Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen poepen!!

27-10-2014 07:05 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond moest ik poepen maar toen ik op de toilet zat lukte het niet het deed echt pijn en moest echt persen de pijn was niet te verdragen en het lukte niet.



Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)

Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.



Denken jullie dat dit zal helpen ???
Alle reacties Link kopieren
quote:caviadier schreef op 27 oktober 2014 @ 08:45:

Bij de tuinen is er senna thee van Jacob Hooy.

1 kopje thee is genoeg.

Ik gebruik t altijd als ik verstopt zit.

Senna is heel slecht voor je darmen! De gruwel van MDL-artsen.

Zoek de oplossing in je voeding. Kiwi's zijn al genoemd. Lijnzaad is ook heel goed voor je darmen, bewegen, bewegen en bewegen helpt ook goed. En veeeeeeel water drinken!

Sterkte!
Half uurtje flink wandelen en twee glazen lauw water. Voeten hoger, kokend water in de pot en die kiwi eten. Lukt het misschien nog wel zonder peuteren.
Ik heb dit ook weleens. Wat bij mij altijd helpt: koop zo'n fles vers geperst sap sinaasappel/kiwi bij de AH. Drink daar een flinke hoeveelheid van in een keer. Je krijgt vanzelf flinke aandrang en daardoor komt de rest ook mee.



Ik zou dit eerst proberen voordat je middelen gaat kopen!
Alle reacties Link kopieren
Dulcolax werkt bij mij, óók bij een prop. En dan de avond van tevoren een halve liter lauw water drinken en de ochtend daarna ook. Bij mij gaat het dan opeens soepel, ook die prop is er zonder moeite uit daarna. Verschrikkelijk, he, niet kunnen poepen. Echt heel naar.
Ik koop bij de kruidvat de stoelgang kruidenthee van Zonnatura. Ik moet ook heel erg op mijn voeding, beweging en drinken van water letten. Geen leuk gevoel dit. Ik ken het.
Alle reacties Link kopieren
Laxeermiddel zal niet helpen. Alles wat nu voor de uitgang zit is hard, dit wordt niet zacht door laxeermiddel te nemen.



Wat je in ieder geval niet moet doen is veel druk zetten, dan scheurt het uit en ga je bloeden. Wat je kunt doen is een beetje druk zetten en dan je spieren weer aantrekken, beetje druk, spieren aantrekken, beetje sruk, spieren aantrekken. Als je dat een tijdje doet kun je hetgeen dat de uitgang blokkeert wat masseren van vorm zeg maar. Het zal nu te groot en te compact zijn, dit moet je wat kleiner zien te krijgen.
Ik ken het gevoel en dat is gewoon klote. Bij mij hielp het wel om echt heel rustig te zitten en dan bij de eerste aandrang blijven drukken, pijn, pijn ik heb echt zitten janken en gillen van de pijn maar ik was ervan af.

Bij mij is het een bijwerking van div. medicatie die ik slik. Ik heb van alles geprobeerd wat voeding, beweging, drinken enz enz. Ik heb zakjes movicolon voorgeschreven gekregen, hielp niet.

Omdat ik vorig jaar galstenen had werd er een buikfoto gemaakt en daar kwam uit dat mijn darmen helemaal vol zitten en dat het gevaarlijk is.

Nu slik ik dagelijks een behoorlijke hoeveelheid laxeermiddel (op recept dus en vergoed door zorgverzekering) en heb ik er vrijwel geen last meer van. Wat een zegen ik wist gewoon echt niet meer dat het gewoon zo makkelijk hoort te gaan.



Voor nu dus zorgen dat het eruit komt, ik heb ook wel eens 10 dagen helemaal niet gepoept en dat is echt niet aan te raden.

Sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heeft de Microlax tot nu toe niet gewerkt nog steeds heel pijn.

Ik weet nu wel dat het komt omdat ik zonnenpitten heb gegeten met schil en dat is waarschijnlijk datgene wat dwars zit.



Bij het afvegen zitten er steeds schillen op.

Maar helaas nog steeds niks uitgekomen. Alleen soort van hele dunne diarree :(
Dat is de enige poep die langs de prop komt, die diarree...

Alle tips over sap drinken en kiwi eten en zo helpen nu niet meer, daar is het te laat voor.

Als die microlax langer dan een half uur geleden is gebruikt, nog maar 1 erin. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Geen laxeermiddel nemen hoor, dat is voor aandrang en die heb je blijkbaar wel.

Micro lax om het los te maken en eventueel movicolon om het zacht te houden. Ga naar de apotheek en niet naar de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zit het er al?
Alle reacties Link kopieren
Dat is vervelend joh. Heb dit ook eens gehad nadat ik blijkbaar langdurig teveel lijnzaadvezels nam in mijn smoothies, verschrikkelijk, echt heel pijnlijk dit!

In eerste instanties klisma's dus en een tijdje movicolon.

Maar dat vond ik rotspul en voor mijn gevoel werkte het net zo verslavend als gewone laxeermiddelen.

Mijn darmen zijn langdurig van slag geweest na dit 'grapje'. Steeds kloofjes door het persen. Smeren met zinkzalf helpt wat.

Daarna ben ik overgestapt op psyllium, echt een wondermiddel!! Wel veel drinken daarbij. Eindelijk functioneert alles weer naar behoren. Echt oppassen met laxeermiddelen, worden je darmen lui van. Dan kun je beter even een klisma nemen (ook te koop bij kruitvat: microlax)
Alle reacties Link kopieren
quote:charona23 schreef op 27 oktober 2014 @ 12:19:

Helaas heeft de Microlax tot nu toe niet gewerkt nog steeds heel pijn.

Ik weet nu wel dat het komt omdat ik zonnenpitten heb gegeten met schil en dat is waarschijnlijk datgene wat dwars zit.



Bij het afvegen zitten er steeds schillen op.

Maar helaas nog steeds niks uitgekomen. Alleen soort van hele dunne diarree :(

Zonnebloempitten met schil?!

Niet zo gek dat het zeer doet.... Lijkt met dat dat slecht verteert en die harde scherpe stukjes nu pijn doen inderdaad... Brrr...



Sterkte. Ik zou toch maar even gaat peuteren als ik jou was. Ben je er vanaf. En de pitjes voortaan uitspugen...
Alle reacties Link kopieren
Had de microlax om kwart over 11 gebruikt ja.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem pitten met schil?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
ik heb weleens vier dagen niet gepoept en ik leef nog steeds.Echt waar

Drink wat meer koffie, ga bewegen en maak je verder niet te druk.

Er zijn ergere dingen (hoewel mijn moeder net zo eentje is die zich druk maakt als ze niet dagelijks kan poepen)
quote:miedo schreef op 27 oktober 2014 @ 12:52:

ik heb weleens vier dagen niet gepoept en ik leef nog steeds.Echt waar

Drink wat meer koffie, ga bewegen en maak je verder niet te druk.

Er zijn ergere dingen (hoewel mijn moeder net zo eentje is die zich druk maakt als ze niet dagelijks kan poepen)Tja, volgens mij lees je even over het feit heen dat TO wel degelijk het idee heeft dat het er nu uit moet en dat dat dus niet niet lukt, doordat het teveel ingedikt is. Dat is wat anders dan een aantal dagen geen aandrang hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 27 oktober 2014 @ 12:54:

[...]





Tja, volgens mij lees je even over het feit heen dat TO wel degelijk het idee heeft dat het er nu uit moet en dat dat dus niet niet lukt, doordat het teveel ingedikt is. Dat is wat anders dan een aantal dagen geen aandrang hebben.Ligt er aan he, als dit al 2 weken duurt, is het een probleem. Als TO gisteren nog gepoept heeft, is er niks aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Je duim aan de binnenkant van je vagina tegen de ontlasting aan drukken zodat het voor de uitgang komt ipv persen terwijl het te hard is en dus tegen de binnenkant van je anus drukt.. Je anus kan heel wijd worden dus dat zou het probleem niet moeten zijn.. Waarschijnlijk vormt het zich gewoon niet in de richting van je uitgang.. Succes!
Ligt er ook aan. Als TO's opgepeuzelde zonnebloempitschillen haar zo dwars zitten kan dat ook na een dag of wat een bijzonder onaangename stoelgang opleveren, verstopping of geen verstopping.
Alle reacties Link kopieren
Je

kunt ook een klysma zelf maken. Daarvoor moet je iets hebben om warm

water je endeldarm in te krijgen. Ik heb wel eens op tv gezien dat

mensen een koffieklysma deden en daarvoor gebruikten ze een grote

trechter en een rubberen slangetje. Koffie zou ik niet doen hoor maar

dat kun je ook doen met warm water. Als je een halve liter water naar

binnen gooit, kom alles eruit. Moet je wel even wachten zodat het zacht

kan worden.



Ik heb ooit eens zelf zo'n klysma geknutseld van huishoudelijke

producten, werkte prima. Je kunt volgens mij ook een klysma setje kopen

bij de apotheek trouwens.



Je kunt ook pulken, daarvoor is een latex handschoen wel prettig. Maar

ga ajb niet te hard persen. Ik ken iemand die aan de morfine zat en

vreselijk verstopt maar dat ging ie wel even uitpoepen. Die belandde in

het ziekenhuis met een uitgescheurde anus, auw! Dus neem dat risico

niet. En anders even langs de huisarts. Je bent niet de enige die er

last van heeft, het komt veel voor dus schaam je niet.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Een geluk, je mag bij de forummer meidtie op visite!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb namelijk echt de drang maar het lukt totaal niet. En het doet ook echt pijn namelijk. Anders zou ik denken aah joh het komt wel. Maar die pijn is niet te verdragen.



Ondertussen nog niks gekomen en het brand behoorlijk. Heb alle tips uitgeprobeerd maar ben veelste bang dat mijn anus scheurt. Nu rustig aan en hopelijk komt het morgen anders toch maar ff de huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:charona23 schreef op 27 oktober 2014 @ 17:54:

Ja ik heb namelijk echt de drang maar het lukt totaal niet. En het doet ook echt pijn namelijk. Anders zou ik denken aah joh het komt wel. Maar die pijn is niet te verdragen.



Ondertussen nog niks gekomen en het brand behoorlijk. Heb alle tips uitgeprobeerd maar ben veelste bang dat mijn anus scheurt. Nu rustig aan en hopelijk komt het morgen anders toch maar ff de huisarts bellen.Gek ook dat het klysma niet geholpen heeft..
Alle reacties Link kopieren
Dit artikel over zonnenpitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven