Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Hoe vroeger een abortus, hoe beter. Maar als je er pas zo laat achterkomt dat je zwanger bent vind ik het wél heel begrijpelijk.

Als ik het met mijzelf vergelijk: ik wíl geen kind, als ik seks heb doe ik dat beschermd, maar mócht ik toch zwanger worden dan wil ik op dit moment absolúút geen kind. Natuurlijk hoop je dat je er snel achterkomt, maar stel nu dat ik gewoon rustig ongesteld zou worden en er dus pas laat achterkom (binnen de wettelijke abortustermijn), dan zou ik óók een abortus laten uitvoeren.

Je kunt mensen niet dwingen kindjes te krijgen. Voor dit soort keuzes bestaat er m.i. geen 'goed' of 'fout', alleen 'dat wat voor jou het minst erg is'. Niemand zal het léuk vinden om zo'n keus te moeten maken. Het heeft denk ik weinig met respect te maken, maar gewoon met het feit dat je nu eenmaal een kéus moet maken. Volledig tegen je zin een kind op de wereld zetten vind ik niet méér of mínder respect waard dan iemand die een abortus ondergaat.

En eerlijk is eerlijk, ik heb liever dat iemand een abortus ondergaat dan dat iemand een kind op de wereld zet en het vervolgens fysiek dan wel geestelijk mishandelt, want 'ik had nooit een kind gewild en je had er nooit mogen zijn.'
Heb hier een heel dubbel gevoel bij, zelf met 20 weken zwangerschap een kindje verloren, en zelf een abortus ondergaan. Had altijd de stelling dat abortus een absolute no-no was, zeker nadat ik mn kindje verloren was, totdat ik zelf, ondanks voorbehoedmiddelen ongepland zwanger raakte, in een periode waarin dat absoluut niet gewenst was. Ik was niet in staat om op dat moment een kindje te geven wat het nodig zou hebben, dus met pijn in mn hart de voor mij op dat moment juiste beslissing van een abortus genomen. Sindsdien kan ik me dus beter inleven in het wel of niet 'plegen' van een abortus, maar om dit nog met 20 weken te doen? Heb niet het hele verhaal van TO gelezen, maar begreep dat ze niet eerder wist van de zwangerschap.

Ik hoop dat TO de rust kan vinden, en beseft dat ze op het moment supreme een keus uit 2 kwaden heeft moeten nemen, en dat zij toen koos voor wat op dat moment het beste was! Wil haar bij deze dan nog veel sterkte wensen bij het verwerken van het verdriet wat ze er af en toe nog om heeft
Alle reacties Link kopieren
traincha2 schreef op 28 juli 2008 @ 07:03:

Zoals jij het stelt bedoel ik het juist helemaal niet zo. Het is een beetje jammer dat TO haar openingspost heeft weggehaald, maar wat ik me nog voor de geest kan halen is dat ze min of meer in paniek de beslissing voor die abortus heeft genomen en dat die beslissing tot nu eigenlijk niet goed heeft gevoeld en dat ze nu nog steeds met een schuldgevoel zit.
Ah, ik begrijp nu je opmerking beter. Dank je. Ikzelf denk dan dat iedereen (of ik bedoel 'ikzelf ook') wel overhaast beslissingen kan nemen. Als het gaat om een ongewenste zwangerschap dan kun je waarschijnlijk ook niet meer goed rationeel denken. Zwaar onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
tangerine schreef op 03 augustus 2008 @ 22:07:



En eerlijk is eerlijk, ik heb liever dat iemand een abortus ondergaat dan dat iemand een kind op de wereld zet en het vervolgens fysiek dan wel geestelijk mishandelt, want 'ik had nooit een kind gewild en je had er nooit mogen zijn.'
Dit vind ik zo kort door de bocht, een kind mishandelen is iets van een heel andere orde en heel andere problematiek Ik denk dat het ene probleem echt los staat van het andere.
Het spijt me heel erg, maar ik kan dit soort situaties ook alleen maar heel erg triest vinden. Twintig weken is een volwaardig kind. Soms overkomen situaties je en hoort er eigenlijk geen weg terug te zijn. Er zijn meer situaties in het leven waarin geen keuze is en waarin je het beste van een situatie moet maken.



Verhalen over mishandelde kinderen staat er los van. Dat is een steekje los. Ik vind het overigens ook een belediging tov mensen die een abortus plegen dat dit beter is dan eventuele kindermishandeling. Alsof zij, als ze het kindje gehouden had, daartoe waren over gegaan.



Ik ben niet tegen abortus. Ik ben wel tegen abortus bij gezonde baby's met zoveel weken.



Maar, het is gebeurt. En wat gebeurt is, kon wettelijk. Het is nu eenmaal mogelijk in Nederland. En het is niet zo dat ik dit meisje wil veroordelen, helemaal niet. Het is slechts iets wat ik heel erg verdrietig vind.



Soms snap ik situaties niet, maar wie ben ik? Dit is hoe ik er over denk.



TO, ik wens je heel veel sterkte. Je hebt je schuldgevoelens omschreven maar wil je een hart onder de riem steken ook al ben ik het niet eens met je keuze. Aan schuldgevoel heb je niets, slechts aan verantwoording nemen voor de keuzes die je maakt. En dat doe je. Je hebt een levensles geleerd helaas op een nare manier die iedereen je had willen besparen. Gebeurt is gebeurt en het leven gaat door. Je hebt niets strafbaars gedaan. Er zijn mensen die anders zouden willen zien, anders zouden doen en er zijn mensen die het volledig met je eens zijn. Filter wat bij jou past, respecteer die meningen hooguit maar volg je eigen.



Het leven gaat door, gelukkig, en dat is een hele troost. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en gelukkig doorgaat met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heftig allemaal ja..

Ik ben nu net 21 en waarschijnlijk rond de 2 weken overtijd, ik wil het ook graag weg laten halen deze week nog. Maar jeetje.. bij 20 weken zou ik het toch niet kunnen.
Naiefmutsje, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel alleen dat ik vind dat je mensen niet mag dwingen kinderen te krijgen als ze die niet wíllen. Omdat ongewenst kinderen krijgen zowel voor de moeder als voor het kind niet echt wenselijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 20:07:

Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )





Haha Sophia jij bent echt grappig.

hahahahahaha

mensen moesten eens weten!!!!!
Alle reacties Link kopieren




hebben we iets gemist?
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 02 maart 2009 @ 16:43:





hebben we iets gemist?



heel wat.

ik ga hier verder niet op in.

ik las dit net voor het eerst en ik was verbaast!O_O dat is alles.

ik moest dit gewoon even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
weet je zeker dat je wel de juiste persoon voor je hebt dan?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En je dacht, och, laat ik eens fijn iets roepen wat ik verder niet ga onderbouwen omdat ...? De reden ontgaat me. Als je dan per se iets wil zeggen, doe het dan recht in TO's gezicht, en plemp het niet op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd dit na bijna een jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:mormeltje schreef op 02 maart 2009 @ 16:57:ja vrremd he

Heel vreemd dit na bijna een jaar ja vreemd he als je het net pas voor het eerst leest.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ook nogal raar om zomaar in het wilde weg wat te gaan roepen. De meeste mensen plaatsen een verhaal anoniem dus zal de naam niet kloppen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
anO0o, niet echt netjes wat je nu doet he... ookal ben je het niet eens met datgene wat iemand hier ook neer schrijft, we houden het hier ( doorgaans) netjes...

En als je denkt iemand te (her)kennen, maak je dit zeker niet zo kenbaar!



Ik vind het trouwens ook raar dat jij hier "toevallig" komt kijken en een topic dat al sinds augustus vorige jaar niet meer actief is "toevallig" leest... en dat dat dan ook nog eens een topic is van iemand die jij denkt te (her) kennen!!



klopt niets van als je t mij vraagt
biol wijzigde dit bericht op 02-03-2009 17:01
Reden: vraagt.... niet zegt....
% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 02 maart 2009 @ 17:00:

anO0o, niet echt netjes wat je nu doet he... ookal ben je het niet eens met datgene wat iemand hier ook neer schrijft, we houden het hier ( doorgaans) netjes...

En als je denkt iemand te (her)kennen, maak je dit zeker niet zo kenbaar!



Ik vind het trouwens ook raar dat jij hier "toevallig" komt kijken en een topic dat al sinds augustus vorige jaar niet meer actief is "toevallig" leest... en dat dat dan ook nog eens een topic is van iemand die jij denkt te (her) kennen!!



klopt niets van als je t mij vraagt





het is per toeval dat ik hierop kwam.

ik houd namelijk een project over abortus en heb een stelling

wel of geen abortus.

even googelen en dan kom je op deze site terecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 02 maart 2009 @ 17:00:

Ik vind het trouwens ook raar dat jij hier "toevallig" komt kijken en een topic dat al sinds augustus vorige jaar niet meer actief is "toevallig" leest... en dat dat dan ook nog eens een topic is van iemand die jij denkt te (her) kennen!!



klopt niets van als je t mij vraagt



Scherrrrrpp, biol



(en voor mij even de kans om geheel off-topic je te vragen of je nog wilt sparren over functies in Zuid-Holland, pb me dan even!)
Alle reacties Link kopieren
quote:anO0o schreef op 02 maart 2009 @ 16:59:

[...]





ja vreemd he als je het net pas voor het eerst leest.Ja erg vreemd om zomaar wat neer te zetten in een topic wat al zo oud is,wat wil jij hiermee bereiken?
Alle reacties Link kopieren
* trekt wenkbrauwen op*
Alle reacties Link kopieren
quote:anO0o schreef op 02 maart 2009 @ 17:03:

[...]





het is per toeval dat ik hierop kwam.

ik houd namelijk een project over abortus en heb een stelling

wel of geen abortus.

even googelen en dan kom je op deze site terecht.En jij kent TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:anO0o schreef op 02 maart 2009 @ 17:03:

[...]

het is per toeval dat ik hierop kwam.

ik houd namelijk een project over abortus en heb een stelling

wel of geen abortus.

even googelen en dan kom je op deze site terecht.



Zelfs op 'abortus viva' krijg ik dit topic er niet uit. En dan nóg: waarom een oud topic van een jaar geleden hierom omhooghalen. Ik heb niet gekeken, maar je zal er zelfs misschien wel apart een nick voor hebben aangemaakt.

Jaja...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia Dalma schreef op 02 maart 2009 @ 17:05:

.... maar je zal er zelfs misschien wel apart een nick voor hebben aangemaakt.

Jaja...Inderdaad: een heel speciaal aangemaakte nick.
Alle reacties Link kopieren
t is dat t niet mijn topic is, maar ik ben in staat om de angels te vragen dit topic te sluiten...



Ik was het niet eens met TO, maar dit verdient ze niet!



( Tia Dalma, je hebt een PB)
biol wijzigde dit bericht op 02-03-2009 17:12
Reden: off topic toevoeging voor td
% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kom maar op met dat echte verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven