Gezondheid alle pijlers

Moet ik me insmeren na vijven?

09-07-2013 15:20 72 berichten
Ik ga zometeen vanaf 5 uur op een terras zitten. Is het nog nodig om me in te smeren om die tijd? Misschien domme vraag... Heb geen zonnebrandcreme in huis, dacht er net pas aan.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik doen ja.
Ja
Alle reacties Link kopieren
Is wel verstandig ja
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon een uurtje op een terrasje gaat zitten, zou ik het niet doen. Ik zit so-wie-so nooit in de volle zon, zit liever onder een parasol o.i.d., dus dat kan dan voor even op een terrasje niet veel kwaad, toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nooit.

Maar je kunt ook in de schaduw/ onder de parasol gaan zitten als je er erg zenuwachtig over bent.
Alle reacties Link kopieren
ja zon is nog altijd fel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Als er een parasol is zou ik daar na een uurtje of zo onder gaan zitten, en dan zou ik niet smeren.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk moet je je insmeren!



Bekijk onderstaand filmpje maar even. Dan denk je voortaan wel twee keer na als je je niet wilt insmeren.



Beste 16-jarige ik
Oke bedankt, ga toch nog maar snel even wat kopen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Sophiaaaaaa



Altijd smeren, ook in de schaduw!
Alle reacties Link kopieren
Smeren, de zon is niet op zijn heetst meer, maar je kan nog wel verbranden!
Alle reacties Link kopieren
Altijd smeren, ook als je in de schaduw zit onder een parasol.
Alle reacties Link kopieren
Swissie
Alle reacties Link kopieren
Kijk, zonkracht
Alle reacties Link kopieren
Als je al een beetje gebruind bent en je maar een uurtje blijft of als je langer blijft onder een parasol kan zitten dan zou ik niet smeren.



Ben je echter nog spierwit en moet je in de volle zon zitten dan is het wel verstandiger om te smeren.
Alle reacties Link kopieren
Altijd smeren, ook de avondzon!
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer alleen als ik echt langere tijd in de zon ga zitten. Om even een kwartiertje op de fiets te gaan zitten of een uurtje ergens in de schaduw te gaan zitten, vind ik het niet nodig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja, zou ik zeker doen, veel plezier!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ook als je bruin bent is in de zon zonder zonnebrand niet verstandig Sugarmiss.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 09 juli 2013 @ 16:35:

Ook als je bruin bent is in de zon zonder zonnebrand niet verstandig Sugarmiss.Dat ligt toch helemaal hoe je in de zon gaat?
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 09-07-2013 16:44
Reden: beetje verkeerd gelezen, maar toch.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt wel!
Alle reacties Link kopieren
Om vijf uur is de zonnekracht zo'n 3,5 à 4 bij volle zon. Dan duurt het bij een lichte huid zo'n 30 minuten voor roodkleuring optreedt. Vanaf 17.30 daalt de zonkracht onder de 3 en is verbranden amprer nog mogelijk.



Ik zou dus niet smeren, tenzij je extreem gevoelig bent voor de zon, lekker even dat half uurtje zon pakken en flink vitamine D aanmaken. Te veel smeren is ook niet goed, veel mensen in Nederland zijn ernstig vitamine D deficient.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 09 juli 2013 @ 16:35:

Ook als je bruin bent is in de zon zonder zonnebrand niet verstandig Sugarmiss.

Grote onzin. je moet juist af en toe wat zon krijgen voor je vitamine D synthese, hierbij geldt, zoals met alles, met mate natuurlijk.

Waar je voor moet zorgen is dat je niet verbrand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven