Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Hoe verloopt jullie weekend?

Ik drink de laatste dagen naast radler ook alcoholvrij bier en dat bevalt me goed!

Wat vinden jullie van de alcoholvervangers en hebben jullie nog aanraders ?
Heineken 0,0 gehad. Lekkerrrrrr!!

Bavaria Tex mex is een lekker Av biertje. Lijkt op desperado.

Ik had vandaag een kut dag. Erg passief. M'n ex kwam voorbij met z'n kutbek op tinder. En even kwam alles terug. Het verraad. Zoveel voorliegen. En ik heb er zo lang achteraan gelopen. Zulke dingen. Gelukkig niet heel heftig. De scherpe kanten zijn ervan af. Maar wel een dag naar de filistijnen. Ik heb alsnog m'n huis schoongemaakt enzo. Das dan wel beter dan voorheen. Eigenlijk ergens wel goed om dat weer te zien. Ik zie nu m'n vooruitgang en verbetering. Powerrrrrr.
Ik heb wel teveel op gisteren. Hadden een feestje. Het was gezellig. En ik heb mij goed gedragen. Geen gênante acties.. gruwelijk lekkere seks gehad toen thuis kwam. En nu geen kater. Dus baal ook niet echt van mijzelf. Is dat erg? Of mag het wel? Vanavond etentje. Met wijndrinkers. Dat word een uitdaging. Ik kan voornemen niets te drinken. Maar gaat toch niet lukken. Dus probeer het vooral een beetje binnen de perken te houden. En fris tussen door te nemen. Duimen dat het goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Juliette, dat zijn echt de opstekertjes! Fijn ook voor je relatie.

Als ik je een tip mag geven, begin met fris en neem pas je eerste glas tijdens de maaltijd.



Pin, ondanks nuchterheid toch aan het nachtbraken hè, hoop dat je het leuk had.
Hatsjikideee...
Jaaa pausini het was heel leuk. Ik vind oo stap gaan zonder drank veel leuker. Bewuster. Echter. Meer Lol. Zal ook komen doordat ik uit de giftige relatie ben gestapt. Geestelijke Vrijheid.

Nu ook. Veel te vroeg eigenlijk wakker. Maar ik ben fit. Topfit. Zin om wat te gaan doen. Fijn.

Juliette klinkt goed hoe je gister beleeft. Als jij er tevreden mee bent dan is t goed toch! En wat pausini zegt. Goede tip. Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb teveel gedronken en ruzie gemaakt met vriend.

Nu wil ik echt stoppen. Niet minderen, want dat lukt niet.

Pin, hoe doe je dat, meer lol tijdens uitgaan zonder drank? Dat wil ik ook....
Alle reacties Link kopieren
Nog stoptips....?
Alle reacties Link kopieren
Ik was alweer aan het denken shit ik heb die en die afspraak nog staan, dan drinken we altijd wat, hoe moet dat nu enz enz
Elske dat komt dan vanzelf. Tenminste als je oo een gegeven moment echt voor drankloos kiest. De echte jij zit onder die beneveling van verdoven dmv drank eten (lees vet suiker verslaving)sex roken gokken. Als je op een gegeven moment langere tijd bent gestopt en je gaat uit en gaat zielig zitten denken oh ik mag niks. En ik kan me niet laten gaan met bijv gesprekken of dansen. Ja dan zal je zielig blijven in een kroeg. Ga je besluiten dat dit is wat je wilt. Omdat t goed voor je is. Gezonder. Gelukkiger. Fijner. Minder stres. Minder angst minder zorgen. Minder dikke buik enz. Meer geld overhoud. Andere toekomst want je koest voor een heel ander pad in je leven. Als je echt bewust gaat beslissen dan denk je in de kroeg : ik ga gewoon Lol maken. Het fijn hebben. Ik ben hier omdat ik het helemaal wil zoals t nu is. Zonder drank. (Dus niet gaan denken wanneer mag of kan ik weer of zal ik ooit nog). Dit is wat je wilt. Echt wilt. Vol gas. 100%. Ik denk dat det lukt als je er even een poosje van af bent. Niet meteen nu al. Alhoewel alles mogelijk is dus wellicht kan jij dat wel. Uiteindelijk zijn het verstandelijke beslissingen. En je gevoel gaat wel mee. Het bewuster meemaken en bij stil staan bij een grapje. Of dansen is heel mooi.

Ik moest in r begin wel wennen met bijv dansen. Doodeng. Gewoon doorzetten. En denken: ik wil dit zo. En ik vind t een beetje eng. En ik sprak t uit bij de vriendin die dan mee was. Zo ongeveer werkte t bij mij. Wat eraan vooraf ging was inzichten krijgen in het "waarom" drink ik.
Elsje je hoeft helemaal niet te drinken oo die afspraak. Je kunt gewoon kiezen/beslissen om t niet te doen. Of afspraak afzeggen. Of een antibiotica smoes ophangen. Of wat dan ook. Soms in t begin is t eng om iets te zeggen. Niks mis mee.
En stoppen en nu al denken nooit meer dat werkte bij mij verkeerd om. Ik nam t oer dag. Of soms per uur. Of vandaag drink ik iig niet. Eerst loskomen en afkicken. En je zult even moeten nadenken over trek momenten. Die komen. Maar zijn ook zo weer weg. Echt. Dat verlangen gevoel blijft niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank Pin. Vandaag is dag 1.
Wat bij mij werkt is om er een tijd aan vast te koppelen en dit ook tegen iedereen te zeggen. Voor mij was het 100 dagen. En dan bewust zijn van wat je ervaart en tegenkomt. Je ziet dan wat alcohol met je doet maar ervaart ook hoe fijn het is om geen katers en problemen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt meevallen Els, ik hoop dat jij het ook zo ervaart. Maar ik heb ook niet het gevoel dat het niet meer mag. Misschien helpt dat ook. Sterkte!

Pin je ex op Tinder is niet leuk! Maar je avondje stappen wel!
Waarover ruzie. Dronkemansruzie?
Alle reacties Link kopieren
Ik had net zo'n trekmoment, lekker roken en drinken...

Wat wil ik dan eigenlijk, daar probeer ik nu achter te komen. Vind het fijn om in een soort cocon te komen maar waar dient die voor?

Daar ben ik nog niet over uit. Weet wel dat de directe behoeftebevrediging niet helpt.

Probeer nu naar de langertermijndoelen te kijken.

Tot nu dag vier.



Pin, bedankt voor de peptalk, het helpt.
Hatsjikideee...
O meisjes. Veel teveel gedronken. Echt veel te veel. Moest zelfs overgeven toen thuis kwam. En dat heb ik eigenlijk bijna nooit. Ben zo stom. Geloof niet dat daar slecht gedrag liet zien. Maar onderweg naar huis wel. Man sliep geloof al. Ik weet het geeneens echt zeker. Want heb gat in geheugen. En heb iets heel ergs stoms gedaan. Kan niet vertellen. Maar zit in categorie: jezus mens, ben je achterlijk ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Juliette, hier kun je het wel kwijt, toch? We herkennen misschien wel wat.... ik heb heel veel geheugengaten ..... schaam je niet. Misschien lucht het op en kunnen we helpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ruzie....

Tsja...

ik weet niet meer precies hoe hij ontstond maar op een gegeven moment lagen we in bed en hadden we ruzie over mijn voorgenomen tatoeage. Mijn vriend haat tattoos, ik niet.

Vervolgens ging het over dat hij zich niet gesteund en gehoord en gezien voelt.

En toen viel ik -moe, drank, enz- spontaan in slaap, wat dat gevoel natuurlijk niet bepaald beter maakte.

Inmiddels wel uitgepraat, gelukkig.
Juliette jammer van t eten dan

Wat zal je je kut voelen. Je kunt t gerust delen hier. Niemand kent je. . Maar kan ook prive bericht hoor mocht je er erg mee zitten.

Elske goed ja dat t uitgepraat is. Kan je je daar in vinden dat je hem niet ziet en hoort?
Alle reacties Link kopieren
Hoe jij je nu voelt kennen we allemaal Juliette. Ik heb wel eens bij ontwaken gedacht als ik nu een pistool had gehad was ik er niet meer geweest.

Wat kun je je schamen hè en wat een destructief gedrag is het toch ook.

Geef je een dikke

Geloof niet dat je iemand vermoord hebt? Pfff, gelukkig!
Hatsjikideee...
Nou echt wel. Ik heb hele whatsapp gesprekken eruit gegooid. Of bellen en ruzie maken. Kotsen. Niet meer goed weten hoe ik thuis gekomen ben. Hele stukken overgeslagen. En drama gesprekken in de kroeg. Daar schaamde ik me dan zo voor. Want ik wilde verder en er klaar mee zijn. Maar dan jammeren en mezelf zielig vinden met drank op nu neem ik verantwoording voor m'n drama. Mijn kant. Soms/vaak ook de verantwoording voor de ander maar dat ben ik aan het afleren. Proberen.

Oh ja. Op de fiets stappen en aan de andere kant eraf flikkeren. Mensen beledigen. Wijze bek hebben. Ga zo maar door. Maar ik heb t idee dat jouw gebeurtenis hier niet onder valt. En wat pausini zegt je hebt niemand vermoord.

Zo snel mogelijk vergeten en verder gaan. Zo lang je er maar wat van geleerd hebt denk ik altijd dan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. blackouts, vallen, ruzies, huilen, naakt de bar op ( ja echt), bij heel veel mannen in bed belanden, ook wakker worden in de veronderstelling thuis te zijn maar naast iemand liggen....

Dus voel je niet de enige die domme dingen doet, Juliette.
Niemand vermoord nee. Dat scheelt. Afschuwelijke pijn in mijn maag. Nog! Gelukkig geen hoofdpijn. Al zou ik dat wel hebben verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Letterlijk of figuurlijk pijn in je maag?
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven