Gezondheid alle pijlers

Moe en sloom van brood

23-07-2016 16:30 66 berichten
Als ik tussen de middag brood eet ben ik daarna vaak moe en sloom. Op mijn werk merk ik dat heel duidelijk, dan ben ik niet voorruit te branden. En als ik vrij ben vallen mijn ogen haast dicht en doe ik vaak een middagslaapje. Ik vind het maar raar want van brood hoor je juist energie te krijgen dacht ik.

Hebben andere mensen dat ook wel?
Middag dip?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd iets anders te eten? Om zeker te weten dat het daaraan ligt?
Ja, ik heb wel eens een tijdje salades gegeten, bijv. met quinoa, dan was ging het beter. Denk er nu over om dat weer te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Handje noten mee als tussendoortje?
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik ook altijd vermoeider na de lunchpauze.
quote:AndijvieViva schreef op 23 juli 2016 @ 16:33:

Ja, ik heb wel eens een tijdje salades gegeten, bijv. met quinoa, dan was ging het beter. Denk er nu over om dat weer te gaan doen.Nou, dan doe je dat weer. Probleem opgelost.
Misschien voor de zekerheid op diabetes checken als het echt heel erg is.
Ik vind het wel raar, ik ben nooit vermoeid van brood. Eet je wel volkorenbrood?
Ik eet wel voldoende en ook voldoende tussendoortjes etc. Vind het alleen zo vreemd dat brood dat effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook weleens gehoord.. zou door de koolhydraten en suikers in brood komen.
Ja, altijd volkorenbrood, zonder extra suiker erin. Met kaas, dus ook geen zoetig beleg.
Alle reacties Link kopieren
Moet je er niet te veel van eten.

De middagdip wordt vaak veroorzaakt door een suikerdip door een te koolhydraatrijke lunch.

Beter 2 boterhammen belegd met ruim rauwkost, kaas en een eitje en een bakje naturel kwark dan 4 boterhammen en een beker yoghurtdrank oid.

Fruit om een uurtje of 10 sodat de dip daarna met je lunch samenvalt en in de middag een handje nootjes.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dank je voor de tip Apatura.



Ik eet maar twee boterhammen en ook altijd rauwkost erbij. Eigenlijk eet ik gewoon gezond.

Van muesli heb ik dit niet en ook niet als ik volkorenpasta eet.



Maar goed, ik zal van de week nog eens een weekje salades eten ipv koolhydraaten, dan merk ik misschien weer verschil.
Alle reacties Link kopieren
Neem er meer eiwitten bij en gezonde vetten.

Als ik nachtdienst heb moet ik ook geen brood eten maar een bakje yoghurt helpt me zo uit een dipje
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
100% herkenbaar! Ik eet nu ook quinoa met groenten, bonen en bijvoorbeeld zalm als lunch en ik merk een heel groot verschil. Ik weet ook niet zeker of ik dat zou hebben als ik brood 's ochtends of 's avonds eet, dat ga ik nog uitproberen. In de ochtend eet ik al geen brood. Het kan ook liggen aan dat je niet goed tegen tarwe kunt.
quote:Relaxingatthelake schreef op 23 juli 2016 @ 17:04:

100% herkenbaar! Ik eet nu ook quinoa met groenten, bonen en bijvoorbeeld zalm als lunch en ik merk een heel groot verschil. Ik weet ook niet zeker of ik dat zou hebben als ik brood 's ochtends of 's avonds eet, dat ga ik nog uitproberen. In de ochtend eet ik al geen brood. Het kan ook liggen aan dat je niet goed tegen tarwe kunt.ik heb dat ook wel eens op, maar dan heb ik altijd om 3 uur alweer honger en ga ik lopen snaaien
Alle reacties Link kopieren
Zo nieuw is de gedachte dat brood niet goed is voor je ook weer niet hoor.

En als jij dat ook denkt, dan is het ook niet zo heel moeilijk om met google een dieet te zoeken wat jou aanstaat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien komt dat omdat je snel weer trek krijgt als je brood hebt gegeten.

Het zijn ook de geurstoffen in brood zoals gluten, alcohol en bakaroma's die de honger aanjagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Was eens gluten aan het koken in bouillon, had nét gegeten en toen begon mijn maag alweer te rammelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eet je wat anders tussen de middag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kook je gluten?
quote:starbright schreef op 23 juli 2016 @ 17:12:

[...]





ik heb dat ook wel eens op, maar dan heb ik altijd om 3 uur alweer honger en ga ik lopen snaaienHonger van zo'n lunch?
ja met brood heb ik dat nooit, dan eet ik pas weer als ik om een uur of 7 thuiskom uit het werk.
Als jij een lunch eet met volkoren bulger of quinoa en bonen, linzen ect kip of zalm en een goede portie neemt lijkt me dat heel stug. Of eet je 10 boterhammen in de lunch?



En je kan altijd nog wat noten eten rond die tijd, wat fruit of een bak kwark met fruit en noten?



Ik eet 4 a 5x per dag wat en heb nooit meer slechte snaai trek eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven