Gezondheid alle pijlers

Meer mensen de griep?

16-12-2014 09:22 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die de griep hebben? Sinds zondag de griep hier. Koorts is inmiddels gezakt maar die rothoest. Het doet inmiddels zo'n pijn dat ik bang ben voor elke hoestkriebel. Vannacht er ook niet van geslapen.

Ik slik paracetamol, veel thee met honing, water, fruit. Smeer dampo etc.

Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Mijn 4 jarige dochter heeft ook griep. Al 6 dagen flink koorts en hoesten. Ben met haar bij de huisarts geweest. Maar je kunt alleen maar uitzieken. Veel drinken, veel rust en paracetamol tegen koorts en pijn.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
En dan te weten dat de echte griepgolf nog moet komen. Ik hoorde daarnet dat er een nieuw griepvirus vanuit Amerika onderweg is.

Beterschap voor de zieken trouwens.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen verkouden en in het weekend buikgriep gehad.

Blegh. Wanneer is het weer lente?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hier wel die rothoest, benauwd en erg verkouden. Gisteren koorts, maar vandaag geloof ik niet. En dat in mn vakantie, blegh.

Ik heb van die bruistabletjes die zouden helpen om het slijm op te lossen. Helpt wel iets.



Beterschap!
Ik ben ingeënt tegen de echte influenza, en heb sindsdien nooit meer de griep gehad.

Thank god voor de griepprik!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er net van af, maar heb er bijna 5 weken mee gesukkeld. Vooral die hoest is vervelend. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 16 december 2014 @ 09:29:

En dan te weten dat de echte griepgolf nog moet komen. Ik hoorde daarnet dat er een nieuw griepvirus vanuit Amerika onderweg is.

Beterschap voor de zieken trouwens.Vanuit Amerika onderweg? Het staat nu met z'n koffertje bij de incheckbalie?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie! Die hoest inderdaad, pfff.

@pinkelot jij beterschap voor je dochter

@speeseend, was dat bisolvon?

@biefstk 5 weken?? My god..moet wel zeggen dat ik me hiervoor ook al wat wiebelig voelde dus al wel onder de leden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nagekeken op kinkhoest, zo erg was de hoest. Gelukkig negatief.

Ze heeft wel een antibiotica meegekregen van de kinderarts. De bacterie waar ze wel positief op heeft getest was erg gevoelig voor de antibiotica en is ook de reden van de hoest.



Na een week hoesten ben ik ook naar de huisarts gegaan en heb dezelfde antibiotica gekregen van de huisarts. Gisteren begonnen, nu al een stuk beter.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al twee weken aan het hoesten, echt zo'n vreselijke zeehondenhoest. De hoestkriebel blijft maar komen, ik word er gek van! Van dat vele hoesten krijg ik dan weer hoofdpijn. Iemand tips tegen dat hoesten?

Verder niet ziek, alleen die hoest...
Alle reacties Link kopieren
Als het trouwens een kriebelhoest/droge hoest is zonder slijm kun je ook een paracetamol met codeïne slikken. Dat onderdrukt de hoest echt heel goed.

Alleen op recept te krijgen.



Er is ook een hoestdrank te krijgen bij oa. Etos waar een beetje codeïne inzit. Bij verkoudheid van de kinderen is dat normaal gesproken het enige dat echt werkt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen voor codeïne tabletten
Alle reacties Link kopieren
Geen griep hier (nog niet?). Maar wel al bijna twee maanden verkoudheid. Had alle verkoudheidssymptomen. En heb nu alleen nog maar een diepe hoest en slijm.



Zelf heb ik altijd alles in huis voor verkoudheid. Dit keer tevergeefs. Zelfs codeïne deed niks.

Wat wel hielp was acetylcysteine (dat zijn bruistabletten) tegen slijm. Volgens mij heb je die van bepaalde merken maar ik koop ze gewoon bij de lidl of drogist. Merkloos. En dus veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 december 2014 @ 09:43:

[...]





Vanuit Amerika onderweg? Het staat nu met z'n koffertje bij de incheckbalie?





Mogelijk zwaar griepseizoen op komst



15 december 2014 - Er is nog weinig griep in Nederland en België. Toch houdt de Grote Griepmeting rekening met een zwaarder griepseizoen dan vorige winter.



De griepmeting baseert zich daarbij op waarnemingen in de Verenigde Staten, waar de griep al epidemische vormen begint aan te nemen. Zo waarschuwt het Amerikaanse CDC (Centers for Disease Control and Prevention) dat een nieuw griepvirus van het type influenza A/H3N2 rondwaart waartegen de griepprik weinig bescherming biedt.



Bron:https://www.degrotegriepmeting.nl/
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:biefstuk schreef op 16 december 2014 @ 09:41:

Ik ben er net van af, maar heb er bijna 5 weken mee gesukkeld. Vooral die hoest is vervelend. Beterschap!Had je trouwens ook van die nare steken in je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Speeseend schreef op 16 december 2014 @ 09:37:

Hier wel die rothoest, benauwd en erg verkouden. Gisteren koorts, maar vandaag geloof ik niet. En dat in mn vakantie, blegh.

Ziekmelden kan trouwens ook tijdens vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de omgeving is de griep volop uitgebroken. Bij mijn oudste was letterlijk de helft van de klas ziek. En de huisarts zei dat ze overuren draait omdat ze de hele tijd griep-patiënten over de vloer heeft. Ons hele gezin is er inmiddels door in de ban. Het duurt al 2 weken: eerst heel moe, daarna koorts, spierpijn, ellende, daarna de hoest/slijm periode en nu zit ik met ontstoken bijholtes en nog steeds moe, moe, moe...
Alle reacties Link kopieren
Oh brrr, ik ben er ook net een beetje vanaf. Ook twee (!!) weken flink ziek geweest met koorts en de hele rataplan. Nu alleen nog hoesten, niet echt kriebelhoest meer, volgens mij meer een soort rest-hoestje? Iemand een idee hoe lang dat zou kunnen duren? Is buiten stukke nerger dan binnen. Lig er ook (thank God) niet meer van wakker.
Alle reacties Link kopieren
Beetje verkouden nu, maar vorig jaar een flinke longontsteking gehad door een verwaarloosde griep. Nu ben ik wel wat voorzichtiger en let beter op mezelf want dit wil ik niet nog eens krijgen. Ben er een maand van thuis geweest en zo ziek als een hond.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 december 2014 @ 11:12:

[...]



Had je trouwens ook van die nare steken in je hoofd?Ik had, waarschijnlijk door het vele hoesten, continue hoofdpijn met af en toe flinke uitschieters.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die steken waarbij het lijkt of iemand er steeds een tik van de hamer opgeeft. Elke keer schik ik weer. Zo pijn soms tot huilend toe. I hate this
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook imbeciel zie ik
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 december 2014 @ 20:35:

Ik heb van die steken waarbij het lijkt of iemand er steeds een tik van de hamer opgeeft. Elke keer schik ik weer. Zo pijn soms tot huilend toe. I hate thisYep, ik herken het. Ik neem altijd naproxen tegen hoofdpijn, dat helpt enigszins
Alle reacties Link kopieren
quote:biefstuk schreef op 16 december 2014 @ 20:47:

[...]





Yep, ik herken het. Ik neem altijd naproxen tegen hoofdpijn, dat helpt enigszinsKlinkt o aardig maar gelukkig dat je het herkent. Niks engs dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven