Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 02 maart 2009 @ 17:13:

Kom maar op met dat echte verhaal.Nah,die is pleite denk ik......
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 02 maart 2009 @ 17:13:

Kom maar op met dat echte verhaal.hahaha fleurtje... jij bent weer klaar voor een rel!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nou, rel rel rel. Ik vond die hele abortus belachelijk en misschien komt an_0o wel met', voor mij, 'verzachtende omstandigheden'. Niet dat dat er wat toe doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 02 maart 2009 @ 17:17:

Nou, rel rel rel. Ik vond die hele abortus belachelijk en misschien komt an_0o wel met', voor mij, 'verzachtende omstandigheden'. Niet dat dat er wat toe doet.Ik was t idd ook zeer zeker niet eens met TO.. en vond het ook een bizar verhaal... maar ja. denk dat het niet echt heel eerlijk is tegenover TO als iemand hier even een puntje van de spreekwoordelijke sluier komt oplichten, danwel details komt prijsgeven die TO klaarblijkelijk voor zichzelf wilde houden..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook met 20 weken een abortus gehad. Het is inderdaad in een laat stadium, maar ik kwam er ook pas laat achter. De eerste weken was er niets te merken, gewoon ongesteld e.d. Toen er dingen begonnen te veranderen verkeerde ik dan ook in de veronderstelling dat ik er snel achter gekomen was, toen ik in de kliniek aan de beurt kon zijn dacht ik dat ik hoogstens 8 weken was.. Verrassing, het was 17,5 weken!

De kliniek aborteerde maar t/m 17 weken, dus ik was net te lang. Maar ik kon nog naar Leiden, waar ze t/m 21 of 22 weken toen. Tegen de tijd dat ik daar terecht kon was ik 20 weken.

Ik heb er geen seconde spijt van gehad, en ben blij dat de mogelijkheid er was om het nog zo laat te laten weghalen, maar met 8 weken was wel fijner geweest..
schandalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Helianthusje schreef op 02 maart 2009 @ 17:28:

Ik heb ook met 20 weken een abortus gehad.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Helianthusje schreef op 02 maart 2009 @ 17:28:

Ik heb ook met 20 weken een abortus gehad. Het is inderdaad in een laat stadium, maar ik kwam er ook pas laat achter. De eerste weken was er niets te merken, gewoon ongesteld e.d. Toen er dingen begonnen te veranderen verkeerde ik dan ook in de veronderstelling dat ik er snel achter gekomen was, toen ik in de kliniek aan de beurt kon zijn dacht ik dat ik hoogstens 8 weken was.. Verrassing, het was 17,5 weken!

De kliniek aborteerde maar t/m 17 weken, dus ik was net te lang. Maar ik kon nog naar Leiden, waar ze t/m 21 of 22 weken toen. Tegen de tijd dat ik daar terecht kon was ik 20 weken.

Ik heb er geen seconde spijt van gehad, en ben blij dat de mogelijkheid er was om het nog zo laat te laten weghalen, maar met 8 weken was wel fijner geweest..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als ben je pro pro pro pro-abortus, dan nog zou je abortus bij 20 weken walgelijk en schandalig moeten vinden. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Alle reacties Link kopieren
Met 20 weken is het toch al een heel klein kindje??
Met 20 weken is het een compleet kindje, wat alleen nog een beetje hoort te groeien..

(mijn zoontje is geboren met ruim 20 weken, en was gewoon 'af', alleen erg klein)
Yep! Meer dan een heel klein kindje. Sterker nog: paar weken langer zwanger en ze kunnen het al redden bij vroeggeboorte.
Maar hey, what the heck!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, een rel! Ik ben zo moe dat ik niet kan slapen, ga het zo wel proberen, maar niet voordat ik een bijdrage heb geleverd aan deze catfight-in-wording.



Goed, komt u er maar in: een abortus met 20 weken zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar in de situatie waarin bijv Helianthusje zat, tja, als je niet eerder wist dat je zwanger bent? En je bent niet klaar voor een kind, wil (nog) geen kind, waarom zou je dan in godsvreselijke vredesnaam veroordeeld moeten worden als je er voor kiest je zwangerschap te beëindigen??



Kijk, ik vind abortus zeer zeker geen zaak om licht over te denken en kan het ook niet bepaald waarderen als vrouwen abortus beschouwen als een soort post-anticonceptiemiddel, maar als je ondanks voorzorgsmaatregelen zwanger bent? En dit echt (nog) niet wil?



Ik vind persoonlijk dat je ons beter om de levens kunnen bekommeren die er al zíjn, dus als het in dat leven niet past om een kind op de wereld te zetten?

En dan kan iedereen wel beginnen over adoptie, maar je kan iemand toch niet dwingen om een zwangerschap uit te dragen omdat een ander dat kindje wel wil hebben? Mét het 'risico' dat er 16, 18 und so weiter jaar later, ineens -verrassing!- het kind op de stoep staat wat jij toen hebt afgestaan. Word je leven wéér op z'n kop gegooid.



Ben gek op kinderen, wil ze zelf ook graag, maar heb respect voor vrouwen die er voor kiezen om een abortus te ondergaan. En ja, misschien krijgen ze daar later spijt van, en misschien ook niet. Maar als je spijt krijgt van een abortus, dan heb je daar alleen jezelf mee. Heb je daarentegen spijt van het alternatief -geen abortus-, dan verwoest je daar twéé levens mee: die van jezelf en die van je kind.



En voordat iem nou zegt: dat leven van dat kind verwoest je ook door het te laten aborteren, tja, ik denk daar anders over. Volgens mij merkt een kind-in-wording niet dat het geaborteerd is. Een ongewenst kind merkt wél -dagelijks- dat het níet geaborteerd is.

Hell, als jíj geaborteerd was door je ouders toentertijd, dan had je dat toch ook niet geweten??
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 02 maart 2009 @ 20:45:

Als ben je pro pro pro pro-abortus, dan nog zou je abortus bij 20 weken walgelijk en schandalig moeten vinden. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.



Staat genoteerd.

Mijn net-zo-bescheiden mening is iets anders.

Namelijk dat ik het tamelijk walgelijk en schandalig vind om een andervrouws keuze zó te veroordelen.
Alle reacties Link kopieren
Btw ik ga slapen, kom morgen de rel wel nalezen. Trusten (f)
Soms moet je de consequenties van je daden nemen. Zo simpel kan het zijn.



Maar als je dit zegt:



maar in de situatie waarin bijv Helianthusje zat, tja, als je niet eerder wist dat je zwanger bent? En je bent niet klaar voor een kind, wil (nog) geen kind, waarom zou je dan in godsvreselijke vredesnaam veroordeeld moeten worden als je er voor kiest je zwangerschap te beëindigen??





Waar ligt dan de grens? 38 weken? Er schijnen mensen te zijn die de hele zwangerschap niet weten dat ze zwanger zijn. Stel dat je er dan bij 38 weken achterkomt. Shit, hier ben ik niet aan toe cq komt nu niet uit etc., wat dan? Aborteren? Waar ligt de grens? Of ligt de grens bij de kliniek die de verste zwangerschap aborteert?



Sorry, ik vind dit echt veel en veels te ver gaan. En ja, ik veroordeel dat. Zoals ik meer dingen veroordeel die ik niet vind kunnen. Zoals ouwe vrouwtjes beroven. Oh nee, dat is ook wettelijk verboden. Maar wacht es, is dat abortus bij 21 weken ook niet? Jawel! Want vorig jaar heb ik nav dit topic een abortuskliniek gebeld (om precies te zijn: twee klinieken). Allebei de klinieken vertelden dat er maar een kliniek in Nederland is die tot zover abortus doen, mits er een medische reden is. Ik geloof niet dat 'er niet aan toe zijn' echt een steekhoudende medische reden is.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 02 maart 2009 @ 17:58:

schandalig.Net zo schandalig als vrouwen met een psychische stoornis die aan kinderen beginnen.
Wellicht.
Net zo schandalig als mensen met suikerziekte die aan kinderen beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet tegen abortus, maar met twintig weken..... dat is gewoon een kindje met alles dr op en dr aan! Mijn gevoel schreeuwt dat dat niet mag.

Maar wie ben ik om te oordelen, ik ben gelukkig nog nooit in de situatie geweest dat ik zo'n beslissing hoefde te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 03 maart 2009 @ 09:10:

Net zo schandalig als mensen met suikerziekte die aan kinderen beginnen.Is dat schadelijk voor het ongeboren kind ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:veldbloem schreef op 25 juli 2008 @ 20:23:

Nona,

ik heb ooit dit zinnetje gelezen:



niet huilen mama, ik zal een andere keer geboren worden.



Ik hoop dat je dat een beetje kracht geeft en ik wens je heel veel sterkte.Heb nog lang niet alle pagina's doorgelezen en 'helaas' de openingspost gemist, maar dit vind ik echt te walgelijk
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
o ik zie ineens dat dit een heel oud topic is
Whatever, I do what I want
Ik heb niet het hele topic gelezen zeg ik alvast....

Ik ben zeker niet tegen abortus, maar heb wel twijfels bij abortus zo ver al in de zwangerschap. Alleen vraag ik me ook af, waar ik de grens dan wel zou leggen.....en daar ben ik echt nog niet uit. Ik ga daar nog even over nadenken.

Wat is de gedachten achter de wettelijke grens van 21 weken? Weet iemand dat? Op welke grond hebben ze die grens gesteld?

Fleurtje, ben jij helemaal tegen abortus? Zo nee, waar zou jij de grens dan leggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven