Gezondheid alle pijlers

Mezelf wel,of niet laten vaccineren tegen tamponziekte

24-06-2016 10:26 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het niet goed is om een tampon langer in te houden dan de gebruiksaanwijzing zegt maar soms gebeurd het me toch.

Nu zie ik dat er een vaccin in de maak is tegen deze enge tampon ziekte.

Wat is wijsheid? Me zo snel als het mogelijk is in te laten enten tegen de tampon ziekte zodat ik veilig mijn tampon in kan hebben?



http://www.hln.be/hln/nl/ ... onziekte-in-de-maak.dhtml
Ik zou eens gaan bedenken wat je vanavond gaat eten. Ik doe iets met kip.
quote:Hunniebunnie schreef op 24 juni 2016 @ 10:27:

Ik zou eens gaan bedenken wat je vanavond gaat eten. Ik doe iets met kip.Ik doe een salade.
Alle reacties Link kopieren
Of je vervangt je tampon gewoon op tijd. Een vaccin tegen een ziekte die zeer zeldzaam is en blijkbaar makkelijk te voorkomen... serieus?!
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 24 juni 2016 @ 10:27:

Ik zou eens gaan bedenken wat je vanavond gaat eten. Ik doe iets met kip.Denk je dat dat helpt dan? Kip eten als je ongesteld bent? Dat wist ik niet.
Dit is voorlopig nog een non-vraag. In het artikel hebben ze het over de eerste stapjes naar ontwikkeling. Trek nog maar een kaar of 10 uit minimaal voordat zoiets beschikbaar komt, als het überhaupt al lukt om zo'n vaccin te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nina!
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 24 juni 2016 @ 10:27:

Ik zou eens gaan bedenken wat je vanavond gaat eten. Ik doe iets met kip.Ik zat aan bloedworst met bietjes te denken...
...
quote:Inkie12345 schreef op 24 juni 2016 @ 10:29:

[...]



Ik doe een salade.Kan ook nog. Verwarrend. Ik ga een topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Getver, dat is allemaal rood, Rooss.
óu sont les neiges d'antan

quote:Hendrika24 schreef op 24 juni 2016 @ 10:29:

[...]





Denk je dat dat helpt dan? Kip eten als je ongesteld bent? Dat wist ik niet.O kindje, er is nog zóveel meer wat je niet weet. Ik voorzie nog vele topics.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik een cup.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 24 juni 2016 @ 10:30:

Getver, dat is allemaal rood, Rooss.Vond ik wel leuk in een tampontopic.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hendrika24 schreef op 24 juni 2016 @ 10:29:

[...]





Denk je dat dat helpt dan? Kip eten als je ongesteld bent? Dat wist ik niet.Andersom. Als je een stuk kip gebruikt i.p.v een tampon krijg je ook geen tamponziekte. Wèl salmonella, maar daar kun je je weer niet voor inenten.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 24 juni 2016 @ 10:33:

[...]





Andersom. Als je een stuk kip gebruikt i.p.v een tampon krijg je ook geen tamponziekte. Wèl salmonella, maar daar kun je je weer niet voor inenten.
quote:Maechtje schreef op 24 juni 2016 @ 10:33:

[...]





Andersom. Als je een stuk kip gebruikt i.p.v een tampon krijg je ook geen tamponziekte. Wèl salmonella, maar daar kun je je weer niet voor inenten.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat waarschijnlijk nog jaaaaren duren voordat dat vaccin daadwerkelijk op de markt is. Nu is alleen nog maar aannemelijk dat het werkzaam is, dan komen alle keuringen nog.



Sinds de jaren '70 is er wel één en ander verbeterd op het gebied van tampons. Daarnaast kan je zelf ook wat doen: minstens 3x per dag wisselen (met ongeveer gelijke tussenpozen) en gebruik de kleinste tampon met de laagste absorptiegraad die alsnog zijn werk doet. Vermijd (huid)contact met de schaamstreek en probeer hem in één keer in te brengen. Tampongebruik afwisselen met maandverband en geen tampons gebruiken als je zweertjes aan je vingers hebt. Dan loop je het minste risico.



Ik zou in elk geval niet mijn hoop hierop pinnen, want als het al beschikbaar wordt, kan het zomaar nog 10 jaar duren.
Salmonella in je doos, hoe zou dat zich uiten?
quote:Inkie12345 schreef op 24 juni 2016 @ 10:36:

Salmonella in je doos, hoe zou dat zich uiten?Ik denk dat je dan rondspringt als een kip zonder kop.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat allemaal zo lees is mijn doos van aluminium ofzo denk ik. Heb een keer per ongeluk heeeel lang een tampon in laten zitten, ik was m vergeten. Hij kwam vanzelf naar buiten zetten toen ie het zat was daarbinnen.

Geen centje pijn.

Wel een vieze boel, dat dan weer wel.
...
quote:Hunniebunnie schreef op 24 juni 2016 @ 10:38:

[...]





Ik denk dat je dan rondspringt als een kip zonder kop.
quote:Rooss4.0 schreef op 24 juni 2016 @ 10:40:

Als ik dat allemaal zo lees is mijn doos van aluminium ofzo denk ik. Heb een keer per ongeluk heeeel lang een tampon in laten zitten, ik was m vergeten. Hij kwam vanzelf naar buiten zetten toen ie het zat was daarbinnen.

Geen centje pijn.

Wel een vieze boel, dat dan weer wel.ieuwwww is mij gelukkig nog nooit gebeurd, afkloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis Tampontouwtje in dit topic.. Maakt het op tijd verwijderen van je tampon een stuk makkelijker.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 juni 2016 @ 10:40:

Als ik dat allemaal zo lees is mijn doos van aluminium ofzo denk ik. Heb een keer per ongeluk heeeel lang een tampon in laten zitten, ik was m vergeten. Hij kwam vanzelf naar buiten zetten toen ie het zat was daarbinnen.

Geen centje pijn.

Wel een vieze boel, dat dan weer wel.Ielh! Maar ik ben toch nieuwsgierig, na hoe lang was dat?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wat een weer he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven