eerste wandeling zit er op!

Ik ben net thuis en stap zo de deur weer uit voor mijn rondje. Ik heb de mazzel dat manlief kookt dus als ik thuis kom, rond half 6, kan ik zo aanschuiven!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Veel plezier! Hoop dat je leuke dingen te zien krijgt onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Zo, en weer thuis. Ik had sjans onderweg Cateau! Maar of deze in de categorie leuk viel ...
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Maakt niet uit, sjans is een goed zaak, zeker als het een man betreft die out of his league reageert.

Het doet je duidelijk goed ook, je moet er niet voor niets zo om lachen en lachen is gezond.
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol was het tijdens je wandelrondje. Misschien kom je m vaker tegen als je dezelfde route loopt...
Alle reacties Link kopieren
Hé allemaal! Iedereen braaf een rondje gewandeld vandaag of gefietst of op andere wijze bewogen?

Ik ga zo mijn wandelschoenen aantrekken en de miezerregen trotseren. Wie weet kom ik die zelfde man wel weer tegen als gisteren.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks de fiets ophalen en terug fietsen in de sneeuw brrr
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Succes Richelle! Ik heb lekker een uurtje gewandeld, het was wel koud maar als ik stevig doorstappen loop ik mezelf wel warm!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Het komt vast goed ik fiets nooit zal denk ik een zwaar ritje terug worden maar wil het elke dag gaan doen moet goed komen uit eindelijk wandelen kan ik zo 2 uur lang doen maar gevoel dat dat geen ingeving geeft op mij conditie vandaar de fiets aanschaf..



Koud is het zeker maar beetje erop kleden en word door bewegen vanzelf wel warmer
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven