Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Alle reacties Link kopieren
De oude is spuuuuuuuuuuuuglelijk Dora.
Weekend was goed Betty. Redelijk rustig voor mijn doen. Fijn. Ben wat meer aan t bewegen. Daar moet ik van bijkomen.

Paus wat jammer. Stop er nou maar mee voordat je weer completely hooked bent. Zunde.

Herkenbaar het trek tijdstip. En na t eten gaat t weet goed.
Alle reacties Link kopieren
Haha MM, en zit de nieuwe er al in? Lijkt me wel fijn, om zo helemaal je eigen plek te creëren. Zijn er nog meer projecten of is het hierna af?

Voor alle anderen: zet hem op! Ik ga weer een goede dag tegemoet, dat weet ik nu al. Ben zo benieuwd hoe het met Poes is. Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Nee nieuwe keuken komt in maart. En ja, het is heerlijk om mijn eigen plek te creëren.

Vandaag weer aan het werk gegaan en merk dat dit mij dezelfde gelukshormoontjes geeft als een paar wijntjes. Werk is pittig, maar zo fijn.

Het geeft rust, ontspanning en veel liefde. Ook wel stress hoor!!!!!

Voor iedereen succes, ik ga even door op mijn wolkje van eindelijk weer fijn voelen. (Griep gaf ook naast lichamelijk pijn, geestelijke pijn).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een dipje.. Voel me echt klote. De kinderen zijn nu bij ex en ik vind het zo stil, zo rustig...



Verder weer mail van de advocaat waar ik op moet reageren maar daar heb ik geen zin in.. Zucht.. Ex is een ongelofelijke boerenlul. Zo dat is eruit..
Alle reacties Link kopieren
Marjo, hoop dat je je draai een beetje kunt vinden.

Scheiden is lijden. sterkte.
Hatsjikideee...
Ik steun je marjo. Ik haat je ex ook. Boerenlul. Nou kom op. Mail je advocaat. Je kan het!

Fijn mm dat t weer wst

Beter gaat!
Ja mail die advocaat terug Marjo, hoef je met die last het weekend niet in. Scheiden is vaak lijden ja, maar je komt er heus bovenop. Hou je taai!
Alle reacties Link kopieren
Marjo, wat rot voor je, het lijkt me zo wennen om zonder kinderen te zijn! En wat zit ex je nu nog het leven zuur te maken, inderdaad een boerenlul. Wat Bel zegt: ooit wordt het beter.

En ik kan weer een dag erbij optellen. Het gaat lekker. Behalve op sociale gelegenheden. Gisteren een werkborrel, ik kreeg echt weer commentaar. Nu snap ik het best wel hoor; heb je de hele week hard gewerkt en neem je een welverdiend drankje, staat daar iemand naast met een glas water! Lekker confronterend, dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar volgens mij heb ik daar nooit wat van gezegd. 'Word je nou zo'n zure muts die kruidenthee drinkt?' Eigenlijk moest ik daar nog wel om lachen omdat diegene die dat zei ook nog wel open stond voor m'n uitleg, hij luisterde in ieder geval. Maar verder vonden een paar mensen het raar en dat zijn nou net de mensen waarvan ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als ze ook eens een tijdje wat kalmer aandeden. Maar ik werd om half 8 helemaal fris wakker en zij zeker weten niet!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn toch niet ergens anders door aan het praten zonder dat ik het doorheb he? Echt iets voor mij.

Hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen en dat jullie gewoon zo druk zijn met sporten en bewegen en daten en andere leuke gezonde dingen dat jullie gewoon geen tijd hebben voor het forum.

Ik ga lekker, ben alleen heel erg moe. Ik vraag me af of dat door het stoppen komt.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee hoor ik ben er nog! Met een pot thee!

Je gaat heel goed goed he! Ik had dat ook toen ik een maand niks had gedronken, ik bleef maar moe. En zo'n diepe slaap.

Krijg je al reacties van je partner? Weet hij ervan?
Ik ben er ook nog. Aan het werk. Zit niet zo lekker in m'n vel de laatste tijd. Woensdag hou ik voor mezelf een vrije dag en wil ik weer eens de buitenlucht in. Knap ik hopelijk van op.
Ben er ook nog. Vandaag een half jaar geleden dat ik achter het bedrog van ex kwam. God wat een drama. Ben er vanavond een beetje naar van.

Ik ben uit logeren. Ik slaap als een os hier. Gister 12 uur geslapen. Gebeurt nooit. Zere kop vanmorgen. Nu ook weer. Ik ga weer slapen.
Ik ben zo blij met dit forum. Ik leer er zoveel van! Las net een topic over een abortus in een relatie. Die dan nu uit is. Dan zie ik hoe een eikel een man kan zijn en dan zomaar uit een relatie stapt. Of al iets anders heeft. Of ik lees dat sommige dingen gewoon je eigen ego zijn ipv een ander helpen. Soms echt zo fijn. Zo confronterend. En dan ons topic hier. Heeft me ook zoooooveel gebracht. Wat een herkenning. Wat een begrip. Wat is dat fijn. Dus een lieve valentijnsgroet voor jullie allen. Ook de stille twijfelende meelezers.
Alle reacties Link kopieren
Lief Pin, en een hele hartelijke en lieve groet terug!

Iets anders, was jij ook zo moe nadat je gestopt was? Het baart me toch wat zorgen. Het is precies zoals Betty zegt, ik slaap heel diep maar ben toch moe.

Bella, jij ook een welgemeende lieve groet. Winterdip of is er iets anders?

Betty, partner doet af en toe mee. Hij vindt het heel goed van me, maar ook wel een beetje ongezellig soms. Snap ik wel. Wij kunnen wel heel erg gezellig samen met een glas wijn bij elkaar zitten. Nu doen we dat met thee maar het is toch anders.
Ligt aan t weer misschien maar als slapen beter gaat kan je nog moeier worden.

Bella knuffel voor jou
Alle reacties Link kopieren
Pin ook een dikke Valentijn knuffel voor jou!

Zo'n bericht over die abortus brengt vast herinneringen boven die niet fijn zijn en nog meer goede redenen dat ex uit je leven is verbannen.

Dora, onbewust haal je misschien toch wat in? Fijn dat je man ook soms mee doet!

Hier nam man vanavond twee glazen wijn en ik thee. Hij drinkt dan ook niet door en laat best veel in zijn glas staan. Ik zie dat allemaal en denk echt: ik had er zeker nog een of twee gedronken en al helemaal niks laten staan.

Morgen weer fit op!

Bella, vervelend dat je niet lekker in je vel zit, hoe kan dat? Sterkte en geniet van je vrije dag.
Dora en Betty, ik vind het heel goed van jullie.

En lief van de knuffels allemaal



Ik denk beetje alles bij elkaar, winterdip, te druk, te weinig leuke dingen, gezeik op het werk, buiten het werk bijna altijd alleen, ex trekt soms nog wat, niks bijzonders verder. Vandaag goeie dag gehad, nu naar bed, hartstikke moe.
Alle reacties Link kopieren
Bel, is niet leuk. Je moet jezelf hier natuurlijk uit trekken, maar hoe doe je dat? Hoop dat je lekker uitrust nu en wat leuke dingen gaat plannen. Vervelend gezeik op je werk. Niks ernstigs hoop ik?

Betty, ja zeg, dat iemand dan nog wat in z'n glas laat zitten! Dat zou mij nou nooit overkomen. Ik laat meestal al niks meer in de fles zitten. Maar goed zeg van jou, om dan thee te drinken. En nu je beloning, lekker fris in de ochtend.

Ik merk dat het iets meer uit m'n systeem begint te verdwijnen. Ik wil 40 dagen niet drinken en de eerste twee weken was ik er elk minuut mee bezig en steeds aan het bedenken hoeveel dagen het nog duurde. Maar zo langzamerhand begint het gewoner te worden. Dat is wel goed om te weten want ik heb niet de illusie of het plan om helemaal te stoppen. Maar blijkbaar zit er een soort grens na twee weken, dan wordt het wat makkelijker. En al bijna zeven maanden gestopt met roken. Gisteren bedacht ik wat ik nu meer miste: roken of drinken maar daar kwam ik niet goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Ha allen ben er ook nog. Geen nieuws. Ik werk, ben best blij en heel blij met mijn huis. En nog blijer met mijn hond. Vind het best fijn om alleen te wonen en kom tot rust. Af en toe nog een steek van L3.

Vanmorgen gesprek met collega over de " inhoud" van het leven. Valt me op dat er veel mensen zo zoekende zijn. Ben maar een saaie muts bedenk ik me dan. Ben nog steeds op zoek naar mezelf hahahaha.

Ben in ieder geval tevreden en dat geeft rust. Gewoon mijn kleine wereldje van familie, vrienden en werk. Zelfs financieel tevreden, terwijl ik door de scheiding enorm achteruit ben gegaan..

Ben ook tevreden over mijn drankgebruik. Incidenteel iets.

Afgelopen zaterdag had ik lekker hapjes gehaald en een goede fles wijn. Niet aan begonnen, gewoon geen zin. Komt ook omdat ik me zonder beter voel daarna. Voel me fitter en minder moe.

Ik mis Poes, wel fijn om te lezen dat ze naar een kliniek gaat.

Ik lees zeker mee, maar vind het moeilijk om adviezen te geven.
Alle reacties Link kopieren
Dora, Dora, ik maak een diepe buiging voor jou. Zo goéd bezig.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet weer stoppen met roken Merk dat ik de opties van kunnen drinken weer ga bedenken.

Ik doe het nu sociaal, één keer per week maar de stap naar thuis is klein.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
MM, jij ook de complimenten, je luistert blijkbaar goed naar jezelf om een fles te kopen maar niet te legen.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Nou Paus ik was moe en geen zin. Ongekend hoor.
Mm complimenten!! Dat klinkt heerlijk rustig en alles onder controle. Fijn.



Pausini gauw stoppen dan!! Goed dat je t aangeef!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven