Gezondheid alle pijlers

Minder koolhydraten -> ontlasting als stopverf

27-03-2013 09:25 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry alvast voor het vieze onderwerp. Ik heb gegoogled, maar ben eigenlijk op zoek naar ervaringsverhalen.



Sinds 2 maanden ben ik minder koolhydraten als in brood, rijst, pasta en aardappelen aan het eten. Ook ben ik helemaal gestopt met suiker (koekjes, koken uit zakjes enz.) ik ben hierdoor ruim 8 kilo afgevallen en voel me eigenlijk heel goed. Toen ik nog gewoon koolhydraten at, had ik eigenlijk de hele dag door honger. Vooral na het eten had ik enorme onbedwingbare trek en ik had ook regelmatig last van eetbuien. Nu ik zo anders eet is dit helemaal verdwenen.



Ik ben veel meer groenten en zuivel, iets meer vlees en eiwitten in de vorm van eiwitshake na het sporten gaan eten. Ik eet heel lekker en veel, voel me er ook echt beter bij.



Maar, sinds ik op deze manier eet, is mijn ontlasting ook toaal veranderd. Ik ging altijd vrijwel dagelijks en het zag er prima uit. Tegenwoordig ga ik om de dag en is mijn ontlasting zeer licht van kleur. Vanmorgen was het echt bijna wit, ik schrok ervan! Ik heb verder geen klachten, geen buikpijn o.i.d. Op internet lees ik dat problemen met de lever of galblaas deze kleur ontlasting kunnen veroorzaken, maar zou dit dan kunnen komen door mijn nieuwe eetpatroon?



Ik zou natuurlijk naar de huisarts kunnen gaan, maar omdat ik me verder helemaal prima voel, wilde ik het eerst hier eens vragen.
Alle reacties Link kopieren
Je lever maakt geen bilirubine lijkt wel.

Ben je een beetje gelig?



Sowieso naar de HA!
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd even bellen.

Ik heb ook een poos koolhydraten beperkt gegeten, kreeg wel andere ontlasting maar niet qua kleur
Alle reacties Link kopieren
Niet op een forum gaan vragen, niet op internet gaan zoeken, dit is huisartsenwerk!
Alle reacties Link kopieren
tja das nou het nadeel van koolhydraten weglaten...

(althans de goede koolhydraten die in volkoren en speltbrood zitten en in fruit en groenten enz)

daar zitten namelijk vezels in die je nodig hebt voor een goede stoelgang.
Alle reacties Link kopieren
meer vezels!



enne, is het geen schimmel?



(huisarts weet raad)
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe82 schreef op 27 maart 2013 @ 09:42:

tja das nou het nadeel van koolhydraten weglaten...

(althans de goede koolhydraten die in volkoren en speltbrood zitten en in fruit en groenten enz)

daar zitten namelijk vezels in die je nodig hebt voor een goede stoelgang.



Onzin. Witte ontlasting heeft een heel andere oorzaak.

Naar de huisarts ermee.



(en natuurlijk heb je wel vezels nodig, en iets van koolhydraten, maar TO leeft niet op vlees en ei).
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest in mijn openingspost. Ik eet namelijk wel nog regelmatig havermout en speltbrood. Ook eet ik bijvoorbeeld quinoa. Ik eet trouwens ook veel noten. Ik volg dus niet een dieet zoals atkins, maar probeer gewoon wat gezonder te eten.



Ik zie niet gelig en mijn oogwit is ook niet gelig. Ik heb zelf het idee dat het misschien we eens door de zuivel zou kunnen komen. Ik ga maar eens beginnen met een aantal dagen een eetdagboekje bij te houden. Mocht het aanhouden, dan ga ik wel even naar het spreekuur.
Alle reacties Link kopieren
Het komt niet door de zuivel.

Je moet naar de dokter. Er is waarschijnlijk iets met je lever of je galwegen.



edit:

Ik kan hoogstens nog bedenken dat je overgevoelig bent voor melkeiwit. Ook dat kan de dokter onderzoeken.

de dokter heeft me terecht gewezen Ik moet ook niks 'bedenken'. Excuus,
.
Alle reacties Link kopieren
Als arts zeg ik:



Bel even met je huisarts!



Ik denk dat hij/zij je uitnodigt op het spreekuur om even bloed te laten prikken.



Niet zelf dokteren... en nee het komt niet 'door de zuivel'. Huppekee naar je huisarts aub!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 27 maart 2013 @ 09:52:

Het komt niet door de zuivel.

Je moet naar de dokter. Er is waarschijnlijk iets met je lever of je galwegen.



edit:

Ik kan hoogstens nog bedenken dat je overgevoelig bent voor melkeiwit. Ook dat kan de dokter onderzoeken.

Eens met advies om naar de huisarts te gaan.



Maar nee-nee-nee melkeiwitallergie geeft geen witte ontlasting! maar diarree.



TO: op internet zit je op de verkeerde plek met dit soort dingen. Bel je arts.
Probeer wat meer vezels te eten, deze kun je geloof ik ook uit bijvoorbeeld peulvruchten halen.



Ik kak juist als een ijsbeer als ik minder koolhydraten eet. Werkt echt super, tegen de trend in.
Ik dacht trouwens ook dat je van veel zuivel wit in je ontlasting kunt krijgen, eet je veel volle kwark?



Hieronder lees ik dat het niet zo is, dus toch lijkt het me raadzaam om een arts te raadplegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook zo en dan zelfs nog zonder speltbrood ofzoiets (en krijg trouwens zat vezels binnen. Zoals TO zegt van groentes en noten en zaden etc). Bij mij is de boel juist allemaal beter gaan werken! en zeker geen witte kleur ofzo dus echt huisarts n bezoekje geven hoor!

Succes!



Ps zuivel is niet zo goed voor je, wellicht kun je over op amadelmelk of als je t echt niet kunt laten geitenzuivel?
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraten e.d hebben invloed op de vorm van de ontlasting de dikte eventueel de frequentie.

Stopverfkleur is altijd een reden om naar de huisarts te gaan!!!!

Gewoon bellen en een afspraak maken hopsekee!
Alle reacties Link kopieren
Google>>>>witte poep - kan wijzen op een obstructie (afsluiting of verstopping) in de darmen. Bijvoorbeeld door galstenen of invaginatie (ingestulpte darmen). Ga meteen naar de dokter!
Alle reacties Link kopieren
ja joh, ga TO lekker bang zitten maken.

zelf dokteren via google is zo dom...
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel handig.

Zodat je weet wanneer je echt naar de dokter moet.
.
Witte stopverfachtige ontlasting is altijd iets om mee naar de huisarts te gaan! Niet over een week pas, maar gewoon vandaag of morgen. Succes, gelijk even bellen hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe82 schreef op 27 maart 2013 @ 10:28:

ja joh, ga TO lekker bang zitten maken.

zelf dokteren via google is zo dom...in dit geval mag dat, TO doet dom, dit is een duidelijk signaal van lichaam, TO moet naar de huisarts
Bang maken is niet nodig. Ik ben doktersassistente en mij is geleerd dat stopverfachtige ontlasting iets is om altijd direct te laten bekijken door een huisarts. Ik hoop dat het tot TO doordringt dat dit een serieus probleem kan zijn en dat ze er wèl wat mee moet nu.
Miepjes, al gebeld inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 27 maart 2013 @ 10:49:

[...]



in dit geval mag dat, TO doet dom, dit is een duidelijk signaal van lichaam, TO moet naar de huisarts



ik ben het helemaal met je eens dat TO naar HA moet ipv

hier te gaan vragen wat ze mogelijk heeft en 100.000 speculaties krijgt, maar toch is googelen niet handig! zorgt alleen maar voor extra stress en dat is nergens goed voor...
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe82 schreef op 27 maart 2013 @ 15:37:

[...]





ik ben het helemaal met je eens dat TO naar HA moet ipv

hier te gaan vragen wat ze mogelijk heeft en 100.000 speculaties krijgt, maar toch is googelen niet handig! zorgt alleen maar voor extra stress en dat is nergens goed voor...Dat had ze zelf al gedaan, lees haar eigen stuk. Ze had al gezocht op internet
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Fijn zoveel reacties! Ik heb nog niet gebeld met de huisarts. Ik heb verder helemaal geen buikpijn o.i.d., dus ik heb besloten het nog een paar dagen aan te kijken. Mocht ik na het weekend er nog steeds last van hebben, dan ga ik zeker even langs. Het is niet dat ik mijn lichaam (en jullie adviezen) niet serieus neem, maar ik wil gewoon niet voor ieder wissewasje naar de dokter rennen.



Ik houd jullie op de hoogte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven