Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Pausini ik ben de eerste! En balen zeg, van je telefoon. Ik drink nu wijn, maar probeer het binnen de perken te houden vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Insgelijks Dora.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!! Ik drink ook wijn haha! Nieuwkomers laat je niet afschrikken, we drinken ook heel vaak niet, en een deel van ons drinkt helemaal niet!
Happy new topic



Ik zit aan de thee!
TVP. Grapje. Hellooowaaaaaa

Ik ga douchen na een lange dag. En dan heerlijk stendertjes drinken.
Alle reacties Link kopieren
Wining nog steeds geen trek?
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! En ja, ik drink nu een wijntje (en al lang niet meer zoveel als voorheen!)
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!!!!!! Zit boerend aan de cola.

Paus wat klote van je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Ach gewoon stom. Of ik maak hem of niet, zie wel.
Hatsjikideee...
Jeujjjjj nr 3!!



Pindaatje m'n dromen zijn geweldig! Nog vijf nachtjes slapen en dan kan ik met eigen ogen bekijken of ik ga voor de uitbreiding. Ik denk het wel! Verder lange drukke dagen, moet nog eten en om 6.55 gaat de wekker weer



Ps. Zit ook aan wijntje (sorry LD) nu.
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha, geen sorry, eigen keuzes he dames, daar gaat het om.
Ik heb het beschaafd gehouden, lig alweer in bed.
Slaap lekker Bel!



Dora; de trek steekt vaak de kop op helaas…



Poes, Prrrrt en vele anderen; hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Deel 3, woehoe!

Bij mij gaat het met vallen en opstaan. Maar ik drink niet meer iedere dag, dus dat ik al n hele vooruit gang. Maar ik kan niet zeggen dat ik op de dagen waarop ik wel drink, ik minder drink.
Alle reacties Link kopieren
Hee poes, same here. Drink nog net zoveel maar er zijn dagen waarop ik niet drink. Ik beschouw het wel als winst. Heb toch het idee dat ik in een andere fase beland ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop met gemak nog 2 flessen wijn naar binnen. Behalve wanneer ik er een blowtje bij rook. Dan drink ik aanzienlijk minder en sta ik fris op, dus dat probeer ik op dagen dat ik drink te combineren. Ach, het is niet goed voor me, maar 3 flessen wijn per avond is slechter.
Alle reacties Link kopieren
Poes, wat is de reden voor jou dat je drinkt?
Alle reacties Link kopieren
Angst, bozigheid, het bekende: 'ik heb gisteren niet gedronken dus ik verdien het", blijdschap, enz... Ik vraag me af of ik het niet gewoon doe omdat ik verslaafd ben aan de smaak van wijn en bier.
Alle reacties Link kopieren
Vooral wijn. Bier drink ik alleen als de wijn op is.
Ik heb vanavond weer eens gesport. He he. Werd ook wel weer eens tijd.

Ik weet dat ik me dan beter voel als ik meer beweeg. En dan toch niet doen he. Maar goed ik ben weer begonnen. Woohoo
Alle reacties Link kopieren
quote:p03smiauw schreef op 27 mei 2016 @ 18:24:

Angst, bozigheid, het bekende: 'ik heb gisteren niet gedronken dus ik verdien het", blijdschap, enz... Ik vraag me af of ik het niet gewoon doe omdat ik verslaafd ben aan de smaak van wijn en bier.

Herkenbaar, je drinkt dus gewoon om alles en vanuit verslaving.

Enige wat ik denk dat helpt is een tijd en dan niet een paar dagen, echt te stoppen. Maar dat moet je dan wel willen.

Gedwongen lukt zoiets echt niet, want als je maar iets van een vooruitzicht hebt van dan mag ik weer, lukt het niet.



Als ik mijn motivatie kwijt was (ontelbare keren) dronk ik toch maar niet, want ik vond het "zonde" van de periode dat ik niet gedronken had. "Dan moest ik weer opnieuw beginnen". Nu met mijn scheiding, ben ik blij dat ik op dit moment niet drink. Ik zou compleet uit de bocht vliegen.

Misschien als de rust is weder gekeerd dat ik af en toe een glas wijn drink. ALS DAT LUKT. Zo niet, wordt het weer accuut stoppen, want wil niet terug naar die zwarte, zuip maar weg periode.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat dus echt knap van jou ID, vooral in deze periode.

Ik ben niet trots op mezelf deze week. Ben blij dat ik niet de enige ben met misstappen.

Poes drie flessen op een dag, is dat dan over een hele dag? Of echt in de avond? Ik herken al je redenen om te drinken helaas. Ik vind bijvoorbeeld nu weer de bbq van vanavond een reden dat ik mag drinken. Gisteren was het vrijdag dus een reden om te drinken.

Ik ga maar weer eens met man praten of hij me wat wil steunen met niet bij elke gelegenheid te drinken.
Alle reacties Link kopieren
En als ik drink is het echt max een fles (dat is dan een uitschieter) maar bijna altijd minder. Maar natuurlijk volgens de gezondheidsnorm echt veel te veel.
Alle reacties Link kopieren
Nee 3 is wel over de hele dag. Gisteren bijvoorbeeld. Al heb ik het gisteren bij 1 fles gelaten tot 17u en daarna 3 biertjes. En 3 is ook echt wel een uitschieter trouwens. Gebeurd misschien 1x in de maand. Voorheen veel vaker, minstens 2x p week dus ik vind dit al een win. Vanaf sept ga ik weer studeren dus dan heb ik een doel als ik opsta sochtends wanneer ik vrij ben, dan moet ik aan de studie. Dat helpt voor mij wel heel erg. Lastig Betty, ik snap het wel. Al drink ik een paar weken niet en er is een feestje kan ik mensen heel dom aankijken als ze vragen of ik wil bobben: "wat denk je nou zelf? Het is een feestje dus ik 'mag' drinken!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven