Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Alle reacties Link kopieren
chocolaila, het is volgens mij een reactie van fleurtje op emmenn
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
quote:crini schreef op 03 maart 2009 @ 21:01:

chocolaila, het is volgens mij een reactie van fleurtje op emmenndat verklaart wat, ik dacht al....
quote:CHOCOlaiLA schreef op 03 maart 2009 @ 20:55:

[...]





Is dat schadelijk voor het ongeboren kind ofzo?Niet dat ik weet. Wilde er alleen mee zeggen dat je met sommige psychische stoornissen prima kunt leven als je medicatie gebruikt, net als met diabetes.
quote:crini schreef op 03 maart 2009 @ 20:57:

[...]





Heb nog lang niet alle pagina's doorgelezen en 'helaas' de openingspost gemist, maar dit vind ik echt te walgelijkIk geloof dat zo'n beetje iedereen hier dat walgelijk vond.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet. Tot 24 of 26 weken (sorry, weet het niet uit de kop) is het gewoon legaal. Waarom zoiets dan en masse afkeuren? Als ik erachter kom dat ik 17,5 week zwanger ben en ik kan dan met 20 weken terecht, dan zou ik het ook doen. Verder geheel eens met Mastermind.



Het scheelt misschien dat ik ook echt geen kinderen wil, het leven er niet voor heb, het geld niet, niet de gezondheid, en gewoonweg erg weinig met kinderen heb. En nee, ik wil ook niet baren want dat lijkt me ook vreselijk. En dat IS ook vreselijk als je het niet doet voor het kind waar je van gaat houden en op gaat voeden.
Tot 24 weken maar om er zeker van te zijn dat de vrouw in kwestie niet langer dan 24 weken zwanger is houden artsen een termijn van 22 weken aan:



http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/w ... gelgeving/
Ik zie het probleem ook niet. Nog steeds niet. Abortus is toegestaan en het is legaal met 20 weken. Als iemand het dan nog wil laten weghalen mag dat dus. Vrijheid van keuzes enzo.......
Alle reacties Link kopieren
Ja Shi, ik zie het verschil ook niet met abortus met acht weken en abortus met 20 weken. Ja, het is gegroeid en ja, het is dichter bij de levensvatbare leeftijd...maar de artsen en ethici hebben deze grens bepaald waarmee de rechterlijke macht het eens is. Natuurlijk zijn er baby's die heel vroeg worden geboren en die toevalligerwijs een normaal leven tegemoet gaan (meestal niet dus), maar het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw vind ik heel erg veel waard.
Alle reacties Link kopieren
Wat een discussie...zucht.

Ook al ben ik anti abortus, ik zal nooit , maar ook nooit de keuze van een ander bekritiseren. Uiteindelijk weet je nooit wat er aan vooraf is gegaan en kun je op basis daarvan eigenlijk niet oordelen.

Wat betreft de termijn, 8 of 20 weken...met 6 weken klopt het hartje al en is het dus een kwestie van groeien...het is al een mensje (in wording). Als je met 8 weken beeindigd, 'vernietig' je hetzelfde mensje als met 20 weken.



Het neemt niet weg dat abortus een heel ingrijpende gebeurtenis is, waar veel vrouwen op latere leeftijd toch last van krijgen. (naaste familie van mij heeft dus nooit meer een partner gehad en heeft het enige kindje wat ze had geaborteerd...toen ze 40 werd is ze psychisch helemaal ingestort).



Wat er in de toekomst gebeurt weet je niet, maar de vrouwen die hierdoor gaan wil ik echt alle sterkte van de wereld toewensen!!!!
Bij bepaalde medische kwesties mag het tot zover in de zwangerschap, niet als je er geen zin in hebt of als het je niet uitkomt. Dat is althans wat twee klinieken mij vertelden.



En iets dat legaal is kun je nog wel afkeuren horen.
Alle reacties Link kopieren




Ik kan niet begrijpen hoe een mens dat kan doen,..tenzij je kindje ernstig ziek is...........maar dan maak je die keuze uit liefde......
Ik ben het wel eens met digitalis en shining, grens is een grens en die is vastgesteld. Er zal een goede reden voor geweest zijn om die grens te leggen bij 22 weken.

Maar ik heb wel moeite met iemand die zegt 'He het komt me niet zo goed uit, de eerste 15 weken dacht ik nog, leuk! Maar ik ben het nu wel zat, dus ik neem maar een abortus'.

Ik weet niet of er andere vragen worden gesteld door de artsen bij een abortus bij 8 of 22 weken. Ik hoop van wel....

Ik kan me voorstellen dat als je niet eerder weet dat je zwanger bent, je gebruik maakt van die mogelijkheid. Maar als je het wel eerder weet en dan wacht tot 22 weken daar kan ik niet bij.

Maar ja, dat soort nuanceringen staan niet in de wet. En dan mag iedereen dus gewoon abortus laten plegen t/m 22 weken.

Zouden er artsen zijn die dat weigeren trouwens?

Wat gek eigenlijk....ik ben voor abortus....maar wel met een aantal mitsen en maren....had ik eigenlijk nog niet eerder bedacht.
Maar goed, hele discussie is vorig jaar al gevoerd, nu niet al teveel zin in. Was alleen erg benieuwd wat die ene te vertellen had.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 03 maart 2009 @ 21:42:

Ik ben het wel eens met digitalis en shining, grens is een grens en die is vastgesteld. Er zal een goede reden voor geweest zijn om die grens te leggen bij 22 weken.

Maar ik heb wel moeite met iemand die zegt 'He het komt me niet zo goed uit, de eerste 15 weken dacht ik nog, leuk! Maar ik ben het nu wel zat, dus ik neem maar een abortus'.

Ik weet niet of er andere vragen worden gesteld door de artsen bij een abortus bij 8 of 22 weken. Ik hoop van wel....

Ik kan me voorstellen dat als je niet eerder weet dat je zwanger bent, je gebruik maakt van die mogelijkheid. Maar als je het wel eerder weet en dan wacht tot 22 weken daar kan ik niet bij.

Maar ja, dat soort nuanceringen staan niet in de wet. En dan mag iedereen dus gewoon abortus laten plegen t/m 22 weken.

Zouden er artsen zijn die dat weigeren trouwens?

Wat gek eigenlijk....ik ben voor abortus....maar wel met een aantal mitsen en maren....had ik eigenlijk nog niet eerder bedacht.



Juist zulke mensen zou ik niet aan de kinderen willen zien. Komt enkel ellende van.



Dutchie, ik vind zulke berichten officieel walgelijk.



Tuurlijk Fleurtje, dat staat iedereen vrij. Maar ik vind vrouwen maar een kind laten krijgen omdat je zelf nooit een abortus zou willen, erg fout. Daar beticht ik jou niet van, maar effe in het algemeen. Dat het wettelijk mag weegt vaak minder zwaar dan de sociale goedkeuring (en in dit geval hevige afkeuring).



Dutchie, wat is er mis met liefde voor jezelf? Waarom boeten (ja, zo voelt dat echt voor mij) voor een foutje, je leven lang? Ik heb duizend-en-een redenen waarom ik pertinent geen kind wil. Goede redenen, gekke redenen, weetikveelwatvoor redenen. Maar ik weiger mijn leven om te gooien voor iets wat ik absoluut niet wens en als ik kan ingrijpen, geheel legaal.
Alle reacties Link kopieren
er is een groot verschil met abortus plegen met 8 of 20 weken....
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 03 maart 2009 @ 21:43:

Maar goed, hele discussie is vorig jaar al gevoerd, nu niet al teveel zin in. Was alleen erg benieuwd wat die ene te vertellen had.sluit me daar bij aan
Alle reacties Link kopieren
Velen van jullie hebben het hier over een kind alsof het een ding is! Met 20 weken is de foetus een compleet mensje met alles erop en eraan. Sorry, hoor ik ben zeker niet anti-abortus, maar 20 weken is toch wel erg laat.....



En natuurlijk een 'ongelukje' zit in een klein hoekje, maar neem vooraf maatregelen en niet als het 'kwaad' al geschied is.
Alleen nog even voor Draaiorgel (lees je vraag nu pas): ik ben in principe niet tegen abortus tot twaalf weken, maar ik keur het in de meeste gevallen wel af.
Bedankt voor je antwoord Fleurtje.

Ik ben voor een eigen keuze van de vrouw, maar de omstandigheden wegen bij mij zwaaaaaaar mee. Al snap ik dus heel goed dat wetgeving zo niet werkt. En dan weegt eigen keuze bij mij zwaarder dan omstandigheden.

Ben wel blij dat ik geen arts ben, en ook geen vrouw in een positie waarin ik de keuze zou moeten maken.......

Jammer dat ik de discussie vorig jaar gemist heb!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ging het er na de revival van dit topic oorspronkelijk om waarom die persoon dit topic omhoog heeft gehaald, waarom die reactie, en ik vermoed dat Nona en die persoon elkaar kennen. Dat Nona het hele verhaal verzonnen heeft vanwege een studie-opdracht o.i.d., dat 'die ander' (weet de nick niet meer) een studiegenootje is en nu, toevallig of na tip van Nona/Sophia dit topic tegenkomt en zich nu helemaal naar lacht omdat Nona een heel werkstuk heeft kunnen schrijven aan de hand van de reacties op dit topic.
quote:dutchie1976 schreef op 03 maart 2009 @ 21:50:

er is een groot verschil met abortus plegen met 8 of 20 weken....Wat dan? In beide gevallen is het niet levensvatbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:shining schreef op 04 maart 2009 @ 07:22:

[...]





Wat dan? In beide gevallen is het niet levensvatbaar.



Nou,er zit echt wel verschil tussen 8 weken of 20 weken hoor shine,ik persoonlijk heb er ook meer moeite mee om het met 20 weken weg te halen dan met bijv 8,maar dat wil niet zeggen dat ik er iemand op veroordeel.



Want DAT vind ik het erge van deze nare discussie,iedereen heeft zijn persoonlijke verhaal en NEE,ook ik zou het nooit in mijn hoofd halen een baby van 20 weken te aborteren,maar de reacties vind ik wel vreselijk onaardig hier,maar goed,dat mag allemaal hier want het is een openbaar forum
Alle reacties Link kopieren
Wel raar dat het openingstukje er niet meer bij staat..Men kijkt hier en weet niet de eigenlijke oorzaak..



En nare reacties hier? Wellicht is dat zo..

Maar je hoeft ook niet altijd je mond te houden..Mensen worden aangevallen als ze voor abortus zijn, en mensen worden aangevallen als ze tegen abortus zijn..zo gaat dat.

Ik vind een een ongeboren foetus van 20 weken weghalen ook echt niet kunnen..ik vind het eigenlijk schandalig. Een medische indicatie geeft een andere blik op de zaak..



Maar waar gaat dit hier over? Is het bewust een rel te schoppen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven