Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gaeta schreef op 07 januari 2017 @ 13:46:

Zonder drank gaat het veel beter, dat is zo. Het gaat me te langzaam, dan laat ik oude gewoonten toe. Daar kies ik bewust voor, het overkomt me niet. Het gaat me te langzaam. Het herstel, het proces, het weer opbouwen.



Er zijn nu wel dingen die me bezighouden, en dat vind ik dan best dom van mijzelf. Dat ik mij druk maak over het verleden of mijn handelingen of dat ik denk dat ik niet lief kan hebben. Of dat ik zoveel wil en dat niet bereik. Nou ja, dat soort dingen. Best lastig te omschrijven.Ik begrijp je volkomen. Dit is precies wat mij al 2 nacht wakker houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dora-wee schreef op 04 januari 2017 @ 18:32:

Poeh Populier, 100 dagen tjonge. Ik zit nu op dag 3 alweer tegen mezelf te zeggen dat ik straks best een glas rode wijn mag want daar drink ik nooit zoveel van en als ik nou voortaan s avonds gewoon een of twee glazen rode wijn drink, is dat nou zo erg? Ja dus, dat is wel erg. Ben jij 1 januari begonnen? Gaat het bij jou goed?

Ik merk ook dat ik weer zo moe ben, altijd als ik weer een stoppoging onderneem. Ik hoop maar dat het snel overgaat.1 of 2 glazen is gezond als je het daar bij kan laten. Maar als je je er niet goed bij voelt snap ik dat het een strijd is.
Op ditforum van minderdrinken.nl heb ik veel zelf onderzoek gedaan. Veel herkenning.
Oh link werkt niet goed. Www.minderdrinken.nl op die site is een forum. Miss daar een "draadje" openen. Je verhaal doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het niet zo heel goed. Wel nuchter, maar ik ervaar op zoveel fronten stress dat ik vaker naar de benzo's grijp en moet zorgen dat ik iets te doen heb 's avonds anders gaat het mis. Slaap slecht. Wordt zelfs wakker en kan niet meer in slaap komen als ik seroquel slik. Bah, wil mn zaakjes op orde alleen heb ik persoonlijk geen invloed op deze zaken. Dus even mn dagen uitzitten en hopen dat het zich snel oplost. Fijne avond/week iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Poes, heb je wel eens aan psychotherapie gedacht?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik blijf vallen en ik blijf opstaan. Al met al gaat het goed. Poes, ik weet niet wat benzo's zijn en seroquel maar het klinkt niet best. Is de stress al wat minder?

Bella, hoe is het met jou? En Gaeta? En alle anderen?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het vandaag k...



Ja, flesje wijn.. Ik mis mijn kinderen ...
Met mij gaat het goed, ik drink wel regelmatig wat maar niet echt erg en momenteel vind ik het wel best. Misschien dat ik daarom ook wat minder schrijf hier de laatste tijd. En ik heb het druk, daar lijkt maar geen einde aan te komen.
Marjolein wat vervelend. Kan het me wel voorstellen. Weet je dat je gemis alleen maar groter wordt. En je gevoelens erger. Maar ik snap t wel hoor. Geen oordeel.



Ik voel me niet echt goed de laatste twee weken. Soort megadip. Lastig om verteouwen in m'n toekomst te houden. Heb m'n wagen verkocht. En dat brengt me aan t schommelen. Was van ex en mij. Aparte herinneringen aan zeg maar ;). Lukt me niet om uit dit dip gevoel te komen. En weer blij zijn. Ik mis hem. Ik voel zon verscheurd gevoel van binnen. Mn hart bloedt. tips zijn welkom.

Maar t goede nieuws is dat ik niet meer zo diep ga. Ik blijf wel dingen doen. M'n hersens zijn in staat tot denken. Over andere dingen dan ex. Vroegah was dat wel anders. Dan verlamde ik. Ik heb wel steeds zin in verdoven. Niet zozeer drank. Maar bijv oxazepam. Ik neem t niet. Maar man man man wat een kut gevoelens.



Heel verhaal weer. Bedenk me net ik had miss eerder moeten schrijven want doet me wel vaker goed.
Poes ik lees dat je t zwaar hebt. Knuffel voor jou. En knap dat je niet gaat drinken echt super. Want die verleiding kan groot zijn. Ik hoop dat je spanning gauw weg gaat. Kloten als je er zelf geen invloed op hebt.
Alle reacties Link kopieren
Aaah pin wat klote. Is toch weer een herrinnering die je 'weg doet'.

Gaat nog steeds niet lekker. Stok achter de deur ( die dus ) is weg. Weet echt wel dat ik het zelf moet doen maar het gaat er niet in. Maargoed, hoe kut ik me ook voel, ik sta nog steeds droog en dat vind ik een overwinning an sich. Oh en ik ben ook nog eens ziek, gelukkig 2 dagen vrij nu dus kan rustig ziek zijn. Dank voor het lezen van mn klaagzang. Volgende x dat ik wat post is het positief. Zolang ik niks leuks te melden heb post ik niet. Lees en leef wel met jullie mee! Dikke knuf voor een ieder die m kan gebruiken.
Misschien juist wel van je afslagen. Dan krijg je inzichten en opluchting.

Je kunt t zelf ook wel echt. Je hebt dat al laten zien Power vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Nee pin, ik moet wat zaken voor mezelf houden.
Wat klote poes, dat je stok achter de deur weg is. Wat je met je laatste post bedoelt begrijp ik niet. Heb je verder nog hulp of ga je alleen naar de NA?



Ja pin, pieken en dalen. Soms kun je je zo goed voelen dat je echt denkt dat je 'er overheen' bent. En dan ineens kan het je weer naar de strot grijpen. Maar je doet het fantastisch! En echt heus, het gaat voorbij.



Marjo, klote dat je je zo voelt als je alleen bent. Is het juist niet heel erg fijn om eindelijk eens die vrijheid te hebben? Om ongestoord rond te kijken op datingsites en dat soort dingen. Probeer er toch eens van te genieten. En je kinderen zijn niet weg! Je hebt alleen zo nu en dan extra veel vrijheid, heerlijk toch! Even wennen, geloof ik vast, maar doe er je voordeel mee
Alle reacties Link kopieren
Ja, Bella.. Tinder enzo.. Ga ik zeker doen. Komt goed.. (heb ondertussen leuk contact met 2 mannen )
quote:marjolein853 schreef op 12 januari 2017 @ 22:13:

Ja, Bella.. Tinder enzo.. Ga ik zeker doen. Komt goed.. (heb ondertussen leuk contact met 2 mannen )Joehoeeeeee kijk, dat zijn betere berichten
Dat is lief bella!

Marjolein you go girl. Lekker tinderen

M'n dag werd steeds beter gelukkig. Ik wil alleen dat ik dat zelf ook kan. Nu voelde ik mij beter door t flirten met iemand zon beetje de hele dag. Ik begrijp die rebound relaties nu wel. Eerder dacht ik wat moet je daarmee. Dat je daar dan zin in hebt. Miss is dat wat voor me. Ik denk dan dat je eerst zelf gelukkig moet zijn weer. Niet zo hart gebroken. Maar hey, wie bepaalt dat?

Wakker van buikgriepje. Buiten is alles mooi wit. Stilte.

Ik ben blij en trots op m'n kinderen. Wou ik nog even vd daken afschreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik heb gelogen. Post toch Hoe ellendig ik me voel. Voel me zooo slecht. En mn kat jammert zo, weet niet wat hij wilt. Gisteren contact gehad met

We zien elkaar as week. Ruzie met vriendinnen daarover. "Waarom zie je voor hem het licht wel en voor ons niet". Geprobeerd uit te leggen maar dat is onmogelijk. Ik weet verdomme niet hoe ik het allemaal aan moet pakken.



Hoe is het met nijn?
Je stopt voor jezelf. Niet voor hem. Maar hij geeft je wel dat extra beetje energie.

Misschien voelt de poes je aan? Anders even dierenarts bellen? Voor advies? Of op Google even kijken. Knuffel voor jou poes.
Alle reacties Link kopieren
Wat flauw van je vriendinnen Poes, het gaat toch om de uitkomst, niet om de aanleiding? Trek je er niks van aan!



Pin fijn dat je je wat beter voelt en leuk flirten!



Marjolein ook lekker aan de Tinder!



Ik hier aan de wijn. Heb het huis voor me alleen en heb ingeschonken.
Alle reacties Link kopieren
Changes ggz.
Lekker Betty heb je ervan genoten? Dat vindt je fijn he even t huis alleen. Vond ik ook altijd. Nu ik echt alleen ben en kinderen een eigen leven,vind ik t wel minder leuk. Nu heb ik m'n huis teveel alleen.

Marjolein hoe gaat het?

Poes hoe is t met je poes?

En dora hoe gaat t met jou?

En met alle anderen? Lukt het een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Pin, ik vind het heerlijk als ik eens alleen ben. Maar kan me ook voorstellen dat wanneer de kinderen uit huis zijn ik het minder fijn vind. Af en toe alleen is heerlijk en erg nodig. Elke avond alleen zou ik ook stil vinden. Een middenweg is altijd het mooiste.

Ik ben zo moe dat ik zelf ook alvast naar bed ga, met een kop thee. Komt weer een drukke week aan.

Hoop dat jullie een leuk weekend hebben gehad!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal, hoe is het met iedereen? Ik heb heel drukke week maar het gaat best goed. Ook al is het buiten zo koud en donker. Ik heb er dit jaar echt last van. Vind het maar deprimerend dat er dagen zijn dat ik eigenlijk niet in het licht buiten ben. Marjolein, ben ook zo benieuwd hoe het in je nieuwe huis bevalt. En met de rest ook goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven