Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Herkenbaar yasina. Denk voor velen van ons.

Ik had oxazepam voor relatiebreukdrama en slaapspul weet de naam zo Ff niet.

Periode gebruikt paar maand geleden.

Nu eigenlijk nooit meer iets. Ik sliep toen niet.
Alle reacties Link kopieren
Balen van je dip, maar gelukkig is het nu op en voelde je je wel fit.

Ik heb nu een week niks gedronken en voel me ook wel fit gelukkig. En vandaag ook helemaal geen behoefte gehad. Dat voelt fijn.
Betty goed bezig. Fijn geen trek.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, geen inbreng. Ziek dus geen drank, maar dat lijkt bij mij onder controle dwz af en toe een wijntje. Vind mezelf best zielig nu, kan niet werken, want heb een gemene griep met koorts. Ik wankel met de hond ipv ik wandel en zo doe ik alles.

En toch, vandaag eens teruggelezen. Toch ondanks dat ik ziek ben etc. voel ik me alleen zoveel beter dan in mijn relatie. Het is wennen en de financiën zijn minder, maar het gevoel is beter.

Ben bewust terug gaan lezen, want oh heer wat voel ik mijzelf zielig.

Nou, eerlijk gezegd kon ik in mijn relatie zorgen, maar niet verzorgd worden. Dus yes, beter griep alleen dan met!
Alle reacties Link kopieren
voor MM, wat een gemene griep!

Gisteren twee keer slim geweest, andere keuzes gemaakt dan een drankje genomen. Wauw, wat voelt dat als 'alles onder controle'.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Paus!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk he, MM dat je zo terug kunt lezen en dan zo bevestigd zien dat je beter af bent. En wat een rotgriep, ik vind je ook heel zielig hoor!

En Paus, lekker bezig. Same here. Zit me net te bedenken wanneer ik voor het laatst op vrijdag op dit tijdstip nog geen drank ophad. Kan het me niet herinneren. Niet roken gaat nog steeds goed. Al ben ik er nog lang niet vanaf want die sigaretten blijven echt lokken.

Betty, al een week niet, dat gaat ook goed.
Bah mm, jij hebt het echt flink te pakken. En inderdaad, als je toch niet verzorgd werd, dan maar beter alleen. Voorzichtig wankelen en gauw opknappen!



Yes Paus! Dat gevoel is vast heel erg fijn!



Betty wat fijn dat je dan na een week merkt dat je er ook geen trek in hebt.



Dora, ik denk als je lang gerookt hebt dat het lang blijft lokken. Ik vind het zo goed van je dat je het toch niet doet.



Ik heb er vandaag ook niet aan toegegeven. Had echt wel zin in een lekker glas wijn na een lange werkdag.

Ben 4 supermarkten en 1 slijterij voorbij gefietst zonder te stoppen
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Bella!

Ik drink vandaag (en gisteren ) ook niet. Gaat hier ook best goed...
Ik bennog nooit verzorgd toen ik ziek was. Sterker nog ik kan er geen eens tegen. En toch wil ik t dan graag ofzo. Juist dan van iemand zoals foute ex die dat niet kan geven. Alsof t dan goed is ofzo. Dat t bewijst dat diegene van me houdt. Zomaar iets wat in me opkwam.

M'n moeder ging roken naast me. Om me gezelschap te houden. Terwijl de dokter Smorgens zei waar ze bij was dat er geen rook en licht bij m'n oog mocht komen. Duh.



Marjolein wat goed zeg! Hoe gaat t over t algemeen met je?



Mm ik vind t zo vervelend voor je. Je hebt t echt erg te pakken. Evt naar dokter?
Mm ik vind t terug lezen een goed idee. Ga ik ook eens even doen een keer.
Alle reacties Link kopieren
Pin, lief dat je het vraagt..



Op het moment slecht. Heeft alles te maken met het geld. subsidies waar ik recht op heb moeten nog gaan binnenkomen/lopen; net zoals de alimentatie van ex.. Huur en het gewone leven gaan natuurlijk wel door..
Ja nou belangstelling naar elkaar doet elkaar goed. ik ervaar t vaak als prettig als me wat gevraagd wordt. Of dat er interesse getoond wordt.

Wat een gedoe en geregel he. Zou daar ook flink onrustig van worden zeg. Knap dat je dan niet drinkt hoor. Meest makkelijke oplossing. Maar nu dubbelop winst. Je drinkt niet. En bespaart veel geld.



Hoe is t met alle anderen? Lukt t volhouden? Ook als t ruk gaat wat zeggen he. We kennen t allemaal dat t misgaat. Ik heb wel eens zitten lezen hier. Dan dronk ik biertjes en dan durfde ik niet te posten uit schaamte.
Gooooooodmorning. Wat zijn jullie plannen vant weekend? Nog veel feestjes? Wel of niet twijfel drink momenten?

Een vriendin komt straks m'n haren bij kleuren. Das gezellig. Vanavond nog geen idee.
Goodmorning!! Hier aan het werk.

Vanavond een date, ik vind het spannend! Ga vast twee wijntjes doen dan denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
He Marjo, is er al uitzicht wanneer er wat binnenkomt? Is ex laat met betalen? Ik hoop dat het snel op de rit is, zo kom je niet echt toe aan het inrichten van je eigen leven he?

Oooooo Bella een date, leuk zeg. Geniet van je twee wijntjes en van je date!

Pin, ik heb geen plannen. Het lijkt me niet zo'n goed idee om m'n eerste alcoholvrije zaterdag in jaren buiten de deur door te brengen. Ik verschans me met man voor de TV met een hele hoop lekkers. Nu al zin in. Verder bevalt vandaag me erg goed. Zo voelt een zaterdag zonder kater dus! Moet ik vaker doen. Ik barst echt van de energie. Zijn je haren al mooi? Heerlijk om zo opgetut te worden door een vriendin. Wat een gek verhaal van je moeder die naast je ging zitten roken. Was het niet zo'n zorgzaam type?

MM al wat beter?
Niet echt dora. Wat leukja je zo verheugen

Bella wat spannend!! Snap wel twee wijntjes. Moed indrinken? Iemand leuk vinden wekt bij mij ook onrust op. Pffff.
Nee niet voor ik ga maar vanavond daar denk ik. Ik weet nog niet of ie leuk is maar het lijkt erop.



Lekker Dora, smullen voor de tv.
Alle reacties Link kopieren
Leuk een date! En leuk vers gekleurde haren! En een snaai avond voor de tv, allemaal leuk!

Wij krijgen eters en heb best wel dure wijn gehaald. Dan slobber ik hem niet zo weg.

Heb er nu al zin in. Erg he.
Alle reacties Link kopieren
Hee! Waar is iedereen? Hoe was je wijn Betty? Ik vond het wel een slim idee van je, gewoon heel dure wijn kopen.

Hier gaat het goed want ik houd het nog steeds vol. Is lang geleden hoor, dat ik zoveel dagen achter elkaar niet gedronken heb. Zo lang ik thuis ben, is er geen probleem. Ik neem thee en een extra stukje chocola en zo lukt het wel. Maar buiten de deur vind ik echt lastig. Gisteren zat iedereen om me heen wijn te drinken en daar zat ik dan tussen met m'n glaasje water. Ik ben heel snel naar huis gegaan.

Ik ontdek wel weer dat ik voorbij het avondeten moet zien te komen. Daarna is de trek grotendeels weg.

Hoop snel weer iemand te zien hier!
Alle reacties Link kopieren
Ben er.

Het drinken als het niet geoorloofd is heb ik nu wel onder controle, sterker, het is uit mijn systeem.

Maar zit nu wel weer te paffen. Bah. Stom.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je weer rookt Paus, maar het drinken heb je onder controle.

Was genekt door een forse griep en krabbel nu pas weer op.

Bezig met mijn huis, andere keuken besteld en de aannemer moet wat klussen doen.

Gaat eigenijk best lekker.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Dora! Ik heb dat ook, na het eten is de trek meestal wel weg.

Maar waar ik eerst rond etenstijd een glas wijn inschonk, en ook altijd trek kreeg, heb ik dat nu weten te veranderen naas pas een glas wijn wanneer de kinderen op bed liggen.

Vaak is mijn trek dan dus al weg, maar lang niet altijd.

De wijn was heel lekker en vrienden hadden ook een fles mee dus die ging ook soldaat. Was dus wel weer teveel.

Paus: had jij niet die Champix gebruikt? Of was dat iemand anders?



Poes benieuwd hoe het met jou gaat.



Pin heb je een leuk weekend gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ja Betty, dat ben ik
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Paus, leuke combi zijn wij. Ik heb die sigaretten wel onder controle en jij de drank. Ik begin met roken zo langzamerhand op het punt te komen dat het me niet zo heel lekker meer lijkt. En ik mis ook het naar buiten gaan voor een sigaret niet meer. Daar had ik in het begin zo'n moeite mee, die kleine pauzes die je jezelf gunt als je rookt. Ik denk nu echt dat ik niet meer ga beginnen. Al ben ik nog steeds jaloers als ik iemand zie roken!

Nou de alcohol nog.

Betty, ja, dat glas wijn rond etenstijd. Daar begint het altijd mee he? Dat mis ik wel nu. Maar ik ben echt wel minder moe en volgens mij ben ik ook wat beter gehumeurd. Ik moet echt nog even volhouden van mezelf.

MM, leuk een nieuwe keuken, je vond die oude echt niet mooi he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven