Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen poepen!!

27-10-2014 07:05 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond moest ik poepen maar toen ik op de toilet zat lukte het niet het deed echt pijn en moest echt persen de pijn was niet te verdragen en het lukte niet.



Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)

Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.



Denken jullie dat dit zal helpen ???
Alle reacties Link kopieren
Nee dat denk ik niet voor nu.

Kun je geen klisma halen om het er nu uit te krijgen?

En dan eens goed kijken naar je voedingspatroon of je daar misschien iets aan kunt toevoegen waardoor je beter kunt ontlasten?

Ik denk aan lijnzaad door de zuivel heen bijvoorbeeld , kiwi's
Ai dat is vervelend. Ik weet niet of dat helpt.... Je kunt last krijgen van overloop diaree bij dit soort situaties, als je laxeerspul gaat gebruiken.

Al geprobeerd wat te eten, zodat spijsvertering op gang komt en het er misschien toch uitfloept? Ik zou denk ik even met de assistent bellen, mocht het na de middag nog niet zijn gelukt. In ieder geval niet gaan persen! Soms helpt op de wc blijven zitten met voeten op de grond, proberen te ontspannen en gewoon tien minuten blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wiij hebben hier een verhoogkrukje staan op de wc. ten eerste voor de kinderen , maar het schijnt dat als je je voeten wat hoger zet dat je darmen een seintje krijgen dat het tijd is om te ontlasten.

Misschien nog een tip?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een kratje onder je voeten als je naar het toilet gaat?

Dat verandert je zitpositie een beetje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh,mosterd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb geprobeerd om te ontspannen en op de toilet te blijven zitten, maar zodra het komt kan ik wel janken van de pijn!



Ik weet niet over die klysma het liefst gebruik ik een laxeermiddel. Zo word het toch wat zachter en komt het makkelijker?



Pfew Pfew
Alle reacties Link kopieren
Ja dat las ik idd ook op internet (over dat krukje) helaas heeft het niet gewerkt
Alle reacties Link kopieren
Nee laxeermiddel maakt het niet zachter, je ontlasting is nu al gevormd dus gaat door een pilletje of drankje niet zachter worden.

Enige oplossing is idd een kleine klysma (microlax) of (heel onsmakelijk, maar dit doen we in het ziekenhuis ook) met je vinger het voorzichtig lospeuteren. Vaak is het gewoon een bonk en als het eerste stukje komt gaat het makkelijker.



In het vervolg idd zorgen voor voldoende vezels EN genoeg water drinken. Anders droogt je ontlasting erg in en wordt het dus keihard en pijnlijk
Ik zou voor nu een microlax klysma halen, kan iig bij de apotheek en volgens mij ook bij de drogist. Die maakt het zachter. Laxeermiddel doet niks voor hetgeen wat nu vast zit.

Verder zou ik voortaan voldoende drinken en vezels eten.
Wat Walnootje zegt dus eigenlijk gewoon

Helpt mosterd hierbij?
Alle reacties Link kopieren
Neem eens een kiwi op de nuchtere maag. Moet ik altijd van naar de wc. Zal wel pijnlijk worden maar het moet er toch uit.

Meer vezels eten, goed fruit eten en voldoende drinken zorgt bij de meeste mensen voor goede ontlasting.
Weet je wat heel goed werkt? Lopen. Niet een paar rondjes in je huis, maar een kwartier, of een halfuur ofzo. Alles komt dan in beweging en dat helpt erg goed. Het lastige is natuurlijk dat het dan kan gebeuren dat je onderweg heel spontaan moet. Succes.
Heb je dit vaker of vandaag voor het eerst?



Als je het vaker hebt, inderdaad eens je voedingspatroon onder de loep nemen.



Als je dit nooit eerder had, wil geduld en/of je niet druk maken ook nog wel eens helpen. Volgens mij handiger dan gelijk naar de medicatie grijpen.
Alle reacties Link kopieren
Lactulose werkt erg goed.



Maar weet niet of het nu nog nut heeft.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Kokend water in de pot gooien en op de pot gaan zitten. Door de hete dampen ontspannen de spieren, waardoor het vaak wel lukt.



succes
lopend naar de drogist of apotheek voor microlax en een fles lactulose dus, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat desperate housewive zegt.



En daarna kijken naar je voedingspatroon.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is de eerste keer dat ik het heb.

heel af en toe doet het pijn maar nooit zoveel als nu..



Het word dus me vinger gebruiken of een klysma gebruiken.

ik had zo gehoopt dat er een andere manier zou zijn.



ik zag ook iets over een speciale zetpil zou dit ook werken? Dat vind ik toch wat prettiger dan een klysma
Als dit de aller eerste keer is waarom ben je er dan zo mee bezig? Je zat op de wc, het lukte niet, oké. Dan ga je wat anders doen en komt het later wel. Geen paniek hoor, nergens voor nodig. Medicatie kan ook morgen of woensdag nog, geef de natuur een kans het zelf op te lossen! Ik zou er gewoon even niet meer aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de eerste keer dat je dit hebt?

En hoe lang zit het al 'vast'? hoe veel dagen geleden poepte je voor het laatst?
Alle reacties Link kopieren
Een simpel klysma is echt niet vervelend, gewoon proberen, het zal zo opluchten als je het kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens 11 dagen niet gepoept.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij helpt als ik lastig kan is gaan sporten. Liever wel thuis dan natuurlijk, je wil niet halverwege je hardlooprondje in het bos zijn als je nodig moet.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Bij de tuinen is er senna thee van Jacob Hooy.

1 kopje thee is genoeg.

Ik gebruik t altijd als ik verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven