Gezondheid alle pijlers

Naar apotheek voor schimmelinfectie, wat zeggen op werk?

27-10-2014 15:31 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist naar de huisarts gebeld en door de antibioticakuur die ik nog steeds slik heb ik een vaginale schimmelinfectie opgelopen. Ontzettende jeuk!



De apotheek in mijn woonplaats is tot 17.30u open en ik moet tot 17.00u werken. De reistijd is +/- 35 a 40 minuten.



Nu wil ik dus graag een kwartiertje eerder weg (waar ze absoluut niet moeilijk over doen) maar mijn werkgever is medisch onderlegd en zal nieuwsgierig zijn waarvoor ik medicatie moet halen. Ook omdat hij weet dat ik antibiotica slik.



Ik gebruik ook dagelijks andere medicijnen maar die haal ik altijd in het weekend, ze weten dus dat ik ook in het weekend bij de apotheek terecht kan, maar met deze klacht kan ik niet tot zaterdag blijven lopen.



Wat zouden jullie zeggen op je werk? Wij werken in een hele kleine organisatie en eigenlijk weet iedereen bijna alles van elkaar, maar dit vind ik te persoonlijk.
"ik moet even een receptje halen bij de apotheek" is meer dan voldoende lijkt mij?
"voor iets vrouwelijks dat jij niet wilt weten".
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet zeggen wat je gaat halen. Daar hebben jouw collega's en jouw baas niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
zeg je toch : Ik heb een verkeerde antibiotica gehad en moet z.s.m. omruilen....



ik heb dit wel eens in het echt meegemaakt
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch zeggen dat je naar de apotheek moet en als iemand vraagt waarom dan diegene vertellen niet zo nieuwsgierig te zijn.



Het gaat niemand immers iets aan. Maar misschien vraagt niemand verder, dat kan ook.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, hij hoeft toch helemaal niet te weten waarvoor?



Ze dat je wat eerder weggaat om een receptje te halen en dat je het kwartiertje later inhaalt ofzo.



Als hij toch vraagt wat je moet halen (hoe onbeschoft) zeg je 'een middel tegen nieuwsgierigheid' ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom maak je je daar zo druk over? Gewoon een recept ophalen, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een recept ophalen. En als hij dan perse wilt weten wat voor een recept zeg je een verlenging van mijn kuurtje.
.....
Alle reacties Link kopieren
quote:klop schreef op 27 oktober 2014 @ 15:41:

Gewoon een recept ophalen. En als hij dan perse wilt weten wat voor een recept zeg je een verlenging van mijn kuurtje.





Nee, dan zeggen dat dat niemand iets aangaat. Anders leert diegene het nooit.



Maar misschien wordt er niet naar gevraagd, kan ook nog hè?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
vraag: Waarom?



antwoord: Daarom.
Eens met Suzanne, hoe moeilijk kan het zijn he.
Alle reacties Link kopieren
quote:klop schreef op 27 oktober 2014 @ 15:41:

Gewoon een recept ophalen. En als hij dan perse wilt weten wat voor een recept zeg je een verlenging van mijn kuurtje.Als je een uitleg wilt geen lijkt dit mij een goed antwoord. Maar je bent geen verklaring verschuldigd.
Je hóeft natuurlijk niks te zeggen. Net zoals je ook aan je baas niet hoeft uit te leggen wat je hebt als je je ziekmeldt.

Maar in de praktijk vertellen veel medewerkers wel wat hen mankeert als de verstandhouding goed is. In mijn team zou het heel gek zijn om niet te vertellen of je een gebroken been of griep hebt. En als TO verder een goed contact met de baas heeft en wel vertelt wat er aan mankeert dan kan het nogal defensief klinken als je zegt dat het hem niks aangaat. Daarom zou ik er zelf een grapje over maken dat duidelijk maakt dat het privé is zonder dat het scherp wordt.
Het leven kan zo simpel zijn. Medische zaken gaan je werkgever niets aan. Punt. 'Ik wil een kwartiertje eerder weg, moet iets ophalen voor half zes.'

Niets meer en niets minder.
Ginevra: de reden ís al duidelijk. Zemoet nl naar de apotheek om medicijnen te halen.



Het zou echt misplaatste nieuwsgierigheid zijn en daar mogen mensen best op aangesproken worden zonder dat het defensief klinkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 27 oktober 2014 @ 15:59:

Je hóeft natuurlijk niks te zeggen. Net zoals je ook aan je baas niet hoeft uit te leggen wat je hebt als je je ziekmeldt.

Maar in de praktijk vertellen veel medewerkers wel wat hen mankeert als de verstandhouding goed is. In mijn team zou het heel gek zijn om niet te vertellen of je een gebroken been of griep hebt. En als TO verder een goed contact met de baas heeft en wel vertelt wat er aan mankeert dan kan het nogal defensief klinken als je zegt dat het hem niks aangaat. Daarom zou ik er zelf een grapje over maken dat duidelijk maakt dat het privé is zonder dat het scherp wordt.



Oh mee eens hoor. Geldt zeker voor mijn werkomgeving. Openheid is bij ons alleen maar handig en soms zelfs noodzakelijk.

Maar het is niet verplicht en sommige werkgevers/leidinggevenden zijn soms te nieuwsgierig.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
"dat gaat je niks aan"....is een prima antwoord!!!
Je kan zeggen, dat je medicatie moet halen voor de bijwerkingen van je antibiotica kuur. Dan vertel je de waarheid, maar weten ze niet waar het precies om gaat.
quote:SuzanneSuus schreef op 27 oktober 2014 @ 16:23:

[...]





Oh mee eens hoor. Geldt zeker voor mijn werkomgeving. Openheid is bij ons alleen maar handig en soms zelfs noodzakelijk.

Maar het is niet verplicht en sommige werkgevers/leidinggevenden zijn soms te nieuwsgierig.



Als iemand zomaar vraagt of hij of zij eerder weg kan, wil ik wel weten waarom dat is. "Naar de apotheek" vind ik dan trouwens wel een prima verklaring.



En als mensen helemaal niets willen zeggen, is "nee" natuurlijk ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
'Naar de apotheek' zou voldoende moeten zijn.



Moest mijn baas echt doorvragen dan zou ik dan weer juist álle details vertellen over mijn schimmelinfectie, geur/kleur/substantie. Kans is groot dat hij het nooit meer doet daarna...
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt of je wat eerder weg kan, zodat je nog langs de apotheek kan.



Als ze vragen, waarvoor? Of kan dat niet in het weekend?



Dan zeg je toch gewoon dat dat niet kan wachten tot t weekend. Dat je echt vandaag iets moet ophalen of iets dergelijks. Niemand hoeft te weten wat en waarvoor. Ik zou wel zeggen dat je naar de apotheek moet.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Gaan ze werkelijk vragen waarom je naar een apotheek moet? Het is toch algemeen bekend waarom mensen naar de apotheek gaan/moeten? heb zo vaak gehoord "Ik moet even eerder weg want ik moet iets ophalen bij de apotheek". Nog nooit er aan gedacht te vragen waarom. Als iemand mij dat zou vragen zou ik ook gewoon zeggen dat ik iets op moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Je meent toch niet serieus dat je je baas zou moeten vertellen welke medicijnen je gebruikt omdat hij "medisch onderlegd" is? Dan zou hij moeten weten dat dat privé is en dat hij geen recht heeft die vraag te stellen.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven