Gezondheid alle pijlers

minderen stoppen met genotsmiddelen

28-11-2015 19:34 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Er is al een topic over minderen stoppen met alcohol.

Dat gaat nu redelijk bij mij.

Ik schaam me eigenlijk om dit te zeggen. Ik kon eerst heel goed met mate eens drugs nemen eens in het half jaar op een feestje. Nu betrap ik mijzelf erop dat het bijna ieder weekend raak is. Wel altijd onder gezeldschap dus niet alleen op de bank.

Nu ben ik er helemaal klaar mee, ik vind dat je optijd moet stoppen en moet erkennen wanneer het een gevaar dreigt te worden, en dat is nu. Dus bij deze voor mij voorlopig niks meer alleen een drankje.



Vaak lees ik topics en zie dat er veel forummers tegen zijn. Maar ik denk dat er toch ook dames of heren zijn die wel eens gebruiken of ook af en toe teveel of misschien wel een verslaving? Of het nu drank, drugs, gokken, seks of welke verslaving dan ook. Ik hoop dat we in dit topic elkaar kunnen helpen en motiveren. Of dat je het alleen even van je af wil schrijven.
Ik rook soms ook een blowtje, maar ik voel geen noodzaak om te stoppen. Ik doe er niemand kwaad mee, ik vind het lekker en het ontspant me.
Alle reacties Link kopieren
soms is toch prima
Alle reacties Link kopieren
Herken mij hier niet in, dus aan mijn bijdrage heb je niets. Nog nooit drugs gedaan (ben in de 40) en na 1 à 2 wijntjes zit ik aan mijn tax. Voor de rest ook geen op de loer liggende verslavingen.

Sterkte!
Het is een probleem omdat je zelf al aangeeft dat het een probleem dreigt te worden. En dat is goed, want als jij je dat nu realiseert, dan kun je dus ook ingrijpen.



Hoe ga je het aanpakken? Niet meer op stap met de vrienden waarmee je gebruikt?
Mijn man rookte vroeger wel eens een blowtje. En toen zijn moeder ziek werd was dat op een gegeven moment dagelijks een blowtje. Nu liep alles redelijk door. Hij lag niet te apegapen op de bank, zijn werk liep goed door, hij ging elke dag naar zijn moeder etc. Maar zo kon het natuurlijk niet door blijven gaan. Toen zijn moeder op sterven lag is hij er in een keer mee gestopt. Omdat hij zo niet verder wou leven. En sindsdien (nu 1.5 jaar) heeft hij nog maar 1 keer wat gerookt. Dat lukt je door duidelijk voor jezelf te stellen waarom je het niet meer wilt doen, en niet meer te veel om te gaan met mensen die het doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij gaat t wat verder dan een blowtje.

Nu heb ik een streep getrokken wel lastig vriendin van mij doet het ook regelmatig. Heb haar wel vertelt dat ik het niet meer wil doen.

En op werk doet ook 70% het.



Als je er geen problemen mee hebt is het goed en af en toe een blowtje is ook geen probleem.



Ja ik merk wel gelijk als ik iets doe, en ik doe het die paar dagen erna niet en ik ga er steeds vaker aan denken. Dan weet ik dat ik moet oppassen.
Goed zo, als je maar gewoon jezelf kotsbeu bent!
Is het anders een idee om de eerste 3-4 weken de sociale contacten met regelmatige gebruikers op een laag pitje te zetten? Juist die eerste weken zijn het lastigst en dan is het heel moeilijk om te verleiding te weerstaan als je er toch mee geconfronteerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt. Maar we werken ook samen en reizen samen naar werk dus dat is lastig.

Vertellen dat ze t zelf mag weten maar niet dat ik het zie of waar ik bij ben.

Maar moet zelf sterk genoeg in mijn schoenen staan. Ben nog niet verslaafd dus dat gaat wel lukken. Merk alleen dat het gevaar op de loer ligt en het dus tijd is om in te grijpen.

Gebruikt hier verder niemand hard drugs? Of niemand met andere verslavingen?
Alle reacties Link kopieren
Dus tijdens het samen reizen wordt er ook gebruikt? ??
Nee ben niet zo gevoelig voor drugs of alcohol (gelukkig).

Bij mij op het werk word er door collega's regelmatig coke gesnoven en te vaak en veel vind ik. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar vind 2x per jaar bij wijze voldoende. Dit jaar nog geen behoefte aan gehad want zie bij hun dat het een nare en dure gewoonte is. Een x gezellig dronken worden is er niet meer bij, men moet en zal drugs regelen. Pff :(
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb wel eens een pilletje gedaan maar dat was zeker niet vaak en het is niet sterk verslavend. Ik ken wel aardig wat mensen die regelmatig speed of coke namen/ nemen bij feestjes of uitgaan. Dit kan op een gegeven moment ongemerkt een verslaving worden... goed dat je ermee wilt stoppen.

Je kunt natuurlijk proberen om de komende tijd proberen om uit te gaan en dan alleen een wijntje of biertje erbij te nemen. Verder niks. Als iemand je aanbied, sla je af. Gewoon vanavond effe niet. En als je moe wordt, ga je gewoon naar huis.

Als je merkt dat je het moeilijk vindt om af te slaan, kun je beter voorlopig niet uit gaan of naar feestjes waar het er toch van gaat komen. Succes! Het lukt je vast als je er achter staat. Bedenk je vooral dat verslaving echt op de loer ligt! Dat wil je toch niet?
Only dead fish go with the flow
Ik gebruik geen drugs, en drink misschien 2x per jaar een keer 1 glaasje. (Ik ben wel verslaafd aan nicotine).



Ik leef liever in de werkelijkheid en vind wat drank en drugs met je hoofd doen echt verschrikkelijk. Ik snap ook echt niet dat mensen zich daar wel toe aangetrokken voelen. En vanaf de zijlijn vind ik overmatige gebruikers ook altijd wat sneu. Altijd maar die vlucht van een steeds waziger wordend werkelijk leven in een zoektocht naar de roes.
[quote]-NummerZoveel- schreef op 28 november 2015 @ 21:03:

Ik gebruik geen drugs, en drink misschien 2x per jaar een keer 1 glaasje. (Ik ben wel verslaafd aan nicotine).



Ik leef liever in de werkelijkheid en vind wat drank en drugs met je hoofd doen echt verschrikkelijk. Ik snap ook echt niet dat mensen zich daar wel toe aangetrokken voelen. En vanaf de zijlijn vind ik overmatige gebruikers ook altijd wat sneu. Altijd maar die vlucht van een steeds waziger wordend werkelijk leven in een zoektocht naar de roes.[/quote]

want jij weet hoe het is?

Als je niet weet waar het over gaat zou ik maar zwijgen..
Ik worstel op het moment met coke. Jarenlang heel af en toe gebruikt en nu zit ik er helemaal aan. Verslaafd. Afgelopen week gestopt maar gister een terugval gehad.

Het is echt rotspul. Ben blij dat jij er nog relatief op tijd bij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 28 november 2015 @ 20:56:

Nee ben niet zo gevoelig voor drugs of alcohol (gelukkig).

Bij mij op het werk word er door collega's regelmatig coke gesnoven en te vaak en veel vind ik. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar vind 2x per jaar bij wijze voldoende. Dit jaar nog geen behoefte aan gehad want zie bij hun dat het een nare en dure gewoonte is. Een x gezellig dronken worden is er niet meer bij, men moet en zal drugs regelen. Pff :(Ja dat is ook jammer. Het probleem met alcohol is t vervaagd je grenzen. Dan denk je ach voor deze keer. Maar zo gaat het keer op keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 28 november 2015 @ 21:00:

Ja ik heb wel eens een pilletje gedaan maar dat was zeker niet vaak en het is niet sterk verslavend. Ik ken wel aardig wat mensen die regelmatig speed of coke namen/ nemen bij feestjes of uitgaan. Dit kan op een gegeven moment ongemerkt een verslaving worden... goed dat je ermee wilt stoppen.

Je kunt natuurlijk proberen om de komende tijd proberen om uit te gaan en dan alleen een wijntje of biertje erbij te nemen. Verder niks. Als iemand je aanbied, sla je af. Gewoon vanavond effe niet. En als je moe wordt, ga je gewoon naar huis.

Als je merkt dat je het moeilijk vindt om af te slaan, kun je beter voorlopig niet uit gaan of naar feestjes waar het er toch van gaat komen. Succes! Het lukt je vast als je er achter staat. Bedenk je vooral dat verslaving echt op de loer ligt! Dat wil je toch niet?Ja ik voel nu heel sterk dat ik er klaar mee ben. Ik ben 24 wil iets van mijn leven maken. Wil ook uit deze wereld waar ik nu in werk. Dus daar ga ik mij de komende tijd mee bezig houden. Alles leuk en aardig maar weet wanneer je moet stoppen en dat is nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gipsy25 schreef op 28 november 2015 @ 21:42:

Ik worstel op het moment met coke. Jarenlang heel af en toe gebruikt en nu zit ik er helemaal aan. Verslaafd. Afgelopen week gestopt maar gister een terugval gehad.

Het is echt rotspul. Ben blij dat jij er nog relatief op tijd bij bent.Heb je mogelijkheid om naar een afkick kliniek te gaan? Daar krijg je ook gerichte therapie. Sterkte! Vermijd alles wat linkt aan de drugs!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Gipsy25 schreef op 28 november 2015 @ 21:42:

Ik worstel op het moment met coke. Jarenlang heel af en toe gebruikt en nu zit ik er helemaal aan. Verslaafd. Afgelopen week gestopt maar gister een terugval gehad.

Het is echt rotspul. Ben blij dat jij er nog relatief op tijd bij bent.





Jeetje heftig zeg! Krijg je wel hulp? Alleen gaat het denk ik niet lukken verslaving is een ziekte waarbij je echt hulp nodig hebt.

Ja ik kom nu waarschijnlijk onverstandig over omdat ik ook gebruik. Maar ben nog net verstandig genoeg om te zien wanneer het te ver gaat.

Ja het kan jaren lang goed gaan dat af en toe gebruiken. Ik begon op mijn 21e met de rommel en dan deed ik het op gelegenheden, ik ben nu 24 en nu pas begint het ieder weekend.

Erkenning van je verslaving is al een hele grote stap. Het moet jou ook lukken om ervan af te komen, je bent niet de enige die er mee worstelt. Ik hoop echt dat je professionele hulp zoekt/krijgt. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt wil dan lukt het.

Ik heb behoorlijk creatief gebruikt en van de ene op de andere dag was ik er klaar mee en heb het (ondanks dat het soms moeilijk was) nooit meer aangeraakt. Dat hou ik zo: want als het nu 1 keertje kan, dan kan het over een half jaartje ook wel weer en voor ik het weet zit ik weer op de frequentie waar ik eerst op zat. Gewoon nooit meer doen is echt makkelijker. Succes, je kan het!
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekeloertje schreef op 28 november 2015 @ 20:48:

Dus tijdens het samen reizen wordt er ook gebruikt? ??Uhm ja helaas wel, maar geen drug waarbij je je concentratie verliest of waar je waus van wordt. Krijg ik nu een preek?
Alle reacties Link kopieren
quote:divadevil schreef op 28 november 2015 @ 21:49:

[...]





Ja ik voel nu heel sterk dat ik er klaar mee ben. Ik ben 24 wil iets van mijn leven maken. Wil ook uit deze wereld waar ik nu in werk. Dus daar ga ik mij de komende tijd mee bezig houden. Alles leuk en aardig maar weet wanneer je moet stoppen en dat is nu.



Echt goed van je. Zet door en laat je niet van je pad afbrengen! Ga je uitgaan/ feestjes voorlopig overslaan?

Ik weet niet wat je hebt gebruikt. Maar ik heb van redelijk dichtbij iemand meegemaakt die afkickte van recreatief gebruik (bijna elk weekend) van speed. Dat betekende letterlijk niet uitgaan/ geen feestjes meer en alleen afspreken thuis met een bak koffie en hooguit een paar biertjes.

Wat is je plan van aanpak?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 28 november 2015 @ 21:57:

Als je echt wil dan lukt het.

Ik heb behoorlijk creatief gebruikt en van de ene op de andere dag was ik er klaar mee en heb het (ondanks dat het soms moeilijk was) nooit meer aangeraakt. Dat hou ik zo: want als het nu 1 keertje kan, dan kan het over een half jaartje ook wel weer en voor ik het weet zit ik weer op de frequentie waar ik eerst op zat. Gewoon nooit meer doen is echt makkelijker. Succes, je kan het!



Ja wat maakte voor jou de rede om opeens te stoppen?

Knap van je hoor.

Het beste is niks proberen dan weet je ook niet wat je mist. Maar door sommige oorzaken en nieuwsgierigheid.

Het komt wel goed het heeft alleen even wat extra aandacht nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 28 november 2015 @ 21:58:

[...]





Echt goed van je. Zet door en laat je niet van je pad afbrengen! Ga je uitgaan/ feestjes voorlopig overslaan?

Ik weet niet wat je hebt gebruikt. Maar ik heb van redelijk dichtbij iemand meegemaakt die afkickte van recreatief gebruik (bijna elk weekend) van speed. Dat betekende letterlijk niet uitgaan/ geen feestjes meer en alleen afspreken thuis met een bak koffie en hooguit een paar biertjes.

Wat is je plan van aanpak?



Ik gebruik meestal coke, heel af en toe MDMA. Het vervelende is ik werk in ern wereld waar het normaal is om drugs te gebruiken en te drinken. Het is een soort horeca gelegenheid met veel gebruikers.

Ik hoop hier wat extra steun te vinden. Stiekem had ik niet zo'n fijne reacties verwacht. Omdat ik op sommige topics hele felle reacties over drugs zie. Fijn dat jullie wel begrip hebben.

Zelf uitgaan doe ik al bijna nooit omdat ik in de weekenden werk. En na het weekend ga ik ergens anders solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven