Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Denk letterlijk en figuurlijk. Erg maarzuur, kramp en baal echt enorm van mijzelf. Ben boos op mijzelf. En ook wel verdrietig. Waarom lukt het niet. Waarom moet ik dan weer veel te veel drinken. Vind dat zo idioot. Als eenmaal over grens heen ben, stop ik niet meer.



Ik heb niet gerookt. Dat is wel echt knap. Want had daar echt super veel zin in. En er werd ook veel gerookt. Maar ik wou die afgang niet.
Bingen. Deed ik ook. Geen rem.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook even wat minder. Kind heeft vorige week iets gebroken tijdens sport, dus stress, bezorgt, hoop geregel etc. En dus ook te vaak gedronken...stom! Maar nu er weer tegenaan!
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles of niets, bekend verschijnsel ook bij mij. Knap van niet roken, Juliette
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles of niets, bekend verschijnsel ook bij mij. Knap van niet roken, Juliette
Heel soms lukt het. Echt heel soms.



Ngsbeterschap voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, beterschap!

Niet gerookt, knap hoor, dus de discipline héb je wel.

Het heeft geen zin om boos op jezelf te zijn, verdrietig zijn mag maar wel compassie blijven houden. Zelfhaat brengt ons niet verder heb ik onlangs geleerd. Misschien is wel het hele eieren eten dat onze eigenliefde niet groot genoeg is en dat we daarom onbewust situaties creëren waarin dat bevestigd wordt.



Jammer dat de behandelaar nog geen antwoord heeft gegeven waarom het nooit genoeg is....
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd, Juliette? Is het te overzien inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Juliette, weer een beetje bij gekomen? En je hebt idd niet gerookt dus dat is ook iets om trots op te zijn!



Ik ben ook trots op mezelf. We gingen gisteren uit eten en naar het theater en ik heb alleen fris op!
Wat goed ngs! En vanmorgen fris op? En hoe is t met je kind? Veel pijn?



Juliette hoe is t nu met je maag? Heb je dan een 1 daagse binge? Of zet het zich voort?
Alle reacties Link kopieren
quote:ngs schreef op 21 maart 2017 @ 13:03:

Juliette, weer een beetje bij gekomen? En je hebt idd niet gerookt dus dat is ook iets om trots op te zijn!



Ik ben ook trots op mezelf. We gingen gisteren uit eten en naar het theater en ik heb alleen fris op!Heel knap vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel ziek dus ook al sinds zondag niet gedronken.
Ikcheb zin in bier. Ik heb dan vandaag veel denkwerk en moeilijke dingen. Die ik snap en kan maar dat wekt onrust op ofzo. Dus zin en trek in van alles. Chocola bier of wat dan ook. En drukte. Grrrrrr. Super hoor en blij mee. Miss komt er wel wilde enthousiaste energie vrij. Dat kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
@JulietteS ....hou vol !...alvast knap gedaan van je
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
T niet roken overdag tussen 0800 en 1700 lukt bovenwel goed...tussen 2200 en 0630 ook no problemo...nu de andere 6 en een half uur nog...pfff
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Euh Bimzarellio wie ben je ? Nieuwe nick, in ieder geval welkom
Alle reacties Link kopieren
N man/jongen van 52...gescheiden door vreemdgaan 10 jaar geleden...geen drankprobleem...geen drugs of andere stimulerende middelen...wel roken..

Veel !...nu n halt toeroepen door te stoppen daarmee (poging 17 of zoiets)

Drukke baan...ups and downs in leven...misschien meer downs maar ben hoopvol gestemd...er zit iets goeds in me..(denk ik)...
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Ps dank je voor je welkom
Bimzarellio...what else
Ngs wauw alleen fris

Bomzarlio, iedereen mag overal op het forum schrijven. In dit soort topics stel je jezelf een klein beetje voor. Wees welkom in elk geval.



Maag geen last meer van. Was echt de kater. Niet Roken gaat nog steeds goed. Koffie gaat makkelijk. Niet meer verslaafd aan. Vroeger wel, maar het boeit mij niets. Dus drink ik het maar een tijdje niet meer. Kijken of ik mij beter ga voelen.



Verder, weet ik het niet meiden. Het leven is weer eens een chaos. Had gisteren graag willen drinken. Ik heb ontzettend veel verdriet in mij. Dat wou ik verzuipen. Met al mijn wilskracht tegen verzet. In plaats van sterk voel ik mij een junk. Alleen junken hebben wilskracht nodig om niet te gaan zuipen.



Toch is het ergens een mooi proces. Zonder drank, koffie, sigaretten, volproppen (doe ik niet vaak, kan daar wel eens zin in hebben) eens iets meer te voelen wat er aan de hand is. Ik hoop dat het vandaag lukt dames. Zet hem op allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je zo verdrietig bent Jukiette, wil je er hier wat over kwijt? We zijn hier bijna allemaal junks. De een drinkt wat makkelijker niet, maar wil zodra diegene drinkt alleen maar meer en meer. En we zijn er allemaal elke dag mee bezig. Dus ik ben je mede junk

Ik weet wel dat wanneer je daar ook nog eens een rot gevoel bij hebt dat je het jezelf niet makkelijker maakt.

Wees juist trots dat je doorgezet hebt! Is een veel positievere kijk en dat kan ook al helpen.

Hoe is het nu met je rot gevoel?



Pin wat fijn dat je het druk hebt en allemaal dingen die je wel kan maar moeilijk zijn. En irritant dat dan toch de behoefte nog om de hoek komt kijken. Ik vind jou altijd zo sterk! Succes met de drukte!



Ngs wat goed van je fris bij je avond uit! Niks rotter dan een beetje teut in een theater zitten dus super goed van je!



Iedereen weer met frisse moed er tegenaan en elke dag is weer een nieuwe. Niet boos zijn op jezelf als je wel hebt gedronken, het is al gebeurd en kijk gewoon weer naar vandaag. Zon schijnt dus ik zal wel een moeilijk terras moment krijgen.

Sterkte weer iedereen en Els beterechap!
Betty dst is lief. Je bent vaak zo steunend. Vind ik mooi. Hoe gaat t met jou nu dan? Met de koffie en wijn? Of beter gezegd geen koffie en wijn.



Juliette wat naar dat je zo verdrietig bent. laat t verdriet komen. Des te sneller ebt t weg. En heel knap dat je niet gaat verdoven. Echt super.

Junk klinkt zo hard maar ik snap je gevoel. Huil even flink van je af. Ik knuffel je. Of zit even bij je. Het komt allemaal uiteindelijk goed.
Ik vind trouwens iedereen hier heel steunend bij elkaar. Fijn dat dit topic er is.
Ik ben meer een meelezer dan een meeschrijver tegenwoordig. Vind het ook mooi om te lezen hoe iedereen hier elkaar steunt en eerlijk durft te schrijven.



Voor iedereen, maar even in het bijzonder voor Juliette, een hele dikke knuffel



Ik heb een wat lastige tijd achter de rug, met werk, mijn dromen en met ex, gelukkig ziet het er inmiddels weer stukken beter uit! Goed voor mezelf opgekomen, is men niet gewend van mij, ben ik zelf ook niet gewend trouwens. Kostte soms bakken energie en gelukkig waren daar altijd mijn lieve vriendinnen



Momenteel rook en drink ik weinig, ben er tevreden mee lang dacht ik dat het pas goed was bij 0. Nul, noppes, nada, niks. Maar het is goed als je er zelf tevreden over bent denk ik nu.



Als klap op de vuurpijl is het ongelooflijke onverwachte gebeurd....

Ik geloof dat ik verliefd ben of aan het worden ben dan, of nee ik denk wel dat ik het ben haha. En ik geloof hij ook, hij gelooft ook dat hij het is of aan het worden is, geloof ik. Grappig hè. Nooit gedacht! Gisteren was ie er weer, zo fijn gekletst en heerlijk tegen hem aangelegen. En hij maakt me zo aan het lachen en aan het blozen

Ik dronk trouwens fris, lemon cactus iets, wel lekker.



Zet 'm op allemaal en ook al ga je een keer onderuit, je komt er ook weer bovenop!
Alle reacties Link kopieren
Bella wat heerlijk! Verliefd! Wat fijn zeg! Alcohol vrij daten lijkt me doodeng maar juist heel goed! Ben heel blij voor je!
We zagen elkaar voor de vijfde keer Betty, dat scheelt

Op de eerste date dronk ik eerst 7 up en daarna een glas witte wijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven